EPILOG .
"wei mak aku ckp..kalo kite nk hidup kite kene mkn ubat'' aku pndng kt budak dpn aku ni .. mungkin sbaye aku ..nurse suruh aku pujuk budak ni mkn ubat..hish susahkn org je..
''tu mak ko..bukan aku ! ''budak tu jerit..kuat sgt pstu nanges.!! Hish aku bnci budak tu..aku prnh ckp kt mak aku..yg aku bnci die..tpi mak aku kte aku kne kasihan kn die sbb makbapak die tk amek pedulik pon psl die..
Mlm tu..aku dgr die nanges lgi..pstu aku bangun dr katil aku pstu pegi kt katil die..die tgh duduk..jdi aku duduk dpn die..
''wei nape kau nanges ? kau rindu mak kau erk ?'' aku menanyakn soalan smbil bagi tisu kt die..die amek tisu tu pstu lap hingus die..pstu die kasi kat aku..dh lh hingus tu kne kt baju aku..sabar je..sbb mak kte sabar tu sparuh dr iman..
''tkde sape syg kat aku'' budak tu pndng aku..
''ermm name ko sape ? aku amal..danish Aqmal'' aku menghulurkn tgn utk bersalam..
''aku dani zaquan ..pnggil dani '' die smbut salam aku.''aku nak jadi kawan kau..boleh? soal aku..''boleh'' di jawab sepatah .pstu die nanges lgi..aku pujuk die...supaya jgn nanges..mse tu aku mule kesian kt die..sbb tkde spe syg kt die.. aku pujuk2 die ..pstu akhirnye die tidur..aku pon trtidur kt sblah die...sejak tu..aku ngan die brkwn rpt..
Dkt hospital tu kalo kitorng nk gi mne2 je mesti sme2..
sehingga lah suatu hari tu..
''weiiii! Amal !!!! '' dani pnggil aku..aku toleh kebelakang..die brlari dptkn aku smbil menanges..aku pon tros lari kt die pstu aku nanges..pstu kitorng berpeluk..
''wei Amal ..jgn tinggalkn aku sorng2 kt ospital ni ! aku takut..aku tkde kwn..'' dani ckp dgn laju pstu menanges..aku pon nanges..aku sedih sgt bile dpt tau yg aku kne keluar dr hospital..aku nk brsame dgn dani..aku lepaskn pelukan..aku pndng dani.
''weii.. .dani..ak..aku..akuu..nak..kau..janji besar nnti kite cari satu same lain tau.." aku mengeluarkn jari kelingking aku utk brjnji dgn dani..dani pon brjnji ..
"tpi..tpii aku takut kau tk..ingt kat aku lagi! Jnji nnti ko ingt kat aku '' dani mngelap air mata die..aku angguk..pstu aku mngeluarkn sesuatu dr poket kecik aku..
''nah..amek ni..ni gelang aku..ko amek lah..simpan elok2...nnti bile besar kalo aku tk ingt ko..ko tunjuk gelang ni kt aku '' aku pon lap air mata aku..''kita akan jadi kawan baik selama-lamanya..tauu!!'' jawab dani sambil mengambil gelang..kemudian..makbapak aku tarik tgn aku utk pegi balek kerumah aku..
Mse aku dlm kete..aku smpat mmndng dani di dpn pintu utama hospital..dani nanges..nurse tu tarik tgn dani utk naek ke ats tpi dani tknak..aku nmpk dani mmberontak pstu aku nmpk nurse tepi dani tu cucuk dani dgn bende tajam..
Pstu aku nmpak dani pengsan..aku nanges dlm kereta..aku rindukn dani..aku nanges lame2 aku trtido..mse aku tido tu aku mimpi dani..die kate die akn carik aku..pstu die snyum..
YOU ARE READING
KAWAN SEKELAS AKU IS PYSCHO!?
CasualePsycho. Seorang yang pelik Seorang yang bertindak luar kawal. Selalunye budak macam Ni kurang kasih sayang. Kekadang die terdengar something bercakap.. Padahal orang lain take dengar pon.. ERM selalunye kalau camtu..gangguan mental.. Yup. Danish,air...