hemofobia

100 24 5
                                    

hemofobia este frica extrema si irationala fata de sange.

cazurile acute pot determina reactii fizice neobisnuite la alte frici cum ar fisincopa vasovagala - lesinul.
reactii similare pot apare la traumatofobie si tripanofobie.
din acest motiv aceste fobii intra la categoria fobiilor sange - injectii - leziuni.

este cauzata de trauma directa sau indirecta in copilarie, desi unii au sugerat o legatura genetica studiile pe gemeni arata ca invatarea sociala si evenimentele traumatice sunt cauza mai degraba decat genetica.

frica devine fobie cand este persistenta si anormala, determinind semne de stres si anxietate cand persoana se afla langa sange.
in timp ce simptomele variaza de la individ la individ, cele mai comune cuprind lesinul, greata, palpitatiile, atacuri de panica si transpiratii excesive.
acestea sunt uneori declansate cand individul vede, miroase sau atinge sange.

viata unui hemofob variaza.
poate trai o viata normala cu episoade periodice care vin si pleaca repede si simptome care pot fi controlate usor.
lentru altii hemofobia este o experienta debilitanta care determina simptome pentru o lunga perioada de timp, cu greu controlabile.
anxietatea asociata poate conduce la tulburari mentale, incluzind depresia.

terapia comportamentala este o metoda folosita pentru a trata indivizii si a-i ajuta sa inteleaga fobia.

un specialist va asista individul pe parcursul unei serii de activitati care vor include hipnoterapia, evaluarea prihologica sau discutiile periodice.

indivizii care sufera de hemofobie se pot teme de bolile transmise prin singe cum este HIV, hepatite.
pentru acestia este precaut sa foloseasca manusi inainte de a veni in contact cu singele.
purtarea de manusi protectoare ii poate ajuta sa fie mai in siguranta.

fobiiUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum