dagen etter dro jeg hjem.
Nå hadde Zayn vært borte i flere måneder, skolen hadde begynt og det var snart Finale i Xfaktor. Zayn og fire andre gutter var blitt satt sammen til et band, One Direction. jeg hadde fulgt med dem hver uke.
Jeg hadde bursdag i morgen. jeg måtte feire uten Zayn, det var litt trist.
"hurra for deg som fyller ditt år" jeg åpnet øynene og så mamma og Thomas stå og synge bursdagssangen. jeg smilte litt. av mamma fikk jeg en jeans og en genser med det amerikanske flagget og litt penger og av Thomas fikk jeg penger. Mamma ga meg en kurv og et brev, så gikk hun ut og tok med seg Thomas. jeg åpnet kurven og løftet opp en liten hvit hundevalp. jeg smilte stort og klappet valpen. den hadde en rød sløyfe rundt halsen. i kurven lå et halsbånd til den. jeg tokk opp brevet og leste" Hei Leah, jeg skulle ønske jeg kunne komme og feire dagen din sammen med deg. jeg tenkte denne lille krabaten ville du like. jeg har spurt moren din og hun sa det var greit. jeg har enda en gave til deg. du skal komme og besøke meg i London neste uke og du får være med å se finalen backstage. du får fri fra skolen også. jeg lurer på hva du vil kalle hunden. klem fra Zayn" jeg smilte og tok opp mobilen min. jeg ringte Zayn."hallo" han svarte med en gang."hei Zayn, tusen takk for gavene" sa jeg."bare hyggelig, hva skal vaplen hete?" spurte han."det får du vite når vi kommer og besøker deg" sa jeg. Jeg hadde et perfekt navn i tankene.
Jeg sto inne og snakket med en vakt, han villle ikke slippe meg inn. tilslutt slapp han meg inn og fulgte meg til rommet Zayn var i. Jeg åpnet døra og gikk inn. Zayn fikk øye på meg og smilte. jeg løp bort og kastet meg om halsen på ham. han klemte meg lenge. "jeg har savnet deg" hvisket jeg. "jeg har savnet deg også" sa han og kysset meg. noen kremtet bak oss. jeg snudde meg. der sto fire gutter og gliste. jeg kikket på dem. en med blondt hår og blå øyne sto og spiste på en hamburger, en annen med brunt hår, stripete genser og bukseseler sto og snakket med en med krøller og grønne øyne, den siste sto og så på oss. han hadde brunt hår og brune øyne og studerte meg. Jeg løftet opp valpen og smilte. "Hva heter den?" Spurte Zayn. " han heter Diablo" svarte jeg. Zayn bøyde seg ned og klappet Diablo. "Skal du ikke pressentere oss for vennen din?" Spurte gutten med bukseselene. "Hun er kjæresten min, ikke vennen min og jo jeg skal det" svarte Zayn. Gutten med blondt hår og irsk aksent het Niall, gutten med brunt hår og bune øyne som så på meg het Liam, han med bukseseler het Louis og han med krøllene het Harry. Jeg smilte. Alle guttene var veldig hyggelige.
Jeg sto bak scenen og ventet, programlederen ropte opp 2 navn. Guttene gikk ikke videre. Jeg fikk tårer i øynene. De kom av scenen. Alle gråt. Jeg klemte Zayn hardt. "Det er ikke over for One Direction" sa jeg til dem. Alle så trist på meg. Diablo slikket Zayn i ansiktet. Som for å si det går bra. Jeg klemte, Niall, Liam, Louis og Harry også. Zayn holdt rundt meg og klemte meg hele tiden.
Om noen få dager var det jul. Zayn og jeg satt på rommet mitt. Zayn hadde kommet hjem i går. "Mangler du noen gaver?" Spurte han. "Bursdagsgave til Louis og gave til Thomas og mamma" svarte jeg. Jeg hadde blitt god venn med Liam, Niall, Louis og Harry. Jeg lente meg mot ham. "skal vi gå ut og kjøpe de siste julegavene?" spurte han. jeg nikket og reiste meg opp. jeg gikk ned og tok på meg boblejakke og sko. Zayn åpnet døra og vi gikk ut. Det var iskaldt og blåste surt.
Jeg lukket døra. Ute var det iskaldt. Zayn og jeg hadde kjøpt inn de siste julegavene. Jeg tok av meg jakken og skoene. Jeg satte meg i stua. Thomas så på tegnefilm. "mamma?" spurte jeg. "er på kjøkkenet" svarte hun.
Zayn og jeg satt i sofaen og småpratet da det ringte på døra. Jeg reiste meg og gikk ut i gangen, Zayn fulgte etter. Jeg åpnet døra og fikk sjokk. Der sto pappa, Sofie og Annie. "pappa?" spurte jeg. Trodde ikke mine egne øyne. "ja det er meg" svarte han. Jeg smilte stort og klemte ham." hva gjør dere her?" spurte jeg. "vi kommer for å feire jul" svarte pappa. Sofie fikk øye på Zayn og løp bort til han. Zayn løftet henne opp og klemte henne. Mamma og Thomas kom ut. "korselig at dere ville komme" sa mamma. Thomas løp bort tl pappa og kemte han.
Alle sammen satt i stua. Zayn satt med armen rundt meg. jeg smilte. Dette kom til å bli en fin jul. Mamma og pappa hadde ikke feiret jul sammen siden året før de skilte seg. Siden vi var halvt norske fikk vi gaver både julaften som var vanlig i Norge og første juledag som var tradisjon i England. vi feiret alltid julen sånn. Halvparten av gavene på julaften, den andre halvparten på første juledags morgen. "jeg tror Sofie er din størte fan" sa jeg til Zayn og kikket på Sofie som sov i fanget hans. Han smilte. Mamma så på meg. Jeg følte meg så lykkelig. Zayn ga Sofie til Annie og vi gikk opp på rommet mitt. "Vil du at jeg blir her i natt?" Spurte han. " det er jul i morgen" sa jeg. Zayn så på meg, lekte med håret mitt."jeg drar hjem i morgen tidlig" sa han og så på meg med de nydelige øynene sine." Greit" sa jeg. Diablo bjeffet. Jeg bøyde meg og klappet han. Mamma ropte på meg og vi gikk ned. Mamma, pappa og Annie satt og pratet i stua. Thomas og Sofie sov. Stua var pyntet. Julestrømpene hang ved peisen, treet sto og glitret og det sto små nisser og julepynt over alt. Jeg smilte. Det var så korselig at jeg skulle feire jul med både mamma og pappa ikke bare en av dem. Vi snakket en stund med dem og gikk opp igjen. Jeg så på han og gjespet. Jeg skiftet og krøp under dyna. Zayn la seg ved siden av meg. Jeg smilte det var lenge siden han hadde sovet ved siden av meg. Senga føltes tom uten ham. Han la armene rundt meg og kysset meg i nakken. Jeg sovnet.
"Jul, jul, JUL" sa en stemme på norsk. Jeg åpnet øynene. Sofie satt i hodenden av senga. Hun smilte da jeg åpnet øynene. Jeg kikket på klokka. Den var 10. Jeg gjespet. Zayn mumlet noe og åpnet øynene. Jeg kysset han på kinnet. Smilte. Nå var det jul. Jeg fikk mange gaver. Pappa, Sofie og Annie dro hjem andre juledag.
Jeg satt på rommet mitt og slappet av. Jeg hadde på meg en av Zayns t-skjorter, den rakte meg til lårene og en grå joggebukse. Jeg elsket t-skjorta til Zayn. Mobilen min ringte. Jeg tok den. Det var pappa som ringte og han gråt. Jeg begynte å gråte da pappa snakket. Døra mi åpnet seg og to armer klemte meg. Jeg la på og snudde meg mot Zayn. Øynene mine var røde og hovne. "Du gråter, hvorfor?" Spurte han. " pappa ringte, bestefar kom på sykehuset i natt, han er alvorlig syk" sa jeg og gråt. Jeg hadde alltid hatt et godt forhold til besteforeldrene mine, serlig bestefar. Da jeg bodde i Norge pleide jeg og dra til dem etter skolen og gjøre lekser. De var kjempehyggelige og snille. Bestefar ga meg alltid litt penger når jeg var der. Zayn satte seg på senga og dro meg ned på fanget hans. Jeg krøllet meg sammen på fanget hans og lente hodet mot brystet hans. Tårene trillet ned kinnene mine. Zayn holdt rundt meg og strøk meg på ryggen.