chapter 9

2.5K 89 39
                                    

BAB 9

(L)

" Wei L asl muke kau mcm muke lembu tgh sembelit ?? kah kah kah " aku memandng ash dgn muke kosong aku..

"Daijoubu L –san ? " ash soal semule..ayt die kali ni lbih baek drpd takdi..

Mamat ni suke jepon..jdi tk hairan lh klo ckp jepon..kkdng aku pon ckp jepon sbb aku ngan ash sekepale..

Aku diam tidak berkutik..semue mmber mmndng aku pelik..

"wei asl ni ? slalo nye kalo ko snyap cmni..mknenye kau lapar..nah lollipop " Danish menghulurkn lollipop kegemaran aku kpd ku..tpi aku tk mengambilnye

Mood aku btol2 tkde sejak dr smlm lgii..

"kucing kesygn aku hilang.." akhirnye aku mnceritakn lah knp aku tkde mood utk hri ni..

Depa smue tau yg aku ni pencinta kucing..jdi depa smue tkde lh ejek aku bile aku hmpir menanges sbb kucing aku hilang..

Depa semue ksi aku nasihat suruh aku brsabar..

"kucing ko hilang bukan penghalang ko jdi sedih bro" itulh ayt2 depa semue..mungkin btol ape depa ckp..aku kne sabar..

"hitori janai L-san " ash memndng aku dn sengeh..

Skrng aku dpt terime hakikat yg kucing aku tu hilang dn aku akn tabahkn diri dn bersabaq

Mungkin ssuatu hari nnti die balek kot...yoshh !~

Di rumah ..

"han bal mulleoseoseo Goodbye (Goodbye)

Aju jamsiman nan Goodbye (Goodbye)

Nothing's over (Nothing's over)

Nothing's over (Nothing's over)

Nothing's over .. jumuneul oewo naege '' untuk menghilankn rase bosan..aku be'karoke' didlm rumah sesorng..

Skrng ni rumah ini aku yng punye..huahahahahah

Skrng berani lah aku karoke sbb family aku takde ..dehet ! xxD ahha..

Time syok2 karoke lgu infinite.

Tibe...

''ding donggg..dingg dongg '' aku memndng ke pintu depan..aduihhh sape pulak yg dtg mlm2 cmni..buat aku seram semcm je..aku bukak semua lampu dalam rumah aku.bilik stor,dapur,tandas, lampu pondok belakang pon aku bukak apetah lagi peti ais aku bukak supaya lampunye menerangi rumah aku walaupon sememangnye rumah aku dah terang

Dh lah aku sorng2...aku pegi ke pintu dpn dgn perlahan..dh mcm perompak dah..hohoho

Aku memndng di luar dgn mnggunakn tinggap..

Mak aku pesan jgn sesuke hati je bukk pintu..time aku pndng luar tu..aku tk nmpk sape2..ape yang aku Nampak ialah..

Satu kotak besar..xde lah besaq mne..sederhana lah besarnye..

Aku nk tau ape yg ade dlm tu..tpi..aku tkut nk keluar...so aku amek phone and..

Aku call Ash..aku nak die dtg umah aku sbb aku nk die teman kn aku ''ash..teman aku sat.aku sorang2 je ni.,..aku takut siot !! dh lh rumah ni besaq..''

Selamatlah rumah aku ngan Ash tk jauh..dlm 5 minit smpai rr...jdi Ash stuju dtg ke rumah aku..

Okke..aku tngok jam..dh lbih 5 minit lh ni..haishh ni yg aku tkut ni..kotak tu still ade kt luar..

"tukkk tukkkk tukkkk!!! Ding dongggg !! oiiii bukakkk! Assalamualaikum!! "

"makkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk!!! Opocot ko utramen dtg serang atok gyu ! " aku termelatah ape bile dgr org ketuk rumah plus bunyi lonceng rumah plus lgi dgn org jerit suruh bukak pintu dn darabkn dgn org bgi salam..puihhh Ash ni..boleh buat aku skit jiwa !!

KAWAN SEKELAS AKU IS PYSCHO!?Where stories live. Discover now