Kapittel 4

223 6 0
                                    

"Leah, våkne" jeg åpnet sakte øynene. " hva?" Mumlet jeg søvnig. " du må stå opp, Zayn kommer snart og når han kommer drar vi" sa mamma. Jeg spratt opp av senga og løp inn på badet. Jeg tok en kjapp dusj, mens året tørket tok jeg på med jeans og en mørkeblå hettegenser. Jeg pusset tennene og satte opp håret. Jeg stappet toalettsakene i kofferten."Leah kom nå, Zayn er kommet" ropte mamma. " kommer" jeg dro kofferten med meg ned. Zayn sto i gangen og smilte. Jeg ga ham en klem. Han tok kofferten min og bar den ut i bilen. Mamma satt alt i bilen, typisk henne. Zayn hadde på seg lyse bukser og mørk hettegenser. Vi satte oss bak i bilen. Mamma startet bilen og vi kjørte mot flyplassen. Jeg lente hodet mot skulderen til Zayn og sovnet. "Våkn opp sunshine" hvisket Zayn mykt i øret mitt. Jeg våknet. "Vi er på flyplassen" sa mamma. Jeg gikk ut av bilen. Zayn tok hånden min. Mamma hentet en bagasjetralle og la koffertene oppå den. Vi gikk og skjekket inn. Mamma klemte meg" kos dere" sa hun." Det skal vi" sa jeg. Mamma vinket og gikk. Zayn og jeg fant gaten vår og ventet på flyet. Endelig kunne vi gå ombord. Vi fant plassene våre. Jeg tok vindusplassen. Zayn satte seg ved siden av meg. Flyet lettet. Jeg la hodet på skulderen hans igjen og sovnet." Leah vi skal lande" jeg åpnet øynene. Gjespet litt. Jeg så ut. Under oss så jeg Oslo. Vi landet og gikk ut av flyet. Det tok en evighet før bagasjen vår kom, men den kom tilslutt.

I ankomsthallen sto pappa, jeg løp bort til ham. Han omfavnet meg i en lang klem." Jeg har savnet deg jenta mi" sa han. "Jeg ar savnet deg også pappa" sa jeg. Pappa så ut som Sist, mørkt hår, olabukse og hvit t-skjorte. Jeg snuste inn lukten hans. Zayn kom bort til oss. Han hilste på pappa. Jeg smilte. Pappa tok bagasjen og gikk til bilen. Vi satte oss inn. Praten gikk løst om alt mulig. Pappa parkerte utenfor huset. Den gamle villaen så akkuratt ut som jeg husket den. Jeg smilte og gikk ut av bilen. Pappas nye kjæreste Annie kom ut til oss. En liten jente med lyst hår og rosa t-skjorte løp mot meg. Jeg løftet henne opp." Hei Sofie " sa jeg. Sofie var halvsøsteren min på tre år. "hei" sa hun. Hun så nysgjerrig på Zayn. Jeg smilte" Zayn er kjæresten min" sa jeg til henne. " hei Zayn" sa hun søtt. Zayn så forvirret på meg." Hun sier hei på norsk" sa jeg til ham. Han nikket. Zayn skjønte ikke norsk. Jeg satte Sofie ned og hun klemte Zayn." Ikke stjel kjæresten min" sa jeg til Sofie.jeg forklarte kjapt til Zayn hva jeg hadde sagt. Han lo og klemte Sofie. Pappa tok koffertene og bar inn. Zayn og fulgte etter, Sofie satt på armen til Zayn og smilte. "Maten er klar" ropte Annie fra kjøkkenet. Zayn tok hånden min og vi gikk inn på kjøkkenet. Vi satte oss ved bordet. Annie hadde laget en nydelig middag. Etter maten gikk Zayn og jeg inn i stua. Sofie fulgte etter oss. Vi satte oss i sofaen. Jeg så meg rundt, jeg så. Det kunne ikke være, jo det var det. Den grå og hvite pelsen var ikke til å ta feil av. Mons. " har dere Mons enda?" Spurte jeg. Pappa nikket. "Mons er ikke så gammel" sa han. Mons var katten vår. Han ble igjen da vi flyttet. Pappa og Annie gikk ut av stua. Sofie så på Zayn. Han smilte." Hva liker du å gjøre?" spurte han. " Zayn lurer på hva du liker å gjøre" sa jeg til henne." Leke, synge og tegne" sa hun søtt. " hun liker å leke, tegne og synge" sa jeg til Zayn. Zayn smilte. " hva sier han?" spurte Sofie. " han sier at han også liker å synge" sa jeg. Zayn så på Sofie, hun åpnet munnen og snakket til ham." Hun spør om du kan synge for henne" sa jeg til ham. Han nikket og begynte å synge. Zayn sang som en engel, jeg smilte litt og lente meg mot ham.

"Leah?" Hvisket en kjent stemme i øret mitt. Jeg åpnet øynene sakte og gjespet. " hva er det?" Mumlet jeg søvnig. "Vi er fremme" svarte Zayn. Fremme? Fremme hvor? Selfølgelig hjemme i Bradford. Jeg hadde sovnet i bilen fra flyplassen. Ute var det mørkt og stjerneklart. Jeg gikk sakte ut og hentet kofferten. Zayn kysset meg." Sees i morgen" hvisket han. Jeg gikk inn og dro kofferten med meg opp. Jeg kledde av meg, tok på en

t-skjorte og krøp under dyna. Jeg gjespet en gang og sovnet.

"Leah, Leah våkne" en ivrig stemme sa navnet mitt. Jeg åpnet øynene. Zayn satt på senga mi. Han så glad ut. Jeg så på klokka. Den var åtte. Jeg stønnet "Hva er det som er så viktig at du må vekke meg klokka åtte om morgenen?" Spurte jeg. Zayn smilte. " jeg skal på audition til Xfactor" jeg så overrasket på ham. " jeg drar om en uke og du blir med som støtte, sammen med mamma" sa han. Jeg nikket. Han omfavnet meg og klemte meg lenge. Han kysset meg. Tungene våre møttes. Kysset var fantastisk. Jeg smilte litt. " kan jeg sove igjen nå?" Spurte jeg. Han nikket. Tok av seg alt unntatt bokseren og la seg ved siden av meg." Greit?" Spurte han. Jeg lo." Alltid greit" svarte jeg. Jeg krøp inntil brystet hans og kjente at han la armene rundt meg. Jeg gjespet og sovnet.

Plutselig ble alt vått, jeg åpnet øynene. Thomas så på meg og lo. i hånden holdt han en bøtte. Jeg stønnet, jeg var kliss våt. " Thomas din idiot" hylte jeg. Zayn gryntet og våknet. " hva skjer?" Spurte han. "Thomas helte en bøtte iskaldt vann i sengen min" sa jeg irritert. Zayn lo. " ikke morsomt" sa jeg til han. " sorry" sa han. "Mamma" hylte jeg. Mamma kom løpende inn på rommet mitt." Thomas tømte en bøtte vann i senga" sa jeg. Mamma så på Thomas. "Ikke plag søsteren din" sa hun, tok tak i armen hans og dro ham med seg ut. Zayn så på meg. Jeg skiftet til tørr t-skjorte og undertøy. " Sengen er tørr her" sa han og peke ved siden av seg. Jeg smilte og la meg inntil ham. "Jeg er ikke trøtt lenger" sa jeg."så stå opp" sa Zayn. Jeg satte meg opp." Blir du med hjem til meg?" Spurte Zayn. "Gjerne" sa jeg. Jeg fant frem klær og gikk inn på badet. Tok på meg jeans og en litt stor t-skjorte. Jeg satte opp håret og sminket meg litt enkelt. Da jeg kom ut av badet sto Zayn og ventet på meg. Han tok hånden min og vi ned. Mens jeg tok på meg skoene hørte jeg Thomas og mamma snakke om senger, bøtter og vann. Jeg fniste litt." Jeg drar til Zayn" ropte jeg." Greit" ropte mamma. Vi gikk ut og mot huset hans."er du fortsatt sammen med den taperen Leah?" Sa en stemme bak oss. Jeg snudde meg. Emma. Jeg sukket." Jeg er fortsatt sammen med ham og han er ingen taper" sa jeg. Emma lo. " jo da" lo hun. Jeg svarte ikke tok bare hånden til Zayn og gikk fort vekk. Jeg var stille til vi sto utenfor huset hans.

" Ikke bry deg om Emma" sa jeg. Han nikket og åpnet døra og gikk inn. " hallo" ropte han. "Hei" moren hans smilte og klemte han. " Hei Tricia" sa jeg. "Hei Leah, lenge siden du har besøkt oss" sa hun og klemte meg også. Vi tok av oss skoene og gikk opp på rommet hans. Han satte seg på senga. Jeg smilte litt og satte meg på fanget hans. Zayn la armene rundt meg. Jeg så opp på han. " hva vil du gjøre?" Spurte han. " kan vi spille Xbox?" Spurte jeg. Jeg likte å spille Xbox og Playstation, men jeg gjorde det ikke ofte. Zayn nikket." Regn med å tape" lo han." Glem det" sa jeg." Jeg gir opp, du er bedre enn meg" sa jeg. Da jeg hadde tapt nitten ganger og Zayn en. Zayn lo. Jeg lagde furteansikt. Zayn så på meg. " ikke vær en dårlig taper" sa han. Jeg svarte ikke, lot som jeg var sur og stirret i veggen. Zayn begynte å kile meg. " stopp" hylte jeg mellom latter hikstene. Zayn kikket på meg." Hvorfor?" Spurte han ertende. " fordi jeg ikke liker at du kiler meg" svarte jeg. Han så på meg og stoppet.

Uka før vi skulle til London gikk fort. I morgen skulle vi reise. Vi satt på rommet mitt. Eller vi lå i senga mi. Jeg lå og slappet av og Zayn sang. Vi var skikkelig slappe begge to. Zayn hadde sovet over. "Du synger nydelig, jeg er sikker på at du går videre" sa jeg. "Håper det" mumlet han. Jeg så på han. Han smilte litt og kysset meg på panna. Det var veldig varmt. "Skal vi lage milkshake?" Spurte jeg. " ja" svarte han. Vi gikk ned på kjøkkenet og fant frem det vi trengte til milkshaken.

Vi satt på kjøkkenet og drakk milshake, jeg drakk jordbær og Zayn drakk sjokolade.

Køen til Xfaktor var lang. vi hadde stått i kø i 5 timer nå. Endelig var det Zayn sin tur han sang "Let me love you" av Mario. jeg sto bak scenen og var litt nervøs. Zayn pressentere seg for dommerne og begynte og synge. Han var kjempeflink. jeg smilte litt. Dommerne sa ja, de sa ja. Zayn gikk av scenen og løp bort til oss. han klemte moren sin, også klemte han meg. Zayn og jeg gikk ut og spiste middag om kvelden siden han ville feire litt. dagen etter dro jeg hjem.

love for ever? 1DTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang