Kim bu Lily Potter (n. Evans)?
Lily Potter, bir-iki kuşak öncesi tarafından iyi bilinen bir isim aslında. Godric's Hallow'un kahraman annesi. Harry Potter için hayatını feda eden ve Lord Voldemort'a karşı ilk mücadelede önemli yere sahip olan, ikincisindeyse hayatta olmamasına rağmen direnişin simgesine güç veren kişi.
Bu yazı için Harry Potter'la buluştuğumda ne kadar mutlu olduğumu söylememe gerek yok sanırım. Annesini hiç tanımasa bile sonradan öğrendiği ayrıntıları bizimle paylaşmaktan çekinmedi.
Lily Potter, Muggle Evans ailesinde 30 Ocak 1960'ta dünyaya gelmiş. Ailenin ikinci çocuğu ve kızıymış. Cadı olduğunu fark ettiğinde heyecanlanmış. Hogwarts'a gittikten sonra kız kardeşiyle arası asla çok iyi olamamış.
James Potter'la da Hogwarts'ta tanışmış.
"Muggle doğumlu olmasıyla ilgili sorunlar olmuş mu?" diye soruyoruz Mr. Potter'a. Aslında onun da annesi hakkında çok bir şey bilmediğini tahmin etmek zor değil, sadece başkalarından dinlediğiyle.
"Bildiğim kadarıyla evet. Bir hayli." Bu cevaba şaşmamak gerek. Hogwarts müdiresi Minerva McGonagall'a, okul bekçisi Hagrid'e ve İksir profesörü Slughorn'a da aynı soruları yöneltiyoruz. Slughorn'un ilk söylediği şey "Slug Kulübü'nün önemli bir üyesiydi, onun gibi birinin Slytherin binasında olmamasını oldukça içerlerdim doğrusu."
"Yaşardı ancak üstesinden gelirdi. Her zaman sorumluluk sahibi oldu. Çoğu öğrencinin imrendiği bir başarıya sahipti. Dersleri harikaydı. Ve bir Muggle doğumlunun bu kadar iyi olması birçok öğrenciyi kıskandırırdı." Üçünün de verdiği cevapların özeti aynen bu şekilde. Zaten kayıtlara baktığımızda Öğrenci Başkanı ve Sınıf Başkanı olduğunu da görüyoruz.
Lily Potter'ın şansı öyle gitmiş ki, büyü hayatındaki yılları neredeyse Muggle doğumluların tamamen dışlanmasının amaçlandığı, Lord'un ilk yükseliş zamanlarına denk gelmiş. Potter ailesinin o zamanki tek varisi safkan James Potter'la evlenmiş. Nasıl bir tepki yaratabileceğini düşünün.
"James bunu hiç umursamadı... hiç... zaten Lily'i hep sevdi..." diyor Hagrid. İlk yoldaşlıkta da bulunup hala yaşayan birine soruyoruz. Vance.
"Lily Potter Yoldaşlık'ta nasıldı?"
Vance'in yüzündeki anımsamadan güzel olduğu belli.
"Ah, onlar hep birlikteydi. Yani... James, Sirius, Remus, Lily, Alice, Frank... İlk Yoldaşlık'ın son üyeleriydiler, Hogwarts'tan beri tanışıyorlardı. Lily'nin zekası çoğu zaman hepimizi hayran bırakırdı. Onunla daha fazla zamana ihtiyacımız vardı. Hayatla doluydu." diye yanıtlıyor.
(Remus Lupin, Merlin Nişanı almış ilk kurtadam. İki savaşta da çok iyi olduğu aşikar. Harry Potter'ın vaftiz oğlu Teddy'nin de babası. Sirius Black'se, bir dönemin aranan ismi. Sonradan aklandı ancak 13 yılını Azkaban'da geçirdi, oradan kaçan ilk isim. Harry Potter'ın vaftiz babadı. Fran ve Alice Longbottom'sa Hogwarts'ın şu anki Bitkibilim profesörü Neville Longbottom'ın ebeveynleri. Hala yaşamaktalar ancak akıl sağlıkları çok yerinde değil. Aslında en çok onlardan dinlenecek bir isim, Lily Potter. Ancak ne yazık ki diğerleri de hayatta değil.)
Hiç ummadığımız bir şekilde, Harry Potter annesinin ölümünü bildiğini söylüyor. Nasıl bildiğini sorduğumuzdaysa yanıtlamaya çok hevesli değildi. Kulaktan kulağa yayılan gibi, Lord önce babasını öldürünce, Lily Potter oğlunu korumak için yalvarmış. Voldemort pes etmemiş ve kendini yok edecek hamleyi yapmış. Bizim bildiğimiz 'bebek Harry Potter Voldemort'u gönderdi.' efsanesinin baş kahramanı aslında. Harry Potter, annesinin koruması sayesinde 17 yaşına kadar Voldemort'un karşısında hayatta kalmış.
Şimdi de Harry'e annesi hakkında en çok duyduğu şeyi soruyoruz.
"Gözlerim." diyor. "Onu tanıyan herkes gözlerimi annemden aldığımı söyler." Gerçekten de öyle, Harry'nin gözleri aynı annesinin resimlerindeki gibi.
Godric's Hallow'da Lily Potter'ın, kucağında bir bebekle ve yanında eşiyle ayrıca bir heykeli var. Mezarlarının bulunduğu yerde. Ayrıca ölene kadar yaşadığı ev de Muggle'lara görünmez bir şekilde duruyor.
Biz de bu henüz 21 yaşındayken birçok insanın gösteremediği cesareti gösteren saygıdeğer genç anneyi gönülden anıyoruz.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
WITCH WEEKLY - MART 2016
FanficSihir dünyasının son haberlerini, dedikodularını, ayın büyülü yiyeceğini, gezilecek yeni yerleri ve daha nicesini kaçırmayın!