New School

1.6K 77 11
                                    

Aku jihyo. Song ji hyo, aku pindah malaysia masa darjah 1 lagi. Naik remaja aku berskolah di sekolah seni. Aku dancer, and aku penyanyi. Ramai yg memuji suara ku. Tapi aku hanya senyum . Aku bukan nk bangga diri . Tapi dh org pujikan ? Haa.. lagi satu aku budak nerd. Aku rasa penampilan aku comel, okay. Tapi ramai yg kata aku hodoh. Aku tau diaorg main main ja. Lagipun org malaysia kan baik? Haip, reader jngan kembang. Macam kau tau aku anak org kaya. Kelas seni pertahankan diri aku masuk. Kelas menari aku masuk. Kelas nyanyian aku masuk. Kelas memasak pun . Mak aku nk aku perfect depan dia. Aku tak ambik kesah.. sebab aku budak baik. Aku tak pernah melawan . Lagikan bercinta. Huh. ~

××××
Berat hati nk tinggalkan malaysia. Hmmp. Malaysia ni sebuah negara yg sangat perfect. Bagiku ~

Kini aku di rumah baru. Di kawasan seoul . Esok nk sekolah. Aku harap aku okay je masuk sana. aku sekolah di ArtSeoulHighSchool. Jiwa ku hanya ada seni. Aku hanya merenung baju sekolah ku yg digantung di sebelah pintu bilik air. Dan memikirkan hidup baru ku. Dan aku terlena.

×

Jarang noona bangun awal. Kata joongki

Well. Kata ku bangga.

Ouh. Lupa.. ini satu satuny adik aku. Abang? Takda kakak?aku la tu. Nama dia song joong ki. Dia mmpunyai peraonaliti yg sangat berbeza.. dia ni bergaya
.ramai peminat. Aku? HAMPEH.

Noona?

Ye? Jongki menghentikan lamunan ku.

Ar u ready babe? Tanya nya lagi

Oyehh! Jeritku

Nonna nk naik kereta sama dengan baby ke berbeza? Tanya nya lagi

Berbeza laa. . Nnti jongki bukan nk layan noona. Hmp. Kata ku

Sokay. Takpa takpa, noona jangan cari baby kat skolah. Hmm! Katanya lagi.

Hmm. Merajuk pulak baby kita. cis , aku hanya mencebik

Aku menuju ke garaj ku dan memilih kereta .

Kereta apa ek? Sambil membetulkan cermin mata.

Lalu aku mengambil kereta sport merah kesayangan ku dan memandu ke highschool.

Aku memakirkan kereta di tempat khas vvip. Lagi satu, skolah ni pakcik aka Appa kedua aku punya. Appa jaesuk aku sediakan 2 lot untuk aku dan adikku parking. Walaupun kami menolak tetapi dia tetap memaksa. Takpa laa, rezeki jangan di tolak. Walaupu hanya parkir lot..

Aku memerhati kereta ferari hitam yg sudah diparking di.sebelah kereta ku.

Ouh. , joongki dh sampai ., takpa lah.

Tiba tiba datang ada 9 org namja mendekati ku dan memandang ku seperti hendak makan aku

Hai awak. Awak yg comel ni. Kata seorg namja sambil menjilat bibir

Eh? D.o ini test kau? Tapi tengok lama lama dia comel laa. Hikhik

Kan. Aum aum. Seksi jugak kan walaupun nerd. Dengan rambut sanggul nya. Fuh

Ehh. Apa korang nk?! Kata ku lembut

Huh? Takde.. nk bagi salam perkenalan.. hehe.

Aku diam dan lari dengan menggunakan kasut hitam adidasku.

Alaa. Comel ny dia lari. Kahkah. Kata seorg lagi namja

Ish. Seram la skolah ni. Baik aku pergi pejabat. Jumpa Appa jae.

Aku pun bergegas menuju ke pejabat. Seringkali ad pelajar terserempak dengan ku, mesti ada je perkataan 'besar ''gila''cermin mata 'lantak kau lah nak. Aku kesah apa. .
Aku pun menuju je pejabat dan main rempuh je.. pegawai kakitangan hanya mememerhatikan aku . Aku pun tundukkan diri 90° . Dan meminta maaf

Miann sebab main rempuh jaa. Emm. Bilik pengetua kat mana?

Seorang ktangan pejabat pun menunjuk kan bilik nyaa sambil senyuman tergaris di muka.

Terimakasih.

Alu pun menuju ke bilik pengetua. Aku merempuh dan menjerit keriangan.

Appa jae suk terbangun dan memeluk erat. Maklum la. Anak buah kesayangan. Kahkahkhah.

Appaa jaesuk.. kelaa hyo mana? Joogki dh datang? Dia kelas apa? Appaa... teman hyoo pergi kelass *mukaa paling comel. *

Appa letak hyo dalam kelas 5Holo . Kelas pandai. Lagipun hyo mmg pandai. Joongki kelas 4 holo. Okay sayang. , appa teman. Cepat, lagipun sekarg masa cikgu kook. Dh jangan bebual lagi. Kelas kamu dh mulaa.

Yeahh! Appa teman. Aku pun keluar dan menunggu appa jae. Aku pun memerhati keadaan di sekeliling. Fuh. Besar nyaa . Lalu aku teringatkan namja yg mengacauku . Nasib diaorg tak sentuh . Kalau x aku silat gayung.

Haa. Hyo. Mari appa teman. Pali palli!

Okay.

Aku pun mengikuti appa jae dari belakang .
Appa . Jauh lagi? Tanya ku

Tak sangat . Boleh laa. ~ kata nya sambil focus berjalan.

Appa . Hyo akan panggil appa pengetua. Sebab nnti diaorg tau yg appa jae ni pakcik hyo.

Kenapa? Hmm., takpa. Okay dan appa akan panggil hyo., hyo. Kay?

Okay. Sambil mempout mulut.

Mulut tu control sikit. Argh tampo kang.

Hehe. ~

Be My Love Forever ·김남준·Kim namjoon ·Where stories live. Discover now