Bab 5

596 49 0
                                    


Naeun pov

Aku brpusing unt melihat gerangan yg memanggil ku. Terkejut beruk aku apabila melihat seorang lelaki yg kacak sdang trsenyum ke arah ku.

Lelaki yg paling aku sayang. Lelaki yg selalu muncul dlm mimpi ku. Lelaki yg pernah menjadi first love aku.

"Ini Mingyu kan, betul tak" tanya ku tergagap-gagap inginkan kpastian.

"Yelah, takkan dah lupa kut. Kita brpisah baru je beberapa thun, takkan kau dah lupa aku kut" kata Mingyu yg masih lgi mengukirkan syuman kpd ku.

"Eh, mana ada aku lupa. Takkan lah aku lupa pd kwan baik aku sendri. Aku just tak cam kau tdi. Kau nampak lain sngat skarang, dah makin hensem" mataku tak lepas2 memandang wjahnya yg tampan tu.

|kenapa pulak lah jantung aku ni brdebar- debar sngat bila tngok dia? Yg lelaki ni pun satu, kenapalah kau ni hot sngat. Kan x pasal2 aku masuk hospital sbb sakit jantung| monolog ku.

"Mana ada hensem, biasa je. Kau pun dah makin cantik skang. Kau bljar kat sini ke??" Tanya Mingyu

Kembang kempis hidung aku bila kena puji tdi. Almaklumlah aku ni pantang kena puji, mulalah hidung ni nak  kembang setaman. Bukan setakat tman, dgn kpal trbang pun buleh muat masuk dlm hidung aku ni.

" helo. Ada org x ni. Ke dah trbang smpai planet marikh?" Mingyu melambaikan tangannya di hdapan aku.

Aku mula trsedar dr lamunan. "Sorrylah, aku tgah berangan tdi. Apa kau tanya tdi. Ah, aku memang bljar kat sini. Tp bru je pindah. Hr ni hr first aku. Kau pulak dah lama ke blajar kat sini?"

"Lama lah jugak, dkat seribu thun dah aku bljar kat sini. Brjanggut aku tunggu kau. Ni pun aku baru je lepas brcukur, nampak lah hensem sikit" jwab Mingyu selamba.

"Uis, lamanya. Kesian kau, mesti penat kan blajar seribu thun. Aku yg blajar beberapa thun ni pun dah penat. Oh,dah pandai loya buruk skarang ye? Takde maknanya blajar seribu tahun. Yg kau cakap brjanggut tunggu aku tu kenapa? Bila masa pulak kau tunggu aku ni" kata ku.

Sebenarnya dlm hati ada taman. Dah berbunga- bunga aku bila dia cakap dia tunggu aku. Kalau aku boleh jerit skrang, dah lama dah aku buat. Masihkah ada pluang unt aku tambat hti dia? Ceh ayat jiwang nak mampus...

"Takdelah. Aku cakap je. Tp aku memang rindu kau sngat2 tau. Lpas dpt thu kau study kat luar negara, sedih aku dbuatnya. Apasal kau tak bgi thu yg kau nak study oversea, hah? Kwan jenis apa lah kau ni."rajuk Mingyu.

Berkecai hati aku bila dia cakap mcm tu sbagai guraun je. Buat penat je aku terperasan sorang2 tdi. Takpe2 masih ada masa lgi unt aku pikat dia. Relax..aku akn pastikan dia fall kat aku nnt.

"Nnt lah kita borak lgi. Aku busy ni. Skang ni buleh x kau tunjuk kat aku mana bilik guru? Aku still ada benda yg nak kena urus ni" kataku.

"Yelah. Marilah aku tunjuk kat mana bilik guru. Class pun dah nak start ni, nnt lwat pulak. jom cepat" ajak Mingyu

Skip

Aku trus masuk ke dlm bilik guru dgn ditemani Mingyu. Aku mncari-cari guru yg brnama cg Ji hyo.

"Maafkan sy, boleh sy thu mana satu cgu Ji hyo?" Tanyaku kpd seorang guru di sana.

"Sy cgu Ji hyo. Kamu ni budak baru tu kan? Budak yg bru pindah tu betul x?" Cgu Ji hyo mmandang ku.

|aik. Cgu ni ada kuasa telepathy ke? Mcm mana dia buleh thu psal aku ni|

"Ah ya. Betullah tu. Sya diarahkan unt jumpa cgu bila smpai kat skolah ni" jwabku dgn sopan.

"Sya dah sedia maklum psal budak bru yg akn masuk ke skolah ni. Nama kamu Kim Naeun kan? Cgu akn jdi guru klas kamu mulai hr ni." Cgu Ji Hyo trsenyum ke arah ku.

"Klas dah nak mula ni. Apa kata kamu dtang semula ke sini masa rehat nnt, unt uruskan hal prskolahan kamu ye." Kata cgu Ji hyo.

Aku hanya mngangguk. "Baiklah cgu. Erm...apa klas sy cgu?" Tanya ku smbil buat muka blur.

"Oh, lupa pulak sya. Kamu kelas 5-A. Satu klas dgn Mingyu. Nnt dia akn tunjukkan klas kamu kat mana ye. Dah cpat masuk klas skrang, nnt loceng brbunyi" kata cgu Ji Hyo kpd kami.

Skip

Aku menunggu di luar klas dgn debaran. Cgu Ji hyo yg suruh aku tunggu kat luar sbb nak prkenalkan aku pd classmate bru aku skejap lgi. Dlm pd aku nervous ni, aku still happy sbb dpt satu klas dgn Mingyu. Bahagianya rasa

Aku brhenti mengalamun apbila cgu Ji hyo mmanggil ku unt masuk ke dlm klas. Nervous bukan main aku dibuatnya. Cgu mnyuruh ku unt  mmperkenalkan diri.

"Aneyonghaseyo, Kim Naeun imnida". Sila bri tnjuk ajar pd sya spanjang berada di sini" kataku dgn nada yg prlahan.

Slepas aku introduce diri, aku trdengar ada org yg bersiul, yg memuji aku, ada jugak yg x henti2 pandang aku. Pelik sngat ke muka aku ni smpai pndang aku mcm nak makan org.

"Diam semua. Kita akn mulakan plajaran kita unt hr ni. Naeun kamu boleh prgi duduk kat blakang sana ye" cgu Ji hyo mnunjukkan tmpt duduk ku.

Aku brjlan menuju ke arah tmpat ku. Semua org memandang ku dgn muka yg sukar ditafsirkan. Aku mulai pelik.

|Td bukan main bising lgi diorang kacau aku, skang senyap pulak. Ni dah kenapa?|

Aku mlihat ke arah partner di sbelah tmpat dudukku. Seorang lelaki yg brambut hitam dan brkulit cerah sdg memandang ku.

|hensem jugak lelaki ni. Harap2 lah aku x buat benda yg boleh memalukan diri kat dpn lelaki ni. Kalau tak jatuhlah saham aku|

"Hai nama sya Kim Naeun, awk?" Aku mnghulurkan tngan unt brjabat dgnnya.

Lelaki itu mnyambut tanganku smbil trsenyum. "Sya Jeon Jungkook imnida"




____________________________________

Nak thu apa yg jdi sterusnya, silalah baca chap yg slpas ni. Don't forget to vote and comment...

Teman LelakiKu Kingka!!Where stories live. Discover now