farmacofobia sau frica de medicamente reprezinta teama de a folosi terapii farmacologice.
in cazurile severe, excesive si irationale, poate fi un tip de fobie specifica.
in timp ce folosirea necumpanita de catre doctor sau pacient a medicamentelor si neatentia la efectele adverse pot avea consecinte serioase, fobia fata de medicamente poate avea de asemenea efecte negative severe pentru sanatatea pacientului, prin refuzul unor interventii farmacologice necesare.
farmacofobia este prezenta la parintii care sunt ingrijorati la ideea de a administra medicamente copiilor mici, fiindu-le teama ca acestea vor face mai mult rau decat bine.farmacofobia poate fi declansata de reactiile adeverse neplacute la medicamentele care sunt uneori indicate inadecvat sau la doze prea mari.
lipsa atentiei parintilor la predispozitia pentru efecte adverse a copilului si esecul de a atribui efectele drogului servesc la formarea fobiei.
incepand cu doze mici si crescand incet, dozajul medicatiei pot evita fobia secundara efectelor adverse in dezvoltare.
frica de medicamente este prevalenta si la oamenii care au experimentat efecte neplacute ale sevrajului la drogurile psihotrope.uneori, pacientii asociaza gresit simptomele unei boli acute cu medicatia folosita pentru a o trata. aceasta forma de farmacofobie poate fi tratata prin incercarea de a convinge pacientul de a lua doze test din medicament sau un alt medicament din aceeasi clasa, pentru a-i dovedi originea simptomelor.
CITEȘTI
fobii
Diversosfobia este o teamă inexplicabilă (în aparenţă), iraţională, ilogică faţă de o situaţie, o acţiune posibilă sau un element specific - uman, animal, obiect. cover credit: keuliseublues