_TROUBLE MAKER_
...
...
...
...
...
...
..."Kau bergurau kan..''kata jungkook langsung menarik kolar baju jimin
''Aku tak bergurau lah..aku tak akAn cakap mcm ni kalau aku jumpa wemdy..tapi dah sejam aku tak jumpa wendy..aku cari dia tapi tak jumpa..dan ini? Ini rantai wendy kan..''kata jimin sambil'menunjuk kan rantai wendy, yg lain pun terkejut, jungkook merampas rantai tu..dan memang betul itu rantai wendy,
"mcm mana awak tau wendy hilang..''soal jhope..''aku rasa wendy kena perangkap..wendy cakap ia pergi jumpa eumji..tapi eunji cakap wemdy tak menjumpai nya sbb itu aku curiga dan mencari nya..''jelas jimin..yg lain menatap eunji''memang betul..eunji tak jumpa wendy sbb wendy bersama cikgu boa''jelas eunji pulk..sungjae menenang kan jungkook yg akan marah
''Kita tak perlu beritau cikgu dulu..kita cari wendy kalau tak jumpa juga kita beritau cikgu..''kata jhope memberi cadangan semua nya menganguk,,jungkook lebih dulu pergi di ikuti kwangmin dan sungjae..''jimin bambam ikut aku..dan eunji suga youngmin korang cari arah sana..''kata jhope..mereka pun mencari wendy..tanpa henti
''Jumpa ke..''soal sungjae..kwangmin megeleng mereka menatap jumgkook yg turut menatap mereka jungkook tampak kacau dan tak terurus..hampir 1jam mereka tak juga jumpa wendy..
''Mcm mana..''soal jhope..suga mengeleng begitu juga sungjae
''Baik kita beritau cikgu..''kata jimin..jhope dan sungjae pergi menjumpai cikgu ara untuk maklum kan masalah ini dari pada ia jadi masalah besar lagi,''Omo..waegurae kenapa korang tak tidur lagi ini kan dah lewat..''kata cikgu ara setelah membuka pintu nya..
''Cikgu..wendy..wendy hilang..''kata sumgjae ragu. ''Bo??!! "Yooara begitu terkejut..''kami dah cari tapi tak jumpa juga..''kata jhope..yooara mengambil'jaket nya nya dan ikut keluar''pangil senior soryong dan daeryong..''arah yooara..jhope dan sungjae pun patuh..sedang kan yooara memangil cikgu yg lain..
Tak lama kemudian,cikgu boa.donghae,kyuhyun dan yooara datang bersama berberapa pelajar..
''Mcm mana wendy boleh hilang..''soal cikgu donghae..''molla..kami cuma tau yg wendy hilang kami cari tetap tak jumpa..''jawap'jimin.''koramg dah tengok di bilik ke atau tempat lain..''soal cikgu boa pulk..''dah cikgu..tapi wendy tiada juga..''jawap eunji pulk..semua pelajar dah berkumpul ada juga yg heboh sbb hilang nya wendy..
''Kita sama-ii cari wendy pelajar lain juga cikgu harap ikut mencari..''kata cikgu yooara..''mwo?? Jadi hanya sbb budak wendy tu kmi di kejut kan..aish menyampah nya baik kami balik tidur dari memcari budak bawa sial tu..''kata salah satu pelajar yeoja..''yah!! Kami tak perlu kam bantuan kornag lah!! Kami boleh cari wemdy tanpa korang!! Satu hal yg kau perlu tau!! Wendy bukan pembawa sial!!"untuk pertama kali nya eunji begitu marah bahkan airmata nya mengalir..kenapa msh ada manusia speerti itu..ketika chingu dalam masalah mereka malah diam kan diri..youngmin menenang kan eunji..
''Dah jangam bergaduh!! Kita gaduh pun wendy tak akan di jumpa..dan masalah nya sekarnag mcm mana wemdy boleh hilang! Bukan kah cikgu dah bagi arahan untuk'masuk tidur!"n
Marah cokgu boa..''park airin....''kata jungkook..semua nya menatap jungkook..suga pun tertangkap sesuatu..''mana airin..''soal suga..''apa yg kecoh sangat ni..''tegur airin bersama chingu nya yg baru datang..suga menatap'airin penuh kebencian''Park airin..apa yg kai dah buat dengan wendy..''soal suga menahan amran nya..''bo? Buat apa..aku tak fham lah..wae apa dah jadi...yeoja tu buat masalah lagi ke..well yg nama ny-''
AKU TANYA APA YG KAU DAH BUAT DEMGAN WENDY!!!"Kesabaran suga dah habis..airin ketakutan saat suga membentak nya..''airin..baik kau jujur kau kan yg buat wendy hilang!! Apa ygh kau tak puas hati dengan wendy ah!! Tak cukup lagi ke selama ni kau sakiti wendy!! Apa salah wemdy!!"sungjae terikut marah..yg di marah buat tak tau walau pun takut''ma-ma-mana ada! Kenapa kornag salah kan aku! Yeoja tu yg ca-''CAKAP ATAU AKU HILANG SABAR!!"sela suga menengking airin..airmata airin mengalir dan ketakutan semua nya diam sbb mereka tau itu dalah airin..
YOU ARE READING
TROUBLE MAker [] Editing []
Fanfictionbila dengar tentang trouble maker jangan perna melangkah ke arah nya atau membuat salah, namun wendy adalah orang pertama yg berani melangkah dan buat masalah dengan trouble maker iaitu jeon jungkook pewaris tungal orang kaya jeon yg sangat berpenga...