Kapittel 6

218 7 1
                                    

Jeg tenkte, bestefar var blitt friskere. Om 2 dager hadde Zayn bursdag. Jeg hadde ringt Niall, Liam, Louis og Harry og avtalt at vi skulle lage overraskelses fest for Zayn. Zayn hadde bursdag en fredag og mamma og Thomas skulle til mormor og morfar. De skulle være borte hele helgen. Jeg hadde fått lov til å ha noen venner på besøk. Mamma skulle bare hvist. Guttene skulle komme i morgen. Zayn hviste ingenting. Guttene hadde invitert mange venner til festen. Dette kom til å bli gøy. Guttene skulle sove på gjesterommet og rommet til Thomas. Jeg gikk gjenom lista til festen da det ringte på døra. Jeg åpnet og bannet lavt. Zayn sto utenfor. Han kunne ikke komme nå og oppdage alt. "Hei" sa jeg. "Hei, vil du bli med ut på fredag?" Spurte han. " på bursdagen din?" Spurte jeg. Han nikket. " ok" sa jeg. " jeg henter deg klokka 2" sa han og gikk. Jeg smilte litt og ringte guttene. Vi avtalte at jeg gikk ut med Zayn og holdt han borte fra huset mitt, så skulle guttene ordne alt til festen. Zayn og jeg skulle dra hjem til meg etter daten. Jeg skulle ringe når vi dro. Dette kom til å bli så bra.

Mamma og Thomas hadde akuratt dratt, da det ringte på døra. Jeg åpnet. Der sto Niall, Liam, Louis og Harry. Jeg smilte og klemte dem. De gikk inn og satte seg i stua. Vi satt og planla alt da det ringte på. Jeg reiste meg og kikket gjenom hullet i døra. Zayn sto utenfor. Jeg åpnet. " det passer, eh litt dårlig nå Zayn" sa jeg. Han så på meg. Som alltid var han dødskjekk. "Hvorfor?" Spurte han. "Jeg rydder" løy jeg. "Hade" jeg sukket og lukket døra.

Jeg hadde dusjet og tok på meg kjolen jeg skulle ha på daten og festen. Kjolen var lyseblå, knekort og jeg hadde fått den av Zayn. Han hadde utrolig god klessmak. Jeg var ikke spesielt glad i å gå med kjole. Jeg tok på meg et par tøysko som matchet kjolen. jeg hatet høye hæler. Jeg børstet håret og lot det henge løst. Vanligvis hadde jeg håret i hestehale. Jeg gikk ned i stua. Guttene holdt på å ordne til festen. "Du er nydelig" sa de i kor. "Takk" sa jeg og smilte. De lo da de så tøyskoene mine. Det ringte på."gjem dere" sa jeg og dyttet dem opp trappa. Jeg åpnet. Zayn kom inn. Han hadde på seg mørk dress. "Du er nydelig" sa han og kysset meg. "Takk" mumlet jeg. Jeg tok på meg jakka og gikk ut " mamma jeg går ut med Zayn" ropte jeg. Det var signalet til guttene om at vi dro. Jeg satte meg i bilen. Zayn satte seg inn og kjørte. Zayn parkerte utenfor en av de dyreste restaurantene i byen. Jeg gikk ut av bilen og tok hånden hans. Vi gikk inn og Zayn snakket med en kelner som tok oss med til et bord for to. Vi satte oss og fikk menyene. Zayn bestilte kylling og jeg bestilte lammestek. Vi småpratet mens vi ventet på maten. " blir du med hjem til meg etterpå?" Spurte jeg. Han nikket. Jeg drakk litt cola og så på han. Maten kom og vi begynte å spise. Det smakte nydelig. Vi koste oss med maten.

