Riley, Riley Adams

115 6 0
                                    

POV, Riley

Eindelijk, weekend. Het hoogtepunt van de week, dat betekent uit gaan. Een van mijn favoriete bezigheden. Standaard elk weekend gaan ik met mijn maten uit. Vaak in onze stamkroeg, maar na een tijdje weet je het wel en heb je het daar wel gezien. Vanavond gaan we gewoon biertjes drinken in onze stamkroeg. Er is vanavond geen vet feest, gewoon gezellig, de mannen en ik. Hopelijk gaat het een beetje leuk worden, want ik heb Nathan sinds de dag na het feest niet meer gesproken.

Wat een mietje, het gebeurd wel vaker dat iemand je chick afpakt. Ik snap de big deal niet zo goed. Moet je haar maar beter bij je houden en beter op haar letten. En bovendien, zij kwam naar mij, dus ik kan er ook niet zoveel aan doen dat ik gewoon ontzetten aantrekkelijk ben.

Ik stap uit mijn auto en loop het pad op. Ik haal de deur van het slot en loop naar binnen. Ik gooi mijn jas en tas in de hoek van de hal en loop door naar de woonkamer. Ik plof op de bank en zet de tv aan. Ik pak mijn mobiel erbij en open mijn WhatsApp.
----------------------------------------------------
Maten 🎉🍻💥🚺

U:
Guys, gaat vanavond nog steeds door?

Luke:
Zeker gast ik heb zin om ff helemaal los te gaan 🎉

Logan:
I'm in! 🍻

U:
Goed zo mannen! En Nathan?

Nathan:
Zie jullie om 11 in de stamkroeg.
----------------------------------------------------

Met een grijns op mijn gezicht leg ik mijn telefoon weg. Ik zet de PlayStation aan en ga eens lekker een potje gamen. Even verstand op nul en gewoon gaan. Ik pak mijn controller en start Fifa op. Na een paar uur begin ik nogal honger te krijgen en kijk ik de koelkast door. In het vriesvak vind ik een pizza en gooi die in de oven.

Na gegeten te hebben ga ik douchen en kleed ik me om. Ik doe een spijkerbroek aan en een simpel t-shirt. Ik breng mijn haar in model en zorg dat het een beetje warrig zit. Ik spuit flink wat deo en parfum op. Ik bekijk nog eens goed in de spiegel. Zeker niet verkeerd toch, grijns ik.

Ik pak mijn leren jas, mijn sleutels, mobiel en geld en loop de deur uit. Ik spring op mijn motor en rijd de stad in. Overal zijn kroegen en discotheken open. Er hangen dronken mensen op straat. Ik stop voor onze vaste kroeg, doe mijn helm af en schud mijn haren door de war. Ik zie voor me hoe verschrikkelijk charmant dit eruit gezien moet hebben. Ik draai me om en zie een meisje uitdagend naar me kijken. Ik geef haar een knipoog en stap van mijn motor af.

Ik loop de kroeg binnen en leg mijn helm en jas achter. De eigenaar kent me dus kan ik altijd mijn spullen achter leggen. Ik loop terug de warme kroeg in en zie Luke en Logan aan de bar zitten met een biertje. We geven elkaar een hand en een klop op de schouder. Zo groeten we elkaar altijd. Ik groet ook de barman, weer iemand die ik hier ken. Hij geeft me een biertje aan en ik neem een slok. Het heerlijke gevoel dringt naar binnen en ik voel me gelijk ontspannen.

Ik kijk op de klok, ergens achterin de kroeg en zie dat het al 12 uur is. 'Jongens, waar blijft Nathan? Dit is niks voor hem om zo laat te zijn. Hij is een man van tijd. 'Ik heb geen flauw idee waar die gast blijft.' zegt Logan. 'Ik ook niet.' zegt Luke. We bestellen allemaal nog een biertje. Al de zoveelste van deze avond. Ik voel het een beetje naar mijn hoofd stijgen en moet frisse lucht hebben. 'Ik ga even naar buiten.' Luke en Logan knikken en ik loop de kroeg uit naar buiten.

