Lief dagboek,
Dit is de laatste keer dat ik schrijf in dit boek. Over de afgelopen jaren heb jij mij veel steun gebracht. Ik had nooit gedacht dat het mij zou helpen om dingen op te schrijven, zoals Carlisle mij had opgedragen. Ik besef nu dat mijn verhaal opschrijven in dit boek mijn gevoelens in dwang heeft gehouden. Ik kan mezelf beter begrijpen maar vooral de nare gebeurtenissen in mijn leven verwerken. In elk mensenleven en zelfs in de niet menselijke levens komen nare gebeurtenissen voor maar dit boek, mijn dagboek, helpt mij met het verwerken van de nare dingen en het focussen op de goede dingen.
Daarom ben ik jou altijd dankbaar en vind ik het gepast dit dagboek zo te eindigen.De maanden nadat Didyme geest tevoorschijn was gekomen was verbazingwekkend emotioneel gevoelig maar wel heel belangrijk. ICarlisle is erachter gekoemen dat ik net zoals Renesmee ben. In mijn familie is jaren geleden een kind geboren die net zoals Renesmee was. Ik ben haar klein-klein-klein-klein dochter en heb daardoor nog een deel vampier in mij. Toen ik mij hier in deze wereld begaf werd dat aan mij opgedrongen en zorgde dat voor veel problemen in mijn leven.
In de afgelopen maanden zijn Seth en ik getrouwd en heeft Carlisle voorgesteld, mijn dagboek, om dit boek te schrijven. Het zijn er uiteindelijk meer dan één geworden., Dat was niet mijn bedoeling maar het opschrijven van een aantal levensjaren kan ik niet in een kleine twintig pagina's opgeschreven worden.
Met Seth en mij gaat het elke dag beter. Ook als ik kijk naar de andere families. We zijn in harmonie en ik kan niet wachten totdat ik dit boek aan mijn jongste zoon of dochter kan geven. Lief dagboek, jij zal voor altijd belangrijk voor ons zijn maar ik heb je niet meer nodig om te kunnen omgaan met mijn leven.
Seth en ik hebben een evenwicht gevonden en leven nu bij de Cullens in ons nieuwe huis. We zijn opgenomen in de familie net zoals Bella en Jacob al die jaren geleden. Het verleden bij de Volturi en alle andere nare dingen die ik heb meegemaakt zullen moeilijk voor mij zijn.
Ik weet nu dat mijn familie mij bijstaat net zoals jij mij hebt bijgestaan, lief dagboek.
Het klinkt vreemd om te zeggen maar ik hoop dat ik jou nooit meer uit de kast hoeft te pakken, lief dagboek. Dat zou namelijk betekenen dat er iets mis is in mijn leven en dat hoop ik nooit meer te zien.
Het leven is weer zoals voorheen voordat de Cullens, mijn familie, naar Forks kwam. De familie is alleen gegroeid.Lief dagboek....
Nu moet ik toch echt afscheid van jou nemen. Ik moet aan mijn nieuwe leven beginnen en dit hoofdstuk afsluiten.
Lief dagboek....
Blijf weten dat ik deze tijd altijd zou koesteren. Het maakt niet uit hoeveel scheuren en kreukels door deze periode in mijn hart zijn gekomen. Ik zal ze altijd voelen en ze zullen vooraltijd bepalen wie ik ben en wil zijn.
Weltrusten lief dagboek.*
Ik sluit mijn dagboek en leun terug in de stoel. Het was een lastige opdracht van Carlisle om al mijn gevoelens en gebeurtenissen op te schrijven. Ik hoor dat Seth opstaat en achter mij gaat staan. Hij masseert mijn schouders en aait dan over mijn zesmaand zwangere buik.
'En nu kunnen we genieten van de toekomst.' fluistert hij.
Ik glimlach maar geef geen antwoord.
Ik denk nog één keer terug aan alle slechte en goede herinneringen.
Dit nare verhaal sluit ik af netzoals het in kinderboeken afgesloten wordt.
En ze leven nog lang en gelukkig....***
Einde
JE LEEST
Ik in Twilight 3
Fiksi PenggemarIk in Twilight 3 is het vervolg op Ik in twilight 1 en 2. Nadia is 18 en Seth 20. Haar gevoelens zijn sterk. De littekens zijn er nog. Ze voelt zich anders maar vooral voelt ze zich anders aangetrokken tot Seth. Jacob en Renesmee worden langzaamaan...