"Jeg hadde det kjempe hyggelig" sa jeg da vi satt i bilen på vei hjem til meg. Han parkerte og gikk ut av bilen. Jeg gikk ut og tok hånden hans. Han flettet fingrene våre sammen og gikk mot døra. Jeg låste opp og vi gikk inn hånd i hånd. Zayn hengte opp jakkene våre. Vi gikk inn i stua. "Gratulerer med dagen, Zayn" ropte alle sammen. Zayn skvatt. Han så på meg."overraskelse" sa jeg. Zayn løftet meg opp og klemte meg hardt før han kysset meg. "Takk" han gliste. Jeg smilte. Liam, Niall, Louis og Harry kom og klemte Zayn og meg. "Får ikke puste" stammet jeg. De lo og avsluttet klemmen. Klokka halv to var gjestene dratt. Det hadde vært en super fest. Med dans, musikk, gaver og alt som hørte med. Guttene og jeg satt i stua. Vi hadde ryddet opp. Naboene hadde klaget på mye bråk. Guttene ga Zayn et brev. Han åpnet det og leste. Mens han leste brede det seg et smil i ansiktet hans. "Mener dere det?" Spurte han."dere tuller ikke" han så granskende på dem. " vi tuller ikke" sa Liam. Jeg så på Zayn. "Vi skal til Los Angeles i februar og du får bli med, vi får en uke alene også bare vi to" sa Zayn og kysset meg. "Bare oss seks" rettet Niall. "Seks?" Spurte jeg. "Jeg og resten av gutta blir med" sa Louis. "Dere får eget rom" sa Harry og flirte. Zayn slo til Harry i skulderen. Jeg smilte.

Zayn og jeg lå i senga mi. Jeg lå inntil brystet hans. "Jeg får ikke sove" hvisket jeg."ikke jeg heller" sa han. "Kan vi se en film?" Spurte jeg. Zayn nikket. Vi reiste oss opp og gikk ned. Jeg fant litt snacks som var igjen fra festen og hentet en flaske cola. Zayn la seg på sofaen, jeg la meg ved siden av ham. Han pakket dyna mi rundt oss og slo på filmen. Vi så Titanic. Zayn holdt rundt meg. Det var korselig å ligge sånn. Jeg kjente varmen hans og den gode lukten av ham. Jeg følte meg trygg sammen med ham.jeg gjespet, filmen hadde vart en stund og jeg var trøtt, veldig trøtt. Jeg snudde meg mot Zayn, han så på filmen og kysset meg i nakken og på halsen. Jeg kjente øynene gli igjen og sovnet.

"På tide å stå opp" ropte en munter stemme. Jeg åpnet øynene sakte. Louis så på meg. "Hva gjør du på rommet mitt?" Spurte jeg grettent." Du er ikke på rommet ditt du er i stua" sa han like muntert. "Jeg sov så godt" mumlet jeg. Niall satt i en stol med en full tallerken mat. Rester fra festen i går og spiste. Liam holdt på med mobilen sin. Harry så jeg ikke. Jeg snudde meg mot brystet til Zayn. Ville sove mer. "Det er aldri fred å få" sa Zayn som også hadde våknet, irritert. Jeg så opp på han." Helt enig" sa jeg. Han kysset meg, kysset gikk over til klining. "Skaff dere et rom" sa Harry som hadde kommet inn. Zayn avbrøt og kastet en pute på ham. Jeg lo. Harry så på Zayn med et furtent utrykk. "Hvorfor lå dere her og ikke i senga?" Spurte Niall, med munnen full av mat. "Ikke snakk med mat i munnen" sa jeg. "Vi fikk ikke sove og gikk ned for å se en film" sa Zayn. "Men begge sovnet" sa jeg. "Hvilken film?" Spurte Liam. "Titanic" sa Zayn og jeg i kor. "Gråt du?" Spurte Louis."jeg sovnet før den delen" sa jeg. "Hvordan kunne du sovne før det?" Spurte Harry." Jeg var trøtt" sa jeg. Zayn hadde fortsatt armen rundt meg.

