Ik bevind me in een groot bos, en als ik door loop kom ik terecht op een grotte openplek. Vol met gras. Ik loop de openplek op, maar dan, op het gras zie ik twee mensen staan. Ze staan te verweg en kan niet plaatsen wie het zijn. Ik loop naar ze toe, maar lijken niet dichterbij tekomen. Ik begin harder te lopen, en harder tot ik opeens op de grind lig. Ik moet ergens overheen gestruikeld zijn. Als ik opkijk, kijk ik recht in de mooienogen van Jayson.. hij helpt me opstaan, maar als ik stalijkt die Jayson van net Jayson niet te zijn.."Tess word wakker" maar die van Chris! Dat kan niet, ze hebben een andere kleur ogen, kzweer dat dat de ogen waren van Jayson.
Dan openeens word ik heen en weer geschud. Als ik me ogen opendoe zie ik dat Kyra naast me bed staat. "Ik moest je wakker maken van mama" zegt ze dan. "Kyra je kan me ook normaal wakker maken in plaats van me heen en weer te schudden" zeg ik haar op een iets te geiriteerde toon. Ik word er altijd sago van als me zusje me wakker maakt. "Kyra ga weg, ik moet me omkleden" zeg ik haar nadat ik een blik op de wekker geworpen heb. "Sorry hoor" zegt ze dan en loopt de kamer uit. Ik zucht, ze kan heel aardig zijn hoor, alleen soms is ze een beetje irritant je kent het wel kleine zusjes.
Snel schiet ik in mijn kleren en doe een spijker broek aan met een zwart topje en een grijs vest met goudkleurige rits erop. Ik poets snel mijn tanden, ik neem vanavond wel een douche bedenk ik als ik aangezien de tijd.
Als ik naar school fiets, denk ik terug aan die droom, ik weet zeker dat het de ogen van Jayson waren. Daar heb ik al zovaak ingekeken, en Chris had andere ogen. Dat was me opgevallen toen bij die wc. Ze zijn allebei mooi, dat ontken ik niet.
***
"Tessa waar denk je aan" vraagt Lisa nieuwschierig. Haar worden halen mij uit mijn gedachtes. Het is al pauze en, daar komen Jayson en Brandon aan gelopen. Ze nemen plaats bij ons aan de tafel. "Heey, nog saaie lessen gehad?" Vraagt Jayson op een nonchalante toon. Ik kijk Lisa even aan en ze snapt gelijk waar ik net zat met mijn gedachtes. "Halloo? Aarde aan Lisa en Tess?" Zegt hij. "Jaa genoeg, straks hebben we gezamelijk scheikunde." Antwoord Lisa hem. "Jaa dat zal ook niet echt een boeiende les zijn" zeg ik half in gedachte verzonken. Ik zit echt overal met mijn gedachte van Jayson naar Chris tot Larissa en haar pas gewekte kind.
"Lisa weet je het trouwens al van Larissa?" Vraag ik haar. "Uhmm nee, wat dan?" Ik denk even na voordat ik het haar vertel, maar Lisa lult toch niks door. "Nou kijk, larissa is dus.." ik vertel haar het hele verhaal. En dus ook de rede waarom ik er gister niet was. ondertussen zitten we al in de les en Jayson zit samen met Edwin voor ons.
***
"Dus een vriendin van je is 16 and pregnent?" Zegt Jayson terwijl hij naast me komt lopen. De lessen zijn alweer voorbij, "Ja, zoiets" antwoord ik hem met een kleine glimlach. Ik besluit hem het hele verhaal te vertellen en we staan nog lang te praten op het schoolplein.
"..en dus was ik gister niet op school" eindig ik het verhaal. Hij heeft de hele tijd aandachtig zitten luisteren, dat is soms wel prettig. Een luisterend oor. Toch is het anders om dit soort dingen met jongens te bespreken, ze reageren immers niet hetzelfde als meisjes. "Het is al laat, ik moet maar eens gaan" zegt hij tenslotte. "Jaa das waar, we staan hier al.." ik werp een blik op zijn horloge en pak even zijn arm. "Wajoww we staan hier al bijna anderhalf uur te praten" zeg ik tegen hem waarneer ik zijn arm loslaat. Hij geeft me een knuffel en zegt gedag. Ik blijf even staan, hij had me een knuffell!! Denk ik van binnen. Met een blij gevoel fiets ook ik richting huis.
______________________________________
Een wat saaier hoofdstuk dit keer, niet echt veel inspiratiee sorryyy!
Ik hoop echt dat jullie ook mijn andere boek leuk vinden om te lezen!
Comment/vote/follow :)
JE LEEST
Out Of The Friendzone
RomanceHet verhaal gaat over een meisje genaamd Tessa. Als ze de tweeling van vroeger Jayson en Brandon tegen komt in de winkel veranderd er veel. Ze is gelijk al about Jayson. En als ze een vriendschaps verzoek via Facebook krijgt is ze heel blij. Na ee...