"Leah middag" ropte mamma og avbrøt den fine stunden. Jeg sukket. "Kommer" ropte jeg. Zayn ble med meg ned. Mamma fikk øye på ham" hei Zayn, vil du ha middag du også?" spurte hun smilende. "Ja takk" sa han. Jeg så på ham og satte meg. Han satte seg han også. Thomas satt ved bordet alt og så på oss. Mamma hadde laget kylling til middag. Det smakte nydelig. "Leah, kan du passe Thomas i kveld?" spurte mamma. Jeg tenkte. "Zayn kan hjelpe deg, jeg har kjøpt brus og snacks dere kan kose dere med når Thomas sover" sa hun og så bedene på meg."greit" svarte jeg og kikket bort på Zayn. Han smilte litt. Flott flere timer med en over hyper lillebror. Herlig, not. Hvorfor sa jeg ja til dette?
Noen timer senere satt Zayn og jeg i sofaen og så på hverandre. Thomas hadde endelig sovnet. Det hadde vært årets værste kveld. Thomas hadde vært hyper hele kvelden. "Skal vi se en film?" Spurte jeg. Zayn nikket. " velg film, så henter jeg brus og snacks" sa jeg og gikk ut på kjøkkenet. Jeg fant fant snacks i skapet og hentet brusen i kjøleskapet. Jeg gikk inn i stua og satte alt på bordet."hvilken film valgte du?" spurte jeg nysgjerrig.
"skrekkfilm" svarte han. Jeg stønnet. Jeg hatet skrekkfilmer. Jeg satte meg i armkrokoen hans og han satte på filmen. Filmen var skummel, veldig skummel. Jeg skrek høyt og gjemte ansiktet bak en pute. Zayn la armene rundt meg og trakk meg inntil seg. "Du er trygg hos meg" hvisket han i øret mitt. Jeg lente meg mot ham. Han slo av filmen og strøk meg rolig på ryggen. Jeg så på han, smilte svakt. Jeg så på klokka, den var halv et og gjespet. "Skal vi legge oss?" spurte jeg. Zayn nikket. Jeg reiste meg opp. Han reiste seg også og vi gikk hånd i hånd opp på rommet mitt. Jeg gikk inn på badet, der pusset jeg tennene, fjernet sminken og tok på meg en t-skjorte jeg sov i. Jeg gikk inn på rommet mitt igjen og la meg i senga. Zayn var antageligvis på badet. Jeg hadde nesten sovnet, da jeg hørte skritt og to varme armer la seg rundt meg. Zayn trakk meg inn til seg. Jeg kjente varmen fra den nakne kroppen hans, han lå i bare bokseren. Jeg smilte trøtt.
"natta jenta mi" hvisket Zayn i øret mitt. "Natta " sa jeg. Han gliste og kysset meg på pannen. Jeg lukket øynene og nøt øyeblikket før jeg sovnet.
Jeg drømte, Zayn og jeg satt på stranden. Vi snakket og så på solnedgangen over havet.
Jeg våknet fra drømmen. Jeg blunket mot lyset. Zayn var våken og lå og så på meg. "God morgen" sa han. " god morgen" sa jeg og smilte. Jeg reiste meg og gikk inn på badet. Jeg tok på meg en kort olashorts og hvit singlett. Jeg satte opp håret i hestehale og gikk ned på kjøkkenet. Zayn sto der og ventet. Han hadde på seg beige shorts og hvit t-skjorte. Frisyren hadde han fikset også. På bordet lå en lapp"Thomas er hos bestemor denne uken" sto det. Flott en uke uten en hyper, irriterende lillebror,kunne det bli bedre? Jeg smilte.
Zayn la armene rundt meg. Jeg så opp på han. Han bøyde seg mot meg og presset leppene sine mot mine. Jeg gjengjelte kysset. Vi kysset lenge. Tungene våre møttes. Han avbrøt kysset sakte og smilte. Jeg så opp på ham. Han så på meg" søta" jeg smilte"sier du?' spurte jeg. "Sier jeg" sa han.