Jeg så meg rundt, kunne ikke se Diablo. "Hvor er Diablo?" Spurte jeg. "I fanget mitt" sa Liam og smilte. Jeg kikket bort på Liam. Et hvitt hode lå i fanget hans. "Jeg gikk tur med han i morges" sa han."takk Liam"sa jeg og smilte varmt til han. Zayn og jeg gikk opp på rommet mitt. "Jeg hviste ikke hva jeg skulle gi deg" sa jeg og rødmet. Jeg så ned. Zayn bikket hodet mitt opp med pekefingeren. Jeg ga ham gaven. Han åpnet den. "Han klemte meg og smilte. Jeg hadde laget et album med bilder fra vi møttes som tolvåringer og fram til nå. "Det er nydelig, tusen takk" sa han og kysset meg mykt. Han satte seg på senga mi og dro meg ned ved siden av seg. Han la armen rundt meg. Vi så igjennom albumet. Mimret, lo og smilte. Han kom til det siste bildet. Det var av oss den dagen vi ble sammen. Vi satt i parken foran fontenen og kysset. Det var solnedgang. En i klassen, Alice hadde tatt bildet og sendt til meg. Det hadde vært en av de beste dagene i livet mitt. "Hvor fikk du det bildet fra?" Spurte han. "Alice sendte det på mobilen" svarte jeg. "Husker du?" Spurte han. "Hvordan kan jeg glemme det?" Spurte jeg. " sant nok" svarte han. Jeg tenkte tilbake på den kvelden. Vi satt på benken i parken ved fontenen. Emma hadde plaget meg. Jeg hadde grått og Zayn kom bort til meg. "Hva er galt?" Hadde han spurt. " Emma plaget meg igjen" svarte jeg. Vi hadde pratet en stund. " jeg liker deg som mer enn en venn" hadde han sagt. "jeg og" sa jeg. Jeg hadde likt han lenge. Han bøyde seg mot meg og kysset meg mykt. Alice hadde sett oss og tatt bilde. " er vi sammen?" Spurte han. Jeg hadde nikket og kysset ham igjen. "Leah kom ned hit" ropte mamma sint. Mamma? Hjemme nå? Jeg bannet.

"Hva?" Mumlet Zayn. " mamma kom tidlig hjem" sa jeg. Jeg tok hånden hans og gikk ned. Mamma sto i stua og stirret på Niall, Liam, Louis og Harry. "Hvorfor er det fire fremmede gutter i stua?" Spurte mamma. Stemmen var sint. "De er ikke fremmede,det er Niall, Liam, Louis og Harry" sa jeg. Mamma så på meg. Om blikk kunne drepe, hadde jeg dødd nå. Zayn la armen rundt meg. "De er resten av bandet mitt, One direction" sa Zayn. Mamma så på han. "One detention?" Spurte mamma. " One direction" rettet jeg. "Vi hadde overraskelses fest for Zayn" sa Harry. Jeg stønnet. Jeg kom til å få husarrest til jeg ble førti, minst. "Fest?" Mamma var rasende. "Ingenting ble ødelagt eller skadet" sa Niall. "Hele huset er ryddig" sa Liam. "Alt gikk helt fint" sa Louis. Mamma så skeptisk på dem og snudde seg mot meg. " du vet bedre enn å ha fest uten min tillatelse, men du slipper husarrest" sa hun. Litt mildere i tonen. Hun snudde seg og gikk. "Bandet ditt?" Spurte Niall, Liam, Louis og Harry i kor. Zayn bare lo og dukket unna putene de kastet mot ham. "Mamma må ikke få vite at naboene klaget på bråk herfra" sa jeg til dem. " klaget naboene?" Mamma sto i døra. Jeg nikket. Mamma sukket og forsvant. "Måtte du fortelle om festen?" Spurte jeg Harry. "Sorry" han flirte. Jeg stønnet. " ikke morsomt, jeg kunne fått husarrest til jeg ble førti" sa jeg. Alle lo.

love for ever? 1DWhere stories live. Discover now