heliofobia

86 20 0
                                    

heliofobia are doua intelesuri: in psihologie se refera la frica morbida de lumina solara, iar in medicina heliofobia sau fotofobia se refera la o sensibilitate excesiva la soare.
heliofobia este o problema de care sufera sute de oameni, dar inca necercetata.

unele studii sugereaza ca oamenii evita soarele datorita fricii fata de cancerul de piele.
cum heliofobia forteaza victimele sa stea in casa va determina deficitul de vitamina D care poate fi corectat prin administrare de vitamina D.

individul heliofob se poate teme de orice lumina puternica.

persoana poate avea o conditie cutanata inca nediagnosticata care sa ii determine sensibilitate si arsuri severe in trecut.
persoana se poate sa fi fost martora la reactiile negative si fricoase ale altora cand au fost expusi la soare.
simptomele sunt individuale si variaza.
unele persoane confruntate cu frica pot incepe sa perspire sau sa le fie greata.
la polul opus altele sunt sever compromise de fobie incat pot experimenta anxietate si atacuri de panica.

marea majoritate a cazurilor de heliofobie sunt autodiagnosticate. individul realizeaza ca frica fata de soare este irationala si ii compromite sever capacitatea de a functiona zilnic.

cand frica devine indeajuns de intensa pentru a afecta viata individului exista un numar de terapii care pot ajuta: consilierea psihologica care va invata persoana sa recunosca si sa-si controleze fobia, hipnoterapia, terapia de expunere, tehnicile de relaxare, grupurile de sustinere, terapia cognitiva comportamentala si medicamentele antianxioase.

fobiiUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum