chapter 10

2.3K 94 28
                                    

BAB 10 (mung tunggu kami datang)

( Danish )

''aduhh! ash ! asl peluk aku..hish(ckp dlm bahase thai)''

Aku memndng sekeliling....hurm..lain mcm je bilik ni..bau die agak busuk..aku memndng zafri yg tgh bengang..lalu aku bntu depa smue utk brdiri ..''dh2 smue bangun''

Kitorng smue meninjau dlm bilik bwh tanah tu..

''wei korang tngok ni !! '' aku mmndng L yg tgh brdiri di dpn peti yg agak besar tu..

Kitorng smue pegi dkt dgn L..

Dkt peti tu ade manga..kitorng nk tahu sgt ap bnde dlm tu..so aku tros amek kapak kt tepi peti tu..dn

''papp!'' manga tu terputus..kitorng smue bukak petit u dgn pelahan2..

"YA ALLAH !!'' kami smue terkesima..aku menggosokkn mate aku..ash ngan L tmpr muke depa sndiri..

A..aku..ak..aku tk percaya ape yg aku tngok..tgn aku mengeletar..muke kitorng smue pucat..klo toreh dgn parang pon blom tntu darah keluar..

Didpn kami, didlm peti ni..terdapat 2 tubuh yg tk brgerak..

''sapee ..nii??''

Zafri memandang pintu peti itu...''MAK BAPAK ZAQUAN !!'' zafri mnutup mulut smbil menunjuk kearah pintu peti itu..terdapat kertas kecil tertulis ''ibu&ayah kesayangan''

Aku mnyuluh ke muke nye..nmpk trok sgt ! matanya yg tkde..muke brparut..paling sadis..dkt tekak die ade lubang..aku melihat lagi dengan telita.tangan di kedua2 mayat itu luka teruk dan di'safety pin'kn seperti ingin mencantum kembali kulit yang telah luka itu.

''w..we..weii..a..ak..aku..n..nak..b..bbalek '' ash brsuara rebah trduduk di lntai..kitorng amek keputusan utk keluar dr rumah tu..

Mse kitorng nk keluar..kitorng trdengar bunyi tapak kasut dr ats..dapur zaquan..

Jdi brmkne zaquan dh balek ! zaquan mmbuka pintu bilik dimana kitorng berada

Kitorng mnyorok dicelah2 guni yg byk ..baunye sgt hnyir..

Zaquan menggunakan lmpu suluh..kami smue mngitai ape yg zaquan hndak buat..

Di tgn kanan zaquan trdpt parang ..di tgn kiri die pulak ade ..

'' ap die nk buat ngan adek die tu ''Paan brbisik kearah airil dgn nada yg sgt pelahan..

Zaquan baringkn adeknye di ats meja yg agak besaq dn ade kesan darah dkt situ..aku rase adek die dh pengsan kot..sbb tk meronta..

''ZAPPPPP!!!'' zaquan memotong kepala adek die ! kami smue tutup mate saat die memotong kepala ..ash menahan nanges...aku tk prcaya zaquan mcm tu..die pyshco!

Darah memercik kearah muke zaquan..dn..die jilat sedikit darah yg berada di bibirnye..

Kemudian..zaquan brjalan pelahan2 menaikn tangga ..kami trdgr sesuatu..

''lepass kn adek !!!! adek bnci along'' adek bongsung zaquan meronta..zaquan mnyeret adek bongsunye pulak kebwh..

Die menolak anggota bdn adek die yg dh mati di atas meja tu kebwh dn mengikat adek bongsunye di situ.. aku dh tk thn..mase zauqn mengangkat parangnye..

'' WOII! LEPASKN BUDAK TU !'' aku bangun dn mnjerit lantang kearah zaquan..mmber2 laen smue trkejut dn

Paan brdiri di sebelah aku smbil brckp '' eh ehh zaquan..erk...ko buat bodo je ngan budak ni..ko smbung lh keje ko..hehe'' Paan mnyengeh dn kepala aku diturunkn supaya aku mnyorok.

Bdn aku keras,,aku tkkn mnyorok..aku pndng tajam kearah zaquan..tpi sebaleknye pulak..zaquan pndng kearah kmi dgn reaksi yg trkejut..

''oii duduk lh ngek !'' Paan memukul kepala aku sbb aku tknk nyorok..zafri bangun dn brckp lantang kearah zaquan '' OI KO TAU TK TU ADEK KNDUNG KO..YG KO NK BUNUH APESAL ! ? zafri memndng tajam kearah zaquan..aku tau die tgh menahan marah..

KAWAN SEKELAS AKU IS PYSCHO!?Where stories live. Discover now