Günlerden AŞK...
Günlerden en sevmediğim pazartesi bile aşk kokuyor..
Sezen aksunun vay yine mi keder şarkısı kulaklarımda çınlıyor ..
Hatta delicesine bağırıyor sanki ..
Her hikaye başından başlar . Benim hikayemse sondan başlıyor..
Evet başlıyorum hazır olun gençler..
Yaz tatilinin sonu okulların açılmasına bir gün kalmıştı. O kadar heyecanlıydımki yeni insanlar yeni arkadaşlar yeni bir çevre ..
Okula başlamadan önce bir değişiklik yapmalıydım ..Saçımı kestirmeliydim . Bir bayan ne gibi bir değişiklik yapabilirdiki..İlk iş saçlarımı kestirmek için Annem 'e yağ yakıp bu işi halletmeliydim. Ve düşünmemle işleve geçirmem bir oldu.
"Anneee ! Kuaföre gidiyoruz.." dedim.
Annem hiç bana karşı çıkmaz. İstediğim bir konuda daim bana yardımcı olur . Herkese nasip etsin böyle bir Anneyi..
Annem "Hayırdır ne oldu bakayım kara kızım ."
Annem bana hep kara kızım der . Ama sanmayın ki esmerim .Güneşlendiğim zaman bir gerçek olabilir ama kumralım ben . Gözlerim kocaman kara gözlü bir şey. Aynaya baktığımda tek sevdiğim şeyler..
Gözlerim ..
Evet bu kadar kendini beğenmişlik yeter..
Annemle birlikte yola çıktık .
Kuaföre geldik. Evde nasıl kestireceğimi kuaföre söylemek için beğendiğim bir saçın fotoğrafını telefonuma yüklemiştim ve onu kuaföre gösterip saçlarımı kestirdim.Huyum kurusun beğenerek kestiririm. Ama sonra beğenmem.
Her neyse Annem okula gitmeden bir dokunuş yapar ve bu sorun ortadan kalkar..
Nihayet eve geldik. Evde kimse yoktu . Çoktan gelmişlerdir demiştik ama kimse gelmemiş.
Bu arada evde kimse yok demişken söyleyim. Bir abim var benim. Candır kendisi cann..Şeker gibidir.Yemede yanında yat. Ama benle ilgili kötü bir şey olduğunda kaplandır kaplan. Ah bi de pasaklı olmasa ..
Bütün kızlar anlamıştır . Abisi olanlarr.. Kızlar bendensiniz.
Büyük ihtimalle abim eve geldiğinde bana çok kızacak. Uzun saçı çok sever . Ve kestirdiğimi öğrendiğinde ne olacak merak ediyorum.
Hay şom ağızımı açmayasaydım. Kapının zili çaldı.
"Anneeeee kapıya bak ben açmamm."
Annem kahkaha atarak kapıya yöneldi. Kapıyı açtı . Tabi abim gelmişş.
Ha ha çoktan odama sıvışmıştım dedimki bir işe yarayacak mı eninde sonunda görecek .
Her daim beni sorar ..
"Anne Eylül nerde ?" dedi abim.
"Bilmem"dedi Annem . Tabi abim şaşkınn .
Bir anda odamda belirdi. Ensemden yakaladı. "Hey hey hanımefendi dur bakalım .Nereye?"
"Anneme yardım etmeye abi" dedim . Ama çok geçti . Abim "bu ne ? Saçların.." dedi.
Bir anda ummadığım bir şey oldu . Ve abimin yüzü düştü. Ne olduğunu bende anlamamıştım. Kızacak zannediyordum oysaki . "Şey.." dedi.
" Abii iyimisin ?" dedim
İyi değildi. Ne kadarda aptaldım . Nasıl aklıma gelmez . Abimin ilk aşkı.. Kısa saçlı halimi ona benzetirdi. "Abi özür dilerim düşünemedim."
Abim saçlarımı dağıttı. "Deli kız senii.."diye benle uğraşırken Annem "Eylüll Akınn hadi gelin yavrum didişmeyi bırakın dedi . Bizde aynı anda "Tamam Annee geliyoruzzz." Dedik. Annem eline bir oklava almış "ben bilirim sizin gelmenizi"diye yanımıza geldi. Önüne bizi kattı. Öyle gülüyoruz ki bütün kahkahalar binada inledi . Tipik aile işte . İşin şakası Bu arada Abimin ismi Akın ..
Adı gibi yiğit delikanlı..
***
Annem hazırlamış yemekleri hemen mutfağa koştum annem etleri kızartmaya devam ederken tabaktakilerdende götürüyordum ki .. Abim ağzını açmış.Güya bana iki dal ver şurdan dercesine gözlerime bakıyordu.
Gizlice aldım .Abimin ağzına attım.Bilerek parmağımı ısırdı pislik.Ben acı çekerken bide demesin mi Anneee Eylül masaya oturmadan yemek yiyor diye . İspitçi. "Ben sana gösteririm"dedim. "Annee.."dedi.
Tamam dedim tamam.Kahrolasıca..
"Ee eylül yarın okul başlıyor. Hayırlı uğurlu olsun dedi."Tabi beyefendi Üniversite 1 Mühendislik öğrencisi.Onunkisi benimkinden geç başlıyor.Dertliyim dertli.
Annem "Akınn uğraşma kızımla.."dedi.
Abim anneme gülerek "sanki ben senin oğlun değilim hah" dedi.
Gülüştük . Babamda geldi. Ve yemek yemeye başladık .Ekip tamamlanmıştı. Saldırdım valla . Ne var ne yok yedim. Öyle yemişim ki şiştim.
Çay içtik . Ve erkenden odama gidip yattım.
Sabah erken kalkacaktım . Sabah annem geldi yanıma "Eylül kalk kızım."Alarmın sesini duymamışım . Bu yeni bir şey değil . Alarmı duyamama rağmen her gün kuruyorum.
Uykum ağır .Bu yüzden duyamıyorum.
Uykulu gözlerle kalktım. Ve banyoya bir gözüm açık bir gözüm kapalı gittim . Yüzümü yıkadım.Üniformamı giydim .Hafif kabarık saçlarımı Annem düzleştirdi.Kahvaltımı yaptım. Ve yola koyuldum. Dolmuşa bindim. Okula geldim.Herkes sıraya girmiş. Bense arkadan sıvıştım hoca yakalamadan . Bizimkiler nereye kaybolmuştu böyle .Kafamı yukarı sağa sola doğrultup bizimkilere bakmaya uğraşıyordum.Yanımda bir çocuk bana baktı . Ve kafasını sallamaya başladı. Hayır sana ne oluyor ?
Bakmak suçmu ?
***
Birden istiklal marşı başladı . Hazır ola geçtik. Dua etsin marş başladı.Her neyse içeri girdi. Sonunda gözükmüştü bizimkiler. "Heyyyy Gençlik" diye yöneldim. Sınıfın kapısının önünde duruyorlardı. Yanlarına gittim. "heyyy heyy kime diyorum?" .O da nesi herkes pencere kenarında oturan çocuğa kitlenmiş bakıyorlardı. Kızlar etrafına toplanmış. Çocuğun yüzünü göremiyordum . Hoca geldi. "Herkes yerineee.."dedi. Herkes yerine geçti . Bende başka bir sıraya yönelecekken
Hocam "Eylülll stop! Sen yeni gelen arkadaşının yanına otur."
Hay görmez olayım . Dışarda bana kafa sallayan çocuk..
Bölüm sonu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İLK GÖRÜŞTE AŞK
RomanceGünlerden AŞK... Günlerden en sevmediğim pazartesi bile aşk kokuyor..