Noen timer senere satt jeg på rommet mitt og kjedet meg. Zayn hadde dratt hjem for to timer siden. Mobilen min ringte og jeg tok den" hallo?" Sa jeg." Hei" sa Zayn. Jeg smilte " jeg henter deg om 15min, vær klar" sa han og la på. Jeg hoppet opp av sengen og løp inn på badet. Jeg tok en rask dusj, sminket meg, pent og lite. Jeg tok på meg shorts og en babyblå topp, tørket håret og satte det opp i hestehale. Jeg lurte på hvor vi skulle. De ringte på og jeg løp ned trappa og åpnet. Zayn smilte. Jeg gikk ut og låste døra. "Hvor skal vi?" spurte jeg. Han svarte ikke bare satte seg i bilen sin. Jeg satte meg inn. Kikket på ham, han hadde et lurt smil i ansiktet. Jeg lurte på hvor vi skulle, det var jo tidlig kveld. Zayn parkerte ved stranda og tok ut en piknikkurv og et teppe. " vi skal på piknikk" sa han og tok hånden min da jeg gikk ut av bilen. Stranda var folketom. Jeg smilte. Zayn la ut teppet og satte seg ned, jeg satte meg ved siden av han og så utover havet. Jeg smilte da Zayn la armen rundt meg. Jeg lente meg inntil ham. Han pakket ut maten og kysset meg. Vi spiste og koste oss. dette var så romantisk. Vi så på solnedgangen, han med armen rundt meg, jeg med hodet på skulderen hans. Jeg smilte. Det var så vakkert. Han kysset meg. Jeg smilte igjen og lente meg inntil ham. "Jenta mi" hvisket han i øret mitt.
Vi satt på stranden lenge. Tilslutt var det blitt kveld. Zayn kjørte meg hjem. " takk for en super kveld" sa jeg og kysset ham på kinnet. Jeg gikk inn. " Leah?" Spurte mamma. " ja?" Sa jeg. " du skal besøke faren din en uke" sa hun. " hva?" Spurte jeg. " kan Zayn bli med?" Ba jeg pent. " spør pappa" svarte mamma. Jeg sukket og løp opp på rommet. Jeg fant mobilen og sendte melding til pappa. Ikke lenge etter fikk jeg svar" helt i orden at du tar med deg kjæresten din" sto det. Jeg jublet. Mamma hadde sagt at jeg skulle dra på onsdag, om en dag. Jeg sendte melding til Zayn også, spurte om han ville bli med. Jeg fikk kjapt svar.
" Klart jeg blir med babe" sto det. Jeg smilte, han kalte meg babe.
Jeg våknet, klokka var halv tolv. Så lenge pleide jeg ikke å sove. I morgen skulle Zayn og jeg til Norge og besøke pappa. Flyet gikk tidlig. Jeg fant frem kofferten min og begynte å pakke den, men ble avbrutt av dørklokka. Jeg gikk ned og åpnet. Det var Zayn som sto der. Jeg smilte stort. " kom inn" sa jeg. Han gikk inn. Jeg fortalte når flyet gikk og at mamma skulle kjøre oss til flyplassen. Han nikket. Jeg så på han, tenkte. Zayn så på meg.
"Hvor lenge skal vi være i Norge?" spurte han. " en uke" svarte jeg.
Jeg pakket, det var sent om kvelden. Zayn hadde dratt for ikke lenge siden. Jeg tenkte, jeg hadde ikke sett pappa på tre år, jeg hviste at han hadde giftet seg igjen og hadde en datter på tre år. Jeg fortsatte å pakke. " Leah er du oppe enda?" Ropte mamma fra stua.
" ja, jeg pakker" ropte jeg tilbake. Jeg stappet de siste tingene oppi og lukket kofferten. Jeg krøp under dyna og sovnet.