_TROUBLE MAKER_
.
.
."Gomawo...jungkook-shi untuK hari ni. Wedy sangat terhibur"kata wendy ketika jungkook menghantar nya di arperment.."hn..awak masuk lah tidur..nanti jumpa lagi"balas jungkook..wendy pun menganguk pelan..ketika ia endk masuk rumah jungkook menahan tangan nya.."wae.."tanya wendy..jungkook mendekati wendy dan mencium mesra dahi wendy.."jaljayo.."ucap jungkook..merah wajah wedy sbb perlakuan baik jungkook.."nae.."jawap wendy..lalu wendy pun masuk sebelum masuk wendy tersenyum manis lalu menutup.pintu..
Jungkook melangkah meningal kan arperment wendy ketika juga melihat hp nya..ada banyak pangilan dari luhan yg ia tak jawap jungkook sama sekali tak sedar yg luhan ada menghubungi nya sebanyak 15kali..sejenak jungkook perhati kan arperment wendy..
"Aku akan lakukan nya untuk wendy.."kata hati jungkook lalu pergi
-
-
-
-
_HOSPITAL_
Tok.tok..tok
"Masuk"sahut luhan dari dalam
"Dr xi..ada pesakit yg nak jumpa dr"kata jururawat nana..luhan ahli kan dokumen di tangan nya dan menatap nana sekarang dah 12malam.siapa yg ingin menjumpai nya lalu luhan meminta pesakit tu masuk..tak lama kemudian yg di tungu datang..lama luhan menatap namja dingin itu
"aku ingat kan..kau dah tak nak datang"kata luhan"kenapa kau suruh aku datang"soal jungkook tanpa basa basi..luhan memberi kan jungkook fail laporan tentang kesihatan.."aku tak akan bca"kata jungkook meletak fail tu di meja luhan
"kau nak aku jelas kan..oh ya seorang jeon jungkook tak suka kan hal meremeh kan..tapi kau msh mengangap hal ni meremeh kan setelaj penyakit kau masuk tahap yg serius.."jelas luhan..jungkook agk terkejut tapi kembali bersikap biasa..seakan tiada apa yg jadi
"aku nak tanya..kenapa kau sangat berkeras tak nak ambil serius tentang penyakit kau..kau dah bosan hidup.."ujar luhan..
"sebelum ni..memang iya aku bosan hidup dan rasa tak bermakna..tapi.. Dia dah mengubah aku dan menyedar kan aku bertapa penting nya hidup ni..dia buat orang sekeliling nya rasa bermakna dalam hidup nya..dan aku harap aku tak terlambat untuk buat dia bahagia. Sbb itu kalau boleh aku ingin sembuh.."
untuk pertama kali nya luhan dapat mendengar jungkook luah kan perasaan nya dan bercakap sepanjang itu.."penyakit kau msh di tahap yg kedua..sebelum terlambat ada baik nya kau selalu ambil rawatan dan berjaga-jaga.."balas luhan tenang"araseo aku faham.."kata jungkook..luhan menatap jungkook ada tersirat kebahagia sekali gus ke rusingan dalam diri nya
"siapa yeoja tu. Yeoja yg dah mengubah namja dingin sperti awak"soal luhan ingin tau.."wendy.."balas jungkook tersenyum sinis "wendy..yeoja lemah tu..tak sangkah dia boleh buat awak berubah..aku ingat kan dia hanya yeoja yg lemah.."kata luhan kembali sibuk dengan kerja nya..jungkook pelik meliht luhan..
"Jangan tanya..kenapa aku boleh kenal wendy aku kenal sbb eunji selalu cerita..dan aku juga perna nampak dia di buli..kenapa dia tak lawan..dia memang jauh beza dari kei jika kei dia akan lawan dan bukan nya diam..kei yeosaeng aku tapi dia dah lama tiada..sayang juga sbb yeoja tabah sperti kei pergi mcm tu je.."
"Jangan sama kan wendy dan mana-ii yeoja..wendy tak sama dengan siapa pun.."kata jungkook dingin luhan hanya diam menatap jungkook.."kau tak mengenali wendy..jangan cakap yg dia lemah..jika dia lemah dia tak akan sampai sejauh ini hanya sbb mencari abang nya yg belm tentu fikir kan nya "
YOU ARE READING
TROUBLE MAker [] Editing []
Fanfictionbila dengar tentang trouble maker jangan perna melangkah ke arah nya atau membuat salah, namun wendy adalah orang pertama yg berani melangkah dan buat masalah dengan trouble maker iaitu jeon jungkook pewaris tungal orang kaya jeon yg sangat berpenga...