Herkese merhaba! Bu ay size bakanlığa gelen eşyaları tanıtacağım. İlk eşyamız muggleların terimiyle "Bilgisayar".
Evet görmüş olduğunuz şey bir bilgisayar. İlk başta pek bir şey anlamamıştım. Biraz teyzemden yardım aldım. Bana az da olsa ne yapacağımı söyledi. Eğer bir gün bir bilgisayara sahip olursanız size yapmanız gerekenleri söylüyorum.
İlk önce bilgisayarda bir açma kapama tuşu bulunuyor. Bu tuş ile bilgisayarı açıyorsunuz. Yalnız basar basmaz bilgisayar açılmıyor. Merak etmeyin bu bir sorun değil. Bir muggle eşyasının çok hızlı olmasını beklemeyin.
Bilgisayarı açtığınız zaman önünüze bir ekran çıkıyor. Ve işte o an her şey önünüzde. Bir kitabı bazen kütüphanede ararsınız. Veya bir iksirin yapılışını. Böyle şeyleri bulmak uzun sürebilir sizin için ama mugglelar için değil. Bilgisayarın üstünde bulunan harfler ve sayılar ile yazıyorlar ve istediklerine ulaşabiliyorlar. Ancak üstünde garip yazılar olan tuşlar var. Onların ne olduklarını ve ne işe yaradıklarını henüz bilmiyorum. Ama bir gün onu da öğrenebileceğime inanıyorum.
Bu bilgisayar denen şeyde fotoğraflar,yazılar ve daha birçok şey var. Siz albümlerle uğraşırken mugglelar bunları bilgisayardan hallediyor. Aynı zamanda adını "fare" koydukları bir şey hile ekrandaki oku hareket ettiriyorlar. Adının neden fare olduğunu anlamadım ama elbet bir sebebi vardır.
İsediğiniz şeyleri ararken "internet" adı verilen bir şeye de ihtiyacınız. Eğer buna sahip değilseniz öyle istediğiniz her şeyi bulamıyorsunuz. Ancak interneti nerden bulursunuz hiç bilemem.
Bilgisayar hakkında söyleyecek son bir söz gerekirse mugglelar neyi nasıl yapacaklarını biliyorlar. Çoğu şeye istedikleri anda ulaşıyorlar. Bence bu mükemmel! Düşünsenize bir iksir hazırlayacaksınız ancak kitabı bir türlü bulamıyorsunuz ve malzemeler aklınızda değil. İşte o anda bilgisayar yardımıyla o iksiri ve malzemeleri bula biliyorsunuz. Kesinlikle bizim dünyamızda da kullanılmalı.
Diğer bir eşya ile devam etmek istiyorum. Adı "Peluş Oyuncak".
Bu oyuncaklar bir muggle eşyası olduğu için başta herkese tehlikeli gelmişti. Ancak hiçte tehlikeli bir yanları yok. Gördüğünüz gibi gayet sevimliler. Geceleri çocuğunuza Ozan Beedle'nin hikayelerini anlatırken yanına bu şirin oyuncaklardan birini yumuşacık bir şeye sarılması için verebilirsiniz.
Mugglelar kendi dünyalarında ünlü olan karakterlerin peluş oyuncaklarını yapıyorlarmış. Bu da onları daha da çekici kılıyor. Düşünsenize içinde bulunduğunuz binanın veya tuttuğunuz takımın simgesinin peluş bir oyunak olduğunu. Çok eğlenceli olurdu. Aslında çok aşina olamayacağımız bir şey değil. Veya anlaması zor olan.
Bu şeylerden bir yerlerde bulup almanızı tavsiye ederim.
Başka bir eşya ile devam edelim. Muggleların buna taktığı isim "Elektronik Çerçeve". Aslında bizim dünyamızda ki tablolara benziyor. Nasıl diyecekseniz şöyle anlatayım.
Elektronik çerçeveye birkaç fotoğraf aktarıyorsunuz. Bu çerçeve fotoğrafları sırasıyla çerçevede gösteriyor. Ancak gösterdiği fotoğraflar hareket etmiyor, sadece değişiyorlar. Güzel bir eşya ancak günlük hayatınızda ne kadar kullanışlı olur bilemem. Yinede bir gün mugglelar arasına işiniz düşerse ve buna denk gelirseniz almayı unutmayın.
Diğer bir eşyaya gelecek olursak ki bu şey eşyadan daha çok bir araç. Bu eşyanın adı "Cep Telefonu".
Bunu size anlatırken önce telefonun ne olduğunu anlatmam gerekiyor. Telefon, sizden ne kadar uzakta olursa olsun bir kişiyi aradığınız zaman onunla konuşabilmenizi sağlayan bir araç. Bu eşyayı aramak istediğiniz numaranın sayılarını çevirerek kullanıyorsunuz.
Cep telefonu ise biraz daha farklı. Daha çok küçültülmüş ve adı üstünde cebe sığabilen bir şey. Küçük bir ekranı ve tuşları var. Karşıdaki ile konuşabiliyorsunuz, istemezseniz mesajlaşıyorsunuz da .Ancak cep telefonunu da geliştirip "akıllı cep telefonu" yapmışlar. Bunu size şöyle açıklayayım. Bilgisayarın ne olduğunu hatırlıyorsunuzdur. İşte akıllı cep telefonu da bilgisayarın küçültülmüş hali. Ve bu telefonlarda tuş yok her şeyi basarak hallediyorsunuz. Ve daha çok özelliği var bu telefonların.
Kesinlikle almanızı en çok tavsiye etiğim şeylerden birisi. Gördüğünüz yerde almalısınız.
Bu aylık benden bu kadar. Bakanlığa geldikçe sizlere daha çok muggle eşyasını anlatacağım. Her ay muggle eşyaları ile ilgili yeni şeyler öğreneceksiniz. Bu eşyaları incelerken çoğu zaman bir fikrim yoktu. Bana bu eşyaları daha iyi anlamamda yardımcı olan teyzeme çok teşekkür ediyorum.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
WITCH WEEKLY - MART 2016
FanfictionSihir dünyasının son haberlerini, dedikodularını, ayın büyülü yiyeceğini, gezilecek yeni yerleri ve daha nicesini kaçırmayın!