Beautiful Girl

1K 79 1
                                    

Kenapa mereka memerhati aku ?Ada yg sedang berlari tersentak melihat aku .  Aku diam.diorg macam nampak hantu   . Sedar tak sedar Rupa rupa nya exo yg bermain bola.   Kemudian ada sekumpulan namja mendekati aku. 

Namja 1: woi perempuan nerd kau buat apa kat pokok berhantu ni?! 

Aku pun memaling ke belakang dan melihat siapa yg bercakap. 

Ji hyo:  mian.  Saya tak tahu pokok ni berhantu.  Sebab saya tak tau apa apa. 

Namja 2 : ehh.  Budak nerd.  Asal kau cantik sangat..  *kaku* weyh...  cantik gila weyhh!!  *memanggil geng*

Ji hyo: cantik awak kata?  Hodoh macam katak ada lah. 

Namja 3 :lebih baik kau kekalkan penampilan kau sekarang.  You are beautiful girl..  -*katanya sambil memegang dagu ku *

Aku hanya diam.  Dan tak mengerti apa apa.

Namja 3: awak..  nk number... -kata nya sambil melihat ku ke atas ke bawah. 

Ji hyo: nk buat apa ?! Kata ku terkejut

Namja 3:usha awak laa! 

Dyo:  Oii!  Jangan kacau yeojchingu aku! 

Namja 3:sejak bila?! 

Dyo: belah la kau!!!  *sambil menunjukkan penumbuknya. 

Namja namja itu pun telah pergi. dyo pun pergi ke arah aku. 

Dyo: hai *senyum *

Jihyo:hai *senyum *

Dyo: awak tak apa apa? 

Ji hyo:  iam fine tq. 

Dyo : emm..  awak cantik tanpa cermin mata..  *kekok *

Ji hyo: huh?  Ye ke?  Hehe..  tapi saya suka pakai cermin mata.*memuncungkan mulut *

Dyo: awak nk kena cium ke?  *memuncung mulut *

Automatik ji hyo menutup mulut. 

Dyo:hahaha.

Exo: dyo!!  Sini laa! 

Dyo:  kejap laa!!  Aku nk cakap dengan ...

Exo:  *teruskan bermain bola *

Dyo:  bakal yeojachigu saya.  *merenung ji hyo *

Ji hyo:  emm.  Awak pergi la main bola dulu.  Saya nk pergi satu tempat.  *berdiri *
Dyo:  okay.  Bye syang ~

Ji hyo: *blushing dan lari ke rooftop tanpa mengikat rambut dan tidak berCermin  mata.  Semua yg terserempak dengan ji hyo terkaku.  Tak kira kelaki atau perempuan. 

Sesampai di rooftop.  Bts menunggu ku.. 

Done ji hyo pov. 

Now is Jungkook Pov -

Jk:  mana ji hyo ni? 

Jm:  entah entah kena buli lagi.  *menggelengkan kepala *

Jh: ish kau ni!  Tak baik lah!

Jk: biarlah! 

Namjoon: weyhh..  aku tak percaya dengan apa yg aku nampak.  

Semua kecuali namjoon:apadia?! 

Namjoon: tuu *sambil memuncungkan mulut *

Aku pun berpusing ke arah yg ditujukan namjoon.  Dan.. aku tergamam.   Melihat kecantikan ji hyo..  tiba tiba hati ini berdebar? 

Jm:adakah ini cinta  ? Hati ku berdebar debar .

Jh:  cantik nyaa... 

Suga: cantik jugak perempuan ni.  *menaikkan kening *

Jk:  omaigud. Perfect! 

***exo situation * **

Dyo:  weyh..  kau nampak tadi? 

Baek: nampak...  cantikkan dia.. 

Lay:  siapa? *blur *

Sehun: ji hyo laa..  !

Lay: ouhh

Dyo : aku rasa aku dah fall in love laa. 

Sehun.:  usya laa..  lagipun mesti dia single.  

Kai:  kau tak ingat ke?  Musuh kita bts?  Kan kalau kalau bts dah ambik ji hyo dulu.  Macammana?

Dyo;: takkan punya..  ji hyo suka aku..  first time aku rasa macam ni. 
.

Lay:  a ah kan?  Kau mana pernah fall in love *ketawa * kau couple dengan yoona pun  sebab dia yg mintak. 

Dyo: pandai pandai la aku mintak putus kat yoona.  Betul cakap kau..  bukan aku ikhlas pun. 

Pcy:  aku tunggul *krik krik *

Dyo: diam

Chen: aku tunggul jugak * pcy dan chen bertepuk tangan menunjukkan mereka geng tunggul  .

Dyo:  *termenung *

°°BTS SITUATION °°

Ji hyo pov

Ji hyo:  e eh.  .. korang tengok aku macam nampak hantu .

Lalu dihyo mengikat rambut dan memakai semula cermin mata. 

Manakala bts terngaga tidak percaya apa yg mereka nampak.  Dan tersenyum. 

Ji hyo:  hello korang?!  ..

Bts hanya tersenyum dan mengajak ji hyo untuk kembali ke kelas.

Setiap kali ada namja lalu . Mesti tersenyum melihat ji hyo.  Ji hyi pun pelik.  Walaupun dia memakai cermin mata.  Rambut disanggul kenpa harini aura namja di sekolah itu lain macam? !

Hai reader kesayangan hamba..  hehe..  saya nk beritahu..  cerita my heart belongs to you author ambik masa nk publish.  Sebab otak author kering.  Idea tak keluar keluar.  So.. tunggu sahaja lah. 
Jangan lupa vote and comment! /

Be My Love Forever ·김남준·Kim namjoon ·Where stories live. Discover now