Ik ga op het stoepje zitten en haal een sigaret uit het pakje uit mijn broekzak. Ik steek hem aan en inhaleer diep. Ik leun achterover en sluit mijn ogen. Plotseling voel ik iemands aanwezigheid naast me en open ik mijn ogen. Naast me zit het meisje van eerder op de avond. Ze ziet er van dichtbij beeldschoon uit. 'Mag ik?' vraagt ze. Ze gaat met haar hand in mijn broekzak en graait naar het pakje sigaretten. Ik kijk haar grijnzend aan. Ze haalt het pakje tevoorschijn en wilt het openen maar ik ben haar voor en trek het uit haar handen. Ik haal het zo ver mogelijk bij haar vandaan.

'Eerst je naam.' zeg ik grijnzend. Ze kijkt me met een pruillip aan. Ze ziet er ontzettend schattig uit als ze dit doet. Maar ze weet dat het niet gaat werken en zucht. Ze buigt voorover en brengt haar lippen naar mijn oor. 'Emma.' fluister ze. Ik kijk haar goedkeurend aan en overhandig haar het pakje. Ze pakt er een sigaret uit en zet hem tussen haar lippen. Ze steekt hem aan en inhaleert diep. 'Wat brengt je hier?' vraag ik haar. Ik inhaleer nog eens. Ze tikt haar sigaret af en kijkt me aan. 'Mijn vrienden zijn binnen maar ik had er even genoeg van dus ik ging naar buiten. En nu zit ik hier met jou.' zegt ze. 'Lijkt me niet heel vervelend?' zeg ik tegen haar met een arrogante blik, wat me een slag op mijn arm oplevert.

Ze inhaleert nog een keer en ik volg. Ze laat haar sigaret op de grond vallen en trapt hem uit. Ik doe hetzelfde en ze pakt mijn hand vast. Ze kijkt me doordringend aan. 'Kom.' Ze trekt me aan mijn arm mee een kroeg in. Ik trek haar tegen me aan en we dansen. Ze kijkt langs me heen en zucht diep. 'Wat is er?' vraag ik haar. 'Die jongen die daar loopt is mijn ex.' ze wijst een jongen aan met donker haar en donkere ogen. Hij ziet er dronken uit en heeft in de gaten dat we kijken. 'Hij vindt me nog steeds leuk en wilt me terug. Maar ik ben echt klaar met hem.' De jongen komt naar ons toe gelopen. 'Shit, snel, verzin iets.' zegt ze. Ze kijkt me smekend aan.

Ik kijk even snel haar perfecte, volle, gestifte lippen en twijfel geen moment. Ik trek haar dichter tegen me aan en zoen haar vol op haar mond. Ze sluit haar ogen en gaat erin mee. Ze houdt zich vast aan mijn shirt en mijn handen rusten op haar heupen. 'Hey, Emmie.' hoor ik de dronken jongen zeggen. Ik verbreek onze zoen en kijk hem boos aan. 'Wie ben jij?' vraag ik gespeeld boos. De blik van de jongen dwaalt af van Emma naar mij. 'Wij ben jij wel niet?' Ik kijk naar Emma.

'Dit is mijn vriendje..' 'Riley, Riley Adams.' vul ik haar aan. Ik trek haar tegen me aan en voel dat ze zich ontspant tegen mij aan. De jongen komt dichter bij Emma maar ze duwt hem weg. 'Emma, schatje, doe nou niet zo. We hadden het zo leuk samen.' zegt hij. 'Sam, ik wil nu dat je weg gaat.' zegt Emma. Hij probeert Emma naar zich toe te trekken maar ze geeft hem een klap in zijn gezicht. Verslagen kijkt hij haar aan en draait zich langzaam om en loopt weg. 'Zo, daar zijn we ook van af. Sorry dat dit moest gebeuren, ik had het liever niet gedaan, maar anders zou hij nooit weg...' Ik kan me niet meer inhouden en zoen haar op haar mond.

Ik vraag om toestemming en die geeft ze me gelijk. We raken verstrengelt in een tongzoen en ik kan me niet herinneren wanneer ik me voor het laatst zo heb gevoeld. Zo anders, zo opgewekt, zo levendig..

Not you again!Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu