Jadi perhatian .

1.1K 81 0
                                    

Sudah hampir sebulan aku di sini.  Kawan ku hanya bts.  Yaa,  siapa sangka aku kawan dengan lelaki.  Dh lah nerd kan?  Hmm ~ tapi aku selalu jadi perhatian.  Perhatian siapa?  Yeoja yeoja gedik.  Diaorg jeles sebab aku rapat dengan kingka sekolah. Ada yg pernah ugut aku,  kalau buat lagi aku kena habis habisan dengan queenka. Aku takut..  yaa aku takut.   Tapi aku merendah diru.  Hanya diam seribu bahasa dan hanya mengikuti arahan.  Tetapi , kalau bab bab kena jauh dari bts aku tak mampu , sebab aku dh terlalu sayang kat diaorg .selalu aku fikirkan ttg ugutan . Tapi aku tak pernah nampak queenka skolah lagi . Hmph ...

°°°
Done pov

Ji hyo - korang ~ siapa queenka sekolah ?

Suga - kenapa kau nk tau ? katanya dengan agak marah .

Ji hyo - sebab .. aku dh kena warning -_-

Namjoon - sebab ?!kata nya dengan agak terkejut

Ji hyo - sebab rapat dengan korang

BTS - Ish .kesian kau

ji hyo - dh nasib aku . ~

jimin - snsd , queenka sekolah  . Gedik nk mati!

Ji hyo - ouh . Ganas ?

Jin - ganas la jugak .. terutama nya yoona .

Ji hyo - tapikan . Aku tak pernah nampak diaorg  ?

J hope - sebab diaorg tengah bcuti . Eh .. jap .. macammana kau dapat warning ?

Ji hyo : sebab budak girl mana entah cakap kat aku kalau aku rapat ngan korang nnti diaorg suruh queenka habis kan aku .

Bts : takpa kita org ada .jgn risau yee ~

Jin :kantin jum

All: jumm!

Kami semua pun menuju ke kantin.  Dalam perjalanan ke kantin semua yeoja tergedik gedik depan bts.  Ada menjerit,  ada yg cuba nk usha.  Ada yg buat buat seksi . Ewwww.   Geli nk mati. 

Jungkook yg berada di sebelahku pun bersuara. 

'Budak budak gedik jangan layan '

Aku hanya tersenyum dan membetulkan cermin mata besar ku. 

Sampai di kantin. Meja bts berhadapan dengan meja exo.

Dyo:hey my yeojachigu ~

Ji hyo: siapa yeojachingu awak.  ..-suara ku diperlahankan -

Dyo : awak laa..  hikhik

Ji hyo:  blushing ** ermmm . *senyum. *

Jimin:  jangan kacau kesayangan aku -_-

Setelah mendengar kata kata jimin aku tersentak dan menyubit lengannya.  .

Cermin dulu muka kau!  -kata dyo yg bangun lalu menghentakkan meja. 

Kau kenapa?! -kata suga sambil membuat muka angkuh

Dh lah.  -kata ku sedikit kuat. Tapi masih sopan. 

Suga duduk dan kembali makan.  Semua yeoja gedik terkinja kinja melihat exo dan bts.  Kemudian menjeling aku.  Aku yg dduk di antara suga dan jimin menjadi perhatian.  Ergh..  terseksa semua tengok aku  .  D.o asyik merenungku.  Aku hanya membiarkan.  Sesekli aku memerhati dyo . Dia mengelip mata ke arah ku.  Membuat aku blushing. 

Penampilan ku sering di kecam.  Baju sekolah aku yg besar dan labuh.  Rambut ku di sanggul.  Pakai blusher bnyak.  Lips merah.  Cermin mata bulat besar.  Oleh sebab penampilan aku.  Aku digelar budak paling nerd di ASHS [ArtSeoulHighSchool].

Aku meround satu sekolah.  Mujur lah tiada yg mengacau aku.  . Kemudian.  Aku sedari aku telah sampai di teman yg indah.  Buaian di bawah pokok yg rendang dan rendah.  Aku tersenyum dan berlari anak anak ke arah buaian . Sebelum itu.  Aku mengelap papan buaian dan memastikan nya bersih untuk aku duduk.  Kemudian aku pun duduk.  Angin membuai buai.  Aku melepaskan rambut dan membiarkan rbut ku berkibar kibar. Dan aku membuka cermin mata yg menghalang sebahagian besar mata ku untuk angin lalu.  Di depan pokok itu ialah padang.  Di situ namja namja hot sedang bermain bola.  Aku tak macam gadis gadis gedik yg berada di arah berlawanan ku.  Bersorai sorai melihat lelaki kacak.  Tanpa disedari ada namja memerhatikan aku. 

Be My Love Forever ·김남준·Kim namjoon ·Where stories live. Discover now