Merhaba Gezentiler! Bu yazının kenarında köşesinde buz kalıntıları olmalı çünkü ben buz tutmuş olabilirim. İngiltere'nin havasının çok mükemmel olduğunu söyleyemem ama burası gerçekten soğuk. Nerede miyim? Biraz harita bilgisini konuşturmak gerekirse, okyanusa da kıyısı olan, Finlandiya, İsveç ve Rusya'nın komşusu! Norveç. Size buranın ekonomisinden bahsetmemi ister misiniz? Ancak üzgünüm, bunu ben de bilmiyorum, benim ilgi alanımın tamamen dışında. Ben daha çok yaşam şartlarıyla ve okyanus ürünleriyle ilgileniyorum.
Öncelikle buranın gördüğü en soğuk havalar olmamasına rağmen asam buz tutacak diye korktum. Ayrıca başka ülkelerde büyücü olarak gezmenin göründüğü kadar mükemmel olmadığını söyleyen babama da sevgilerimi iletiyorum, haklıymış. Öncelikle buradaki telefon kulübelerinden bakanlığa girilmediğinden birebir eminim. Ya da doğru kodları bilmiyor bile olabilirim. Tabii ki bu şaşkınlığımı benim gençliğime ve acemiliğime verin. Editörümüz bunu bana söylemeyi atlasa da -tamam, olması gerekenden daha heyecanlı davranıp yola erken çıktım?- beni yalnız bırakmayıp, Norveçli bir büyücüyü yanıma göndermişti. Fredrick ile bir deniz restoranında buluşmayı başardık.
Mugglelarla doluydu ama biri ona okyanustan çıkan her şeyi yiyebileceğimi söylemiş olmalı ki, önümde lezzetli Norveç somonunu bana bakarken görünce çok mutlu oldum. Ayrıca Norveç çorbası da vardı.
Yemekleri en iyisi kendiniz tadın derim.
Buradan çıkınca sınıra yakın olan büyü okuluna gittik. Okul çok kültürlü yapıya sahip. Aslında burası Norveç-İsveç sınırında inşa edilmiş, dışarıdan son derece kasvetli duran bir okul. Finlandiyalı öğrenciler de var, kısacası üç ülkenin birleşimi gibi olmuş. Bu yüzden Hogwarts'tan biraz daha kalabalık ama en fazla 300 kişi fazladır. Bana çok misafirperver davrandıklarını söylemeden edemeyeceğim, öğrenciler ve diğer herkes. Aslında bu durum şaşırtıcı, ortak dilleri nasıl belirlediklerini anlayabilmiş değilim. Bu okul bizimkinin aksine 9 yıl. 1 yıl zorunlu değil. Tamamen dil eğitimi esas alınıyor, garip bir şekilde çocuklara birçok dil öğretiliyor. Bunun bariz sebebi üç ülkeden oluşmaları. Herkes birbirinin dilini öğreniyor ve bütünlük bu sayede korunuyor. Gelişmeye ihtiyacı olduğu inkar edilemez bir gerçek. Ama hatırlatmak isterim, burası Hogwarts ya da Durmstrang kadar köklü bir yapıya sahip değil.
Norveç'te bir dönem Vikinglerin yaşamış olduğunu biliyor musunuz bilmiyorum ama bu okul Viking kültüründen epey etkilenmiş, bunun en belirgin örneği, okulun amblemindeki Viking sembolü.
Büyücülerin burada yaşamakta bizim kadar zorlanmadıklarını fark ettim. Bizde hala var olan bazı "Muggle sevmeyenler" Muggleların arasına kendi kıyafetleri ve alışkanlıklarıyla karışmaya çalışabiliyor, bazen çok uzak duruyor ve bazen de kendilerini onlardan üstün görebiliyorlar. Bazı sevimli yaşlılarımızsa kıyafetleri benzetmeye çalışırken uyumsuzluklar elde edebiliyor. Ama burada büyücülerde de hakim olmuş olan bir Muggle kültürü var. Ben de dahil, çoğu büyücü bugün İngiltere'de büyüsüz hayat olmazmış gibi yaşarken burada büyünün kıymeti sadece büyücülerleyken. Mugglelar ve büyücüler fazlasıyla içli dışlı.
Reine buraya gelirseniz mutlaka görmeniz gerek, biraz önce anlattıklarımın hepsinin örneği mevcut. Zamanında bu köy en güzel köylerden biri olarak seçilmiş. Gerçekten de harika bir köy. Ağırlıkta yaşlı büyücüler var ve burada balık tutarak yaşamlarını geçiriyorlar. Büyünün Muggle'lardan gizli nasıl bu kadar iyi işler için kullanılabileceğinin en güzel örneği, etrafın ve suyun temizliğinde saklı. Daha net görün diye buraya çektiğim bir resmi bırakıyorum.
Norveç'i kısaca özetlemek gerekirse böyleydi! Eğer gitmeyi düşünüyorsanız beni de çağırmayı ihmal etmeyin.
Ben Andromeda Fascinatio ve Norveç'ten sizlere sevgilerimi yolluyorum!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
WITCH WEEKLY - MART 2016
FanficSihir dünyasının son haberlerini, dedikodularını, ayın büyülü yiyeceğini, gezilecek yeni yerleri ve daha nicesini kaçırmayın!