POV, Riley
Ik kijk op de klok. Pff, nog een half uur te gaan. Een half uur vol saaie bullshit die me niet interesseert. Ik snak naar een sigaret. De heerlijke rook die mijn longen binnen vloeit. De geur en smaak die ik genietend tot mij neem. Ik huiver van genot terugdenkend aan dat gevoel. Ik kijk weer op de klok. Er zijn twee minuten voorbij gegaan. Nog 28 te gaan dus.
De stilte in de klas wordt verstoord door geklop en vervolgens een opengaande deur. Ik merk dat iedereen om kijkt maar ik kijk nonchalant voor me uit. 'Jij moet Jessica zijn.' Hoor ik de docent zeggen. Jessica. Hmm. Een gevoel van bekendheid dringt bij me naar binnen. Jessica. Jessica Parker. Nee, dat zou toch niet..
Een vlaag van zoete, frisse parfum vult mijn neus. Ik kijk op. Jessica. Wauw. Ze ziet er beeldschoon uit. Een warm gevoel borrelt in mijn buik. Ze loopt langs me heen en gaat in haar eentje bij een lege tafel zitten. Zou ze me gezien hebben? En zou ze nog weten wie ik ben? Natuurlijk weet ze wie ik ben. Ik ben Riley Adams. Wie kent mij nou niet?
In mijn ooghoek zie ik dat ze naar me kijkt. Een grijns kan ik niet onderdrukken. Ik kijk naar haar terug en ik grijns nog breder. Ze kijkt snel weg en ik zie dat ze rood word. De grijns is niet van mijn gezicht weg te krijgen.
En dan eindelijk gaat de bel. Ik stop mijn boeken in mijn tas en zie dat Jessica naar de docent is gelopen. Ik pak mijn tas en loop het lokaal uit, op naar de rokersplek. 'Bennett, Taylors.' Ik geef ze een handdruk. Snel trek ik een verfrommeld pakje sigaretten uit mijn broekzak. Tussen het verkreukelde karton haal ik nog net een sigaret vandaan. 'Éh, Nathan, kan ik je aansteker effe lenen?' vraag ik. 'Tuurlijk gast.' zegt hij. Ik pak zijn aansteker vast en zet de sigaret tussen mijn lippen. Ik steek hem aan en inhaleer diep. Heerlijk, dat rustgevende gevoel.
'Hoe gaat het met de chicks?' vraagt Logan. 'Gast, zaterdag dat feest, we gaan helemaal los.' zeg ik met een grijns. 'Waar is Luke eigenlijk?' vraagt Nathan. 'Vast ergens neuken met een of ander meisje.' zeg ik met een grijns. Nathan en Logan moeten lachen. Ik neem een trekje van mijn sigaret. 'Nathan, moeten we voor jou niet eens wat fixen?' vraagt Logan. 'Ik heb zo mijn zaakjes hoor, don't worry about me.' zegt Nathan. 'Maar gasten, nog effe over zaterdag. Dat feest bij mij wordt echt geweldig. Ik heb allemaal chicks uitgenodigd en die nemen ook weer hun vriendinnen mee.Ik heb drank geregeld, pilletjes. Het belooft een wilde nacht te worden boys!' zeg ik terwijl ik mijn armen op hun schouders laat leunen. Met glimmende ogen van genot kijken ze me aan.
Luke loopt langs. 'Éh, Luke, lopen neuken met een meid?' roept Logan over het plein. Luke komt grijnzend naar ons toe lopen. We zijn ook echt allemaal hetzelfde. 'Gasten, ik kom net terug van Amsterdam. Het was een wilde nacht. Ik moest er weer eentje temmen weet je wel.' zegt hij met een knipoog. 'Dus jij gaat bijna internationaal voor je vrouwtjes?' zegt Nathan. 'Tuurlijk. Hier heb ik alles wel een beetje gehad. Ik ben op zoek naar wat nieuw vlees.' zegt Luke. 'De wijfjes moeten maar oppassen voor je, gast.' zegt Logan en hij geeft Luke een high-five. Plots gaat de bel. Nathan begint met zijn spullen pakken. 'Vriend, blijf nou effe.' roep ik. 'Ik heb geschiedenis van Van Bommel. Jongens ik moet rennen.' zegt hij met een grijns en loopt snel weg. Alle vier zo bad maar toch is Nathan nog enigszins braaf. 'Pff, pretverpester.' zucht Luke.
En dan opeens herinner ik me iets. Shit, ik heb nu een wiskunde toets en als ik dat verneuk kan ik lekker nog een keer een jaartje over doen. Nou dat gaat me dus echt niet nog een keer gebeuren. Een keer blijven zitten is al erg genoeg. 'Sorry boys maar ik heb een wiskunde toets en als ik het nu verkloot haal ik volgend jaar niet.' zeg ik met een teleurgestelde stem. Logan en Luke kijken me geïrriteerd aan. 'T'is dat je zaterdag het beste feest ooit geeft, anders kwam je er niet zo makkelijk onder uit.' zegt Logan met een grijns. Precies Logan, altijd overal bovenuit steken. Hoe moet eens weten wie hier is de baas is. Ik grijp hem vast bij zijn shirt en kijk hem doordringend aan. 'Hou jij je smoel maar. Jij hebt hier niks over te zeggen.' zei ik eisend. Ik voelde zijn lichaam onder mijn greep trillen en dat zorgde voor een volmaakt gevoel. Ik liet hem los en hij keek me met een bange en verbaasde blik aan. Ik wierp hem nog een boze blik toe en liep toen weg. Ik ben hier de baas, de alfa. Iemand die mij in de wegloopt zal ik ervoor betaald zetten. Als iedereen dat maar weet.
JE LEEST
Not you again!
ChickLitJessica, Jess, Parker gaat alweer naar een nieuwe school toe. Ja, alweer... Op de basisschool werd ze zo erg gepest door Riley Adams dat ze van school wisselde. Daarna ging ze natuurlijk naar het voortgezet onderwijs. Maar na drie jaar bleek dit een...