BAB 3
(kawan baru)
"Yo korang !! " aku menjerit kuat ke arah zafri dan zahin
Yang tengah bertugas kemaskan kelas...patut lah awal datang ke sekolah..selalunye lambat gilee..
"Assalamualaikum ..kan aku dah pernah cakap..kalo korang nak bersapa dengan member..mulekan dengan assalamualaikum..ko ni orang islamkan.." bidas si zafri bakal imam muda dengan muke dingin die..
Ayat die ...perghh tertusuk ke hati aku ..~ mamat ni suke gune ayat sentap..tapi tah lah..kitorang semue tak sakit hati pon dengan die..sebab ape yang die tegur tu betol lah kan..~
Aku memandng zafri sambil tersengeh ."waalaikumusalamwarakhmatullahiwabarakatu.. sorry2 , mianhei , gomen , maaf hehehe "
Amekkk ko semue bahase aku keluarkan..takde lah semua..~
"haha..padan muke ko nish !! kahkahkah..ayat mangkuk ni memang tajamm gile..tapi ko jangan kecik hati pulak dengan die " kata zahin..
zahin kawan rapat zafri dari sekolah rendah lagi..tengok rr name pon bermula dengan capital 'z' memang depa ni ade chemestry..jadi..zahin dah biase dengan semue ayat2 tajam zafri sebab zahin kate die tau sebenarnye zafri baik..cume cara komunikasi die tu agak sentap ..
aku terus duduk di tempat aku dan buat seperti biase..iaitu tido ..hehe..alah lek rr baru pukol 7 pagi ..awalkan..member2 lain dah sampai..depa terus pegi tempat lepak iaitu di belakang di bawah kipas tempat duduk zaf dengan zahin..memang port kitorang ..
hoho time aku baru je nak lelapkan mata..tibe2 ade yang mnyapa aku..
" yo nish " sapa zaquan sambil tersenyum ..
Aku membuka mate lalu memandang ke arah zaquan " yo " aku balas sambil tersengeh..aku perasan member2 laen memandang aku semacam sebab ape yang depa tau aku ni jenis org yg tak cepat mesra..
Dan sudah tentu depa pelik sebab aku mesra dengan orang yang aku tak rapat dan paling depa pelik aku mesra dengan budak yangg gloomy , tak berkawan , dan ape yang zaf ngan airil katekn iaitu psycho..
Aku memandang ke arah mereka sambil buat muke derp dan dalam berape saat depa serang ke arah aku..yang tak leh blahnye zafri si cold city boy tu pon datang berhampiran aku dengan muke pelik die ..serius lawakk..hahaha selalonye mamat ni takde reaksi ..kalo ade pon..takdelah tunjuk sangat..tapi kali ni..memang die tunjukk habes..hahaha
"weiiiiiiii~ sejak bile ko kawan dengan psycho tuu ? " tnye zahin..
"kauu!! Untung ade kawan baru !!! tak cakap pon kat kitorng " rajuk L..puihh tue2 merajok!
"wei ko kawan dengan die sebab ko nak cungkil misteri die kan..kannn? tolong cakap itu betoll!!! " ni lagi sorang..paan ni tak abes2 dengan 'misteri' die ni!..hishh
Airil,zaf dengan ash cume memandang aku dengan reaksi yang aku tak tau nak tafsir kan..
Aku mengeluh ''takde lah..aku baru je kawan dengan die..semalam die kene buli , so aku selamatkan die..tak tau pulak tu zaquan..eh paan aku rase die normal lah..die ok je.." jawab aku dengan tenang setenang – tenang air tasik..~
" aku bukan ape nish...die pelik lah..ko tau tak orang kate..ade orang nampak die pegang pisau sebelah kiri and pegang plastik sampah warne hitam kat sebelah tangan kanan.dekat depan rumah die..waktu malam2..kau tak rase something? " paan angkat kening sambil buat muke seram die..
"paan..think positif lah..mungkin die pegang pisau sebab die baru lepas siang ikan..pastu plastik sampah tu dalamnye samph lah..ko nii " aku cakap dengan tenang..die ni suke sangat percaye kat rumor..
"tapi nish!..die..ade org ckp die ...."
" dah lah paan !..kalo ko tak kenyang lagi pi sarapan lahh! Aku malas nak dengar ko mengata orang..mesti ko tak paham ayat aku kan..maksud aku 'kenyang' tu..ko sendiri tau kalo mengumpat seperti ape kan..
Seperti makan daging saudara sendiri..so pasal tu aku suruh ko pi sarapan kalo ko tak kenyang2 " aku memintas ayat paan..aku sendiri tak tau ape dah berlaku kat aku..tibe2 je aku rase bengang bile paan cite pelik2 pasal zaquan..
Aku tau depa kecik hati dengan aku sebab aku tibe2 naek angin..
Aku pon pelik dengan diri sndiri...
Ape dh berlaku..
Aku keliru . . .
Heishh..dah lah aku malas nak pikiq semue ni...
Di kantin . . . .
Betol tekaan aku..depa semue kecik hati dengan aku..bukti nye,,depa semue tak makan satu meja dengan aku..
Haishh..ape aku boleh buat..makan je lah..salah depa gak sebab mengata orang..
" yo nish..sorang je ke ? "
Aku memandng ke arah makhluk yg mnanya tu...aduhaii ko buta ke ape..dah sah lah aku sorang2 kat sini...heishhh..
" yo zaquan..yup..seperti ko tengok ..aku sorang je lah.. " aku jawab dengan suara mendatar..
Serius takde mood..
" ok relax bro..ko jangan risau..aku kan ade " cakap zaquan dengan mesra.entah lah perasaan aku sekarang tak tau nk terang kan..
Aku pon malas nak layan budak ni..
Dalam kelas , aku duduk di tempat aku..aku pandang kearah belakang tempat lepak port kitorang..member2 laen semue pandang aku.. depa pandang ..tajam .!
Hehh..bajet semuenye...pi mamm lah depa tuh! Baru kasar sikit merajokk!!!..
Airil pon same..! terokk..padahal die duduk seblah aku je sekarang die pi pindah belakang..member tikam belakang ! camni rr...asik2 merajok..aku merengus kuat ..
Zaquan di sebelah tersnyum sinis kearah zahin , zafri , ash , L ,Paan , ngan Airil .
><><><><><><><><><><><><>
YOU ARE READING
KAWAN SEKELAS AKU IS PYSCHO!?
CasualePsycho. Seorang yang pelik Seorang yang bertindak luar kawal. Selalunye budak macam Ni kurang kasih sayang. Kekadang die terdengar something bercakap.. Padahal orang lain take dengar pon.. ERM selalunye kalau camtu..gangguan mental.. Yup. Danish,air...