lipofobia

92 20 4
                                    

lipofobia poate fi definita drept frica de grasimile din alimente, devenind o notiune prevalenta mai ales in lumea moderna. 

cercetatorii au oferit o varietate de explicatii pentru aparitia recenta a lipofobiei in majoritatea tarilor. epidemia obezitatii in societatile bogate a adus cu ea o crestere a problemelor de sanatate, care sunt frecvent atribuite aportului excesiv de grasimi.

obsesia pentru sanatate si sport care a inceput in 1980 a demonizat grasimile ca fiind ceva de evitat. tehnologiile avansate alimentare au creat o piata pentru produsele fara grasimi, cu calorii reduse, a caror popularitate a sustinut tendintele lipofobe. 

imaginea ideala a corpului uman a devenit mai mica, iar acest ideal a fost asociat cu limitarea aportului de grasimi sau evitarea lor completa.


variatiile lipofobiei:

in timp ce lipofobia este mai mult raportata in societatile moderne ale vestului, nu este restrictionata totusi doar aici. Natura si prevalenta lipofobiei variaza intre culturi. cateva trend-uri si observatii fata de lipofobie au fost notate de catre cercetatori:
- este mai pronuntata la femei decit la barbati
- difera intre grupurile entice din aceeasi societate, cu forme ideale ale corpului diferite si nivele de obezitate asociate cu diferite grupuri culturale
- este frecvent folosita drept indicator al sanatatii, iar evitarea grasimilor a devenit un fel de simbol asociat cu idealul
- este legata de diferentele nationale in atitudini fata de sanatate, nutritie si imagine corporala, care se schimba in timp si context.
lipofobia se refera la frica de a consuma grasimi si, dupa multi cercetatori, a devenit un fenomen predominant. 

evitarea obezitatii, alaturi de acceptarea dietelor si a fitness-ului, au fost legate de cresterea fricii de grasime.  

fobiiUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum