mysofobia

92 23 2
                                    

mysofobia sau frica de germeni, este o frica patologica de bacterii, mizerie si mai presus de toate de contaminare.

majoritatea oamenilor inteleg ca exista bacterii bune care ne ajuta sa digeram hrana de exemplu si patogene, daunatoare organismului uman.
mysofobii supraestimeaza riscul de a fi infectat cu bacterii crezand ca orice expunere la germeni este periculoasa si amenintatoare.

mediatizarea SIDA si a altor infectii periculoase reprezinta un factor de risc.
cresterea productiei si a variantelor de produse igienice este de asemenea considerat un contribuitor la cresterea mysofobiei.

mysofobia este un simptom comun al tulburarii obsesiv compulsive, o conditie care determina ginduri nedorite si actiuni compulsive.

mysofobia poate fi descoperita si la hipocondri - o frica intense de a contracta boli.
in unele cazuri mysofobia poate fi privita ca o fobie specifica.

persoanele expuse la mizerie sau germeni pot experimenta senzatie de lipsa de aer, greata, palpitatii sau frica de a-si pierde controlul. se va simti rau si va incepe sa tremure daca ii este frica ca va fi contaminate.
mysofobul va incerca sa evite situatiile in care poate fi expus la germeni.

conditia poate determina comportamente si actiuni irationale:

- spalat excesiv, repetat pe maini - actiune care paradoxal face individul mai predispus la infectii
- evitarea activitatilor care sunt considerate neigienice - cum ar fi folosirea unei toalete publice
- declararea dorintei de a nu imparti obiecte personale
- evitarea situatiilor sociale sau folosirea unei cantitati excesive de sapun.   

fobiiUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum