ornitofobia

83 17 3
                                    

ornitofobia este frica de pasari.

unele persoane se tem doar de pasarile de prada cum ar fi vulturii, in timp ce altele se tem si de pasarile de casa din colivie.

indivizii afectati cred ca vor fi atacati de pasari sau pur si simplu nu se simt bine in preajma lor. precum alte zoofobii, ornitofobia este cauzata de un eveniment negativ cu animalul temut.
multe pasari pot fi intr-un fel agresive cand vineaza prada iar copilaria este plina de pescarusi sau porumbei care fura mancarea copiilor.
multe persoane chiar daca nu au fobie evita sa i-a prinzul in zonele cu populatii mari de pasari.

evenimentul negativ poate sa nu se fi intamplat individului direct. uneori pasarile zboara prin ferestrele deschise sau seminee facand zgomote ciudate in casa.

aaca parintii au fost nervosi in astfel de cazuri, copilul martor poate dezvolta fobia.
simptomele vor varia in functie de severitate.
oamenii se pot teme doar de pasarile mari sau doar de cele salbatice.

frica poate fi dezvoltata fata de specimenele care au suferit taxidermie, cum sunt cele din muzeele de istorie naturala.
frica poate continua pana la pozele cu pasari.
cand individul este fortat sa se confrunte cu pasarile acesta poate tremura, plange sau chiar paraliza.
poate incerca sa se ascunda sau sa fuga.

poate experimenta anxietate anticipatorie in zilele dinaintea intalnirii cu o pasare.

fobiiUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum