BAB 8
Aku duduk lepak seperti biasa..seorng diri , dkt tmpt biase blkng stor sekolah..
Aku buat keje aku..mcm biasa..bile stress toreh tgn dgn mnggunekan gunting..
Gunting aku agak tajam..jdi senang lh sikit nk toreh..
"oiii" Danish mncuit di bahu aku..
Aku memandng Danish smbil mnyorokkn tgn aku dibelakang..
" ko buat ape ? " Danish menanya kn aku soalan..
Skrng Danish dgn mmber die dh rapat..mcm shit! Aku tk tau mcm mne mereka boleh jdi kwn..
Aku diam tk mnjawab soalan Danish..aku memndng bwh..
"wei aku nk tanye.." Danish duduk disblah aku..lalu pndng aku dgn pndgn tajam..
Aku dh biasa dgn pndngn ni..pndngn jengkel..puih..nmpknye plan aku tk mnjadi..
"asal kau tipu aku ? " aku tau Danish skrng tgh menahan marah..
Aku pndng die " ko still ingt kat aku lagi tak ? "
Dahi Danish berkerut " ape mksd ko ? ko..ko toreh tgn ko erk ? " Danish memndng tgn aku yg berada di belakang aku..
Die menarik tgn aku..
"auuchh ! ape masalah kau ? " aku tolak badan Danish..
"kau mmg dh psycho lah zaquan ! cube mngucap ..ingt Tuhan..yg ko cederakn tgn ko ni ape sal?? NAK MATI SGT DAH KE ?? " akhirye..aku tau Danish tk dpt menahan kemarahan..
''heh..ingt Tuhan ? weiii ko ingt Tuhan tu wujud ke ?kalo Dia wujud knp Dia biaq kn aku mnderita !?? " aku pndng sinis kearah Danish..muke die nmpk betol2 merah mcm cherry tomato..mkknn kegemaran adik..aku mngeluh..
"buukkkkkk! "
Aku memegang bibirku yg pecah kerana ditumbuk oleh Danish..aku pndng tajam kearah danish..
''BRO ! BUKAN TUHAN NAK KSI KO MNDERITA TPI..DISBBKN DIE SYNG KAT KAU LAH DIA KSI KAU UJIAN..DIA NK TNGOK KO ADE TAK MINTAK PERTOLONGAN DRPD DIA..NI AKU NK TANYE..KAU SOLAT TAK ?? SLME AKU BRKWN NGAN KO SBLUM NI..AKU TK NMPK PON KO SOLAT !..DH KO SNDIRI TAK SOLAT CMNE TUHAN NAK TOLONG KO !! ? "
Diam ...
" persoalan tentang kewujudan allah adalah sesuatu yg perlu dilihat dari sudut yg betul. pada pandangan aku, kita mesti terlebih dulu akur bahawa kita sangat lemah dan kita tidak mampu melihat allah kerana kita memang tidak layak dan tidak mampu. persoalannye, adakah semua benda yg wujud itu mesti dapat dilihat?
setiap orang pernah merasakan cinta dan sayang atau sakit. tapi kita tak dapat lihat perasaan sebegini seperti satu objek yang mempunyai bentuk, saiz atau ruang. kita hanya merasainya dan tunjukkan tanda ia wujud melalui ekspresi muka dan sebagainya... "
Danish memandng aku dgn pndngn kecewe..
Sebelum die pergi meninggalkn aku sesorng ..
" aku harap ko phm ape yg aku ckp " tulah ayt terakhir Danish sblom pergi..
Aku pndng ke langit..
" ko tk phm aku Danish..aku tk pernah merasai cinta dn sayang..apa yg aku prnh rase ialah sakit dn sakit " tnpa sdr air mata aku mngalir...
Di dalam kelas ..
aku pergi kearah danish..dr jauh aku nmpk die duduk sesorng diri..
aku berdiri di dpn Danish smbil memndng die..
" wei Danish..aku mintak maaf..psl tkdi..ermm nnti rehat same k " aku cube memaniskn muke ku..
" weii danishh ~ ~ rehat pegi same tauuuu ~ " airil terkejut apabila memandng kearah aku ..aku tau gerenti tkdi die tk perasan aku ade kt situ..sbb tmpt aku tu agak trselindung sikit.. airil mmndng tajam kearah aku..dn aku pon memndng tajam kearah die..
"zaquan.. aku pegi rehat ngan mmber aku " Danish pegi meninggalkn aku disitu..
Sejak hari itu , Danish tk menegur aku lagi..apabila aku cube mnyapa die..die buat bodo je..die tk pndng aku langsung..
Die .. die mungkir janji !!! die jnji dkt aku die akn jdi kwn baek aku utk slamenye !!
kalo aku tk dpt brkwn ngan Danish..mereka semue pon tkkan dpt brkwn ngan Danish !
Maaf Danish ..ko dh buat aku utk gune cara kasar !!..
YOU ARE READING
KAWAN SEKELAS AKU IS PYSCHO!?
RandomPsycho. Seorang yang pelik Seorang yang bertindak luar kawal. Selalunye budak macam Ni kurang kasih sayang. Kekadang die terdengar something bercakap.. Padahal orang lain take dengar pon.. ERM selalunye kalau camtu..gangguan mental.. Yup. Danish,air...