necrofobia

109 24 3
                                    

necrofobia este frica anormala de lucruri moarte (cadavre) precum si de toate lucrurile asociate mortii (morminte, cosciuge, cimitire). 

simptomele cuprind scurtarea respiratiei, respiratii rapide, transpiratii, uscaciunea gurii si tremor, stare de rau si neliniste, instabilitate psihologica si senzatie de moarte iminenta.
cei care sufera de aceasta fobie se pot simti rau mereu, sau doar cand ceva declanseaza frica, cum ar fi un contact apropiat cu un animal mort sau funeraliile unui prieten.
frica s-a dezvoltat poate cand o persoana a fost martora unei morti sau a fost fortata sa participe la funeralii cand era copil.

unii oameni acuza aceasta fobie dupa ce au vizionat stiri infricosatoare din media. 


similara necrofobiei, tanatofobia este frica de moarte mai specifica sau frica de a fi mort sau de a muri. 
tanatofobia nu este fenomenul fiziologic al anxietatii fata de moarte sau angoasa filozofic motivate, anxietatea fata de moarte nu este fobie.
persoanele care sufera de tanatofobie sunt preocupate de moarte sau de a muri, astfel incat le este afectata viata de zi cu zi.
pot dezvolta si alte tulburari incerca
nd sa faca fata fobiei, cum ar tulburarea obsesiv-compulsiva sau hipocondria. tanatofobia ca termen deriva din cuvantul "tanatos" - personificarea greceasca a mortii.


astfel de anxietati, cu care este dificil sa traiesti, sunt cel mai bine tratate de catre un psihoterapeut. acestia pot prescrie medicatie care sa ajute persoana prin reducerea simptomelor de panica. terapeutii pot folosi un numar de tehnici pentru a ajuta o persoana sa-si depaseasca aspectele acestei fobii: hipnoterapie, terapia cognitiv comportamentala si desensibilizarea sistematica. 

o alta parte importanta a ingrijirii terapeutice este descoperirea factorilor care au declansat necrofobia.
poate fi o cauza directa intre experientele din trecut si dezvoltarea fricii; astfel, parintii trebuie sa se gandeasca si la un ajutor profesionist atunci cand copiii nu pot depasi eficient decesul unei persoane iubite.
fortarea copiilor sa participle la o inmormantare poate sa nu fie o idea prea buna.


se crede ca frica de moarte si de a muri a devenit mult mai exagerata in lumea moderna, deoarece multi oameni au eliminat prezenta normala a mortii in viata lor.

fobiiUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum