chapter 6

2.2K 86 8
                                    

BAB 6

(Danish)

Hari ni hari sabtu..cuti minggu.

Bosannye..~ selalonye cuti minggu ni..aku lepak dengan member2 lain dekat sungai belakang rumah L..

Haishh..apa lah nasib..sekarang ni aku lepak sesorang kat tepi bukit ni..

Tempat ni pon salah satu port kami..

Aku baring di atas rumput sambil pndng ke langit..

Aku teringat apa yg berlaku pade jumaat semalam..

"" ...

"zaquan !..betol ke apa yang ko citer ni ? " aku tanye dekat zaquan untuk kepastian..

"betol nish..aku dengar sendiri apa yang mereka cakap kat dalam tandas takdi.." ayat zaquan macam real..aku ..aku..sanggup depa semue !! aku ingatkan depa kawan aku ! tapi kalo zaquan tipu..

Arghhh..zaquan takde sebab nak tipu aku.

Jadi ape yang zaquan cakap tu mesti betol..hehh tak sangka aku...tak sangka depa punye hati busuk mngalahkn bangkai anjing !.. ""

...

" argh! Sanggup korang buat aku mcm ni !! " aku mnjerit ditepi bukit..aku stress..aku tak sangka..aku mengosok mata aku yg tibe2 nak keluar air mata..

Actually bukan sebb aku nak nanges tpi sebab habuk msuk ..hehehe

"Jangan terlalu mudah mempercayai sesiapa. Nanti diri yang binasa "

Aku memandang ke belakang.. ..

" zaf ! ko buat apa kat sini..mane yang lain ?" aku mencarik member2 laen..kat belakang zafri..tpi hampeh..takde sorang pon..aku pandang ke zafri..

Zafri duduk disebelah aku sambil tengok pemandangan..

aku snyap..die pon snyap..

"wei zaf..apa maksud ko takdi ? " aku pandang tepat ke mata zafri..aku tak paham ape maksud die takdi..

Zafri mngeluh ..die pandng ke bawah..berape saat kemudian die pandng ke langet dan baring di situ..

Aku pon baring disitu..

" aku nak nasihatkan..jangan percaye sangat kat zaquan..."

"hehh..jadi ko nak aku percaye kat korng ke ? " aku mncebik..

"hati zaquan tu lebih baek daripada hati korang lah ! " aku teros bercakap tanpa tengok muke zafri..aku tau die terkejut..

''Danish..hati orang kita tak tahu..kadang2 dia baik depan kita..tapi die buat taik kat belakang kita."apa zaquan ckp kat ko ? " ayat zafri tegas macam biasa..

"die ckp . .korang sebenarnye tak ikhlas nak kawan dengan aku...korang tak perlukan aku..pasal tu korang tak pernah datang kat aku...die cakap kalo boleh korang tak mo langsung tengok aku kat sekolah ni.Aku sedih,,seriuss..biaq aku jujur dekat ko..sebelom ni aku tak pernah ade kawan baik .

Langsung takde sape yang nak kawan dengan aku..pljr2 skolh lme aku kate muke aku mcm penyangak..berlagak smue lah..aku pon bile dgr depa ckp cm tu..aku pon mls lh nk berkwn dgn sesape..tpi lps pindh sini..aku knl airil..aku tk sangka airil nk jdi kwn aku..sejak aku jumpe airil..aku baru tau ape erti sahabat..lagipon aku bru kwn ngan airil dlm beberape bulan die dh mcm shbt lama aku.." aku teros2 ckp..muke aku menunjukkn yg aku betol2 kecewe !

Zafri pndng kearah Danish..

"Nanges lah..aku tk kesah pon..lagipon Menangis bukan tanda lemah.

Umar Al Khattab ada 2 garis hitam di mukanya krn byk menangis sdgkan kata RasulAllah syaitan pun takut padanya. "

Lps je aku dgr ape yg zafri ckp..aku tros menanges tnpa brhenti..zafri setia tunggu kt sblah aku smpai lah aku brhenti menanges..

" sebenarnye..ape yg zaquan ckp tu tipu " aku memndng kearah zafri..hairan

Zafri mncerita lah kat aku psl depa semue kne ugut dgn zaquan dkt dpn tndas..

Aku pndng hairan kat zafri..aku tk tau nk prcaye atau tk..

"ok lah..aku nk blah..suke hati ko nk percaya atau tak..setiap org ade pndngn masing2kn..cume ape yg aku nak..harap ko tk tersalah pilih " zafri memndng aku

Aku mmndng kearah pndngn yg berada di dpn aku..

Sebelum zafri melangkah pergi die ckp sesuatu yg buat aku terharu ..

"what is good friend ? a good friends is someone who never leaves you out , Good friends are like stars....You don't always see them, but you know they are always there. by Indianchild itu pepatah yg aku slalo gunekn dlm persahabatn.. "

Setelah habes ckp zafri berlalu meninggalkn aku

Pada waktu malam ..

Ketika aku dok layan infinite weekly idol..ni smue L punye psl lah aku dh gile kt group ni..group ni group k-pop..ade 7 ahli..

Dn slh sorg mmber group ni..muke die hmpir sme mcm L ..dn nme die pon L..

Nme real die kim myungsoo..

Tgh syok2 aku layan infinite tibe2

♪ naegen neomu gwabunhae (geudaeneun)


naegen jeongmal akkawo (geudaeneun)


nuga bwado areumdaun geudae gajigo sipeun geudae

oh maldo andwae nae yeojarani ♪

haish..terkejut aku...aku mngambil telefon aku yg tgh mn'jerit' tu..

mesej..

aku buka dn teros mmbace mesej trsebut ..

'' bro..kitorng jumpe ko tmpt biasa..blkng rumah L ..hrp ko dtg ''

Mesej tu drpd zafri..haih..aku baring diats katil..aku pndng syiling..

Aku patut dtg ke tak hah..aku tringt situasi ptg tkdi..

Aku tak tau nk percaya kt zaquan atau zafri..

Zaquan , zafri , zaquan , zafri

Arghhhhhhhhhhhh! Pening rr aku tros pi msuk bilik air amek wudhuk dn solat isyak..

Selesai je aku solat aku tidoq..

Keesokkn harinya..

Aku pegi ke rumah L dn mmberi salam kepada emak L ..emak L kacukan cine..psl tu muke L ala ala korea sikit..slps aku beri salam pde emak L aku tros pegi ke belakang rumah die..dkt sane ade sebuah pondok..

Dan..depa semue ade kt bwh pondok tu smbil pndng kearah aku..

><><><><><><><><><><><><><>

KAWAN SEKELAS AKU IS PYSCHO!?Where stories live. Discover now