Ji Hyo pun pantas ke kelas. Apabila sampai di depan kelas. Dia menjenguk sedikit kemudian menghembuskan nafas lega apabila cikgu kook belum lagi masuk . Tanpa membuang masa dia dduk di tempat dduk nya dan berlagak cool . Semua clasmate menegurnya. Walaupun hyo nerd seperti itu. Tetapi kebanyakan namja di classHolo menyayanginya seperti adik. Sebagai contoh bts.
Jk: amboi. , muka pucat sikit dh risau. Apelah.
Jihyo :bukan masalah awak okay. Ergh.
Jk: hahah. Kidding.
Suga: lamanya kau pergi tandas.. siap bawak beg lagi. Kau makeup eh. *menaikkan kening beberapa kali *
Jhyo: kantoi sudah. *ketawa *
Jk: *kenapa dia tipu ?*
Flashback **
Jk: weyh.. aku ad tertinggal barang kat rooftop .. camne ni?
Jimin: ambik la. Itu pun nk ditanya lagi.
Jk: emm. Aku gi ambik skrg. Kalau cikgu kook tanya aku gi mana cakap aku ambik barang yg tertinggal. Okay bye * tergesa gesa *
Jhope: ehh.. kau okay ke pergi sendiri? Nk aku teman?
Jk: takpayah. Aku bukan budak lagi okay. Dh buang masa je bye.
Tanpa membuang masa. Jk mencari barang nya yg hilang iaitu pensel box nya .
Jk: huh! Jumpa akhir nya . Iloveyou my pensel box. Muah uah muah . *mencium beberapa kali pensel box nya *
Janganlah kau datang sekarang
Jungkook terkejut dengan suara perempuan itu terus bersembunyi di balik pohon. Yg lagi mengejutkan perempuan itu adalah jihyo. Jungkook lun pergi ke arah pintu untuk pergi ke kelas. Namun dia tersentak apabila terdengar ji hyo menangis. Dia sembunyi di balik pokok yg berdekatan dengan jihyo . Ji hyo mengambil satu kotak misteri dan mengambil sesuatu di dalamnya . Dan itu pil?
Pil apa tu? Ji hyo sakit ke? Adakah dia okay ? Kenapa muka dia pucat gila ? Knapa dia nangis ?
Begitu banyak persoalan yg bermain di minda jungkook yg membuat jungkook resah. Namun setelah sedari jihyo semakin pulih daripada 'penyakit ' jungkook pantas turus ke kelas dan berlagak cool seperti tidak tahu apa apa. Jungkook yakin ada yg tidak kena dengan ji hyo.
End Flashback ××
Jk: emm biarlah. *cakap dalam hati *
Namjoon: hoi! Kau kenapa? Termenung ke galaksi nampak.
Jk: e eh. Takde la . Ada hal penting aku nk kena fikirkan.
Nmjoon: share la kat aku. Aku kan pendengar setia kau. Wlaupun aku tak rapat dengan kau . tapi kida bdua kan slalu share masalah, cerita.
Jk: hmm. Okay macam ni cerita dia bla bla bla bla bla bla bla bl bla jungkook pon cerita dari mula hingga akhir ttg kejadian di rooftop tadi.
Namjoon: aik? Pelik nohh. Aku rasa ji hyo macam sihat je.. takkan dia sakit? Kau salah orang kot
Jihyo: cerita pasal apa ni ?gossip pasal apa? Tak Share pun 😢
Namjoon dan jungkook tersentak melihat ji hyo di belakang mereka.
Namjoon: takde apa apa lah. Kita org cerita pasal masalah lelaki.
Ji hyo: pasal apa ?!
Jk:pasal... pasal... emm ... privasy.. kehkehkeh
Jihyo: korang gay eh!?
Namjoon & jk:mana adaaa!!
Ji hyo hanya keluar dan menuju ke pintu kelas.
Ji hyo: siapa nk tau NAMJOON dan JUNGKOOK GAYY!!
Nama mereka saja ditekankan.
Namjoon&jungkook: SONG JI HYOOOOOOOOOOOOOO!*bila suara rapmon ditambahkan dengan suara jungkook be like : 99 kaca tingkap pecah *
Ji hyo berlari dari merek dan menuju ke rooftop dengan hati gembira.
Tbc~~mian pendek
Oky author nk cakap watak utama author dh ubah.
Watak utama
-jihyo ofcoz
-jungkook
-dyo exoNnti author akan tukar cover yg baru.
YOU ARE READING
Be My Love Forever ·김남준·Kim namjoon ·
RandomHanya konflik antara persahabatan dan percintaan . Coverby;Bae_syaa start -15 March '16 End - '16