[ TM ]_CAPTER 30

964 44 3
                                    

_TROUBLE.MAKER_








.
.
.

Jungkook dan yg lain berlatih sampai malam..kesemua mereka berlatih bersungu-sungu untuk perlawanan esok

"Cukup sampaj sini je..korang dah agak lama berlatih..dan korang perlu kan rehat secukup nya untuk esok.."kata jurulatih donghae..
Sbb mereka di latih oleh donghae walau oada awal nya donghae marah sbb luka yg terdapat di wajh setiap permain nya. .kesemua mereka menganguk faham.."noona..jumpa esok"kata kwangmin berlalu pergi bersama youngmin..jhope bersama sungjae jimin ikut dengan jo twins..suga bersama eunji hanya jungkook yg tiada hilang mcm tu saja..

"Wendy..kajja"pangil bambam..yg bersma noona nya wendy pun masuk ke kereta itu.."noona..esok noona.kena datang tau sbb perlawanan tu esok"kata bamban pada chorong yg tgh memandu"kalau noona ke sana sekadar tengok kekalahan kamu..baik tak payah"balas chorong"noona..apa lah noona ni kami tak akan kalah pun..yg penting noona skong kami betul tak wen.."kata bambam mengangkut wendy"ah..ne unnie bambam dan yg lain perlu kan sokongan supaya boleh menang.."sambung wendy"arasseo..nanti noona ke sana sekli dengan luhan.."balas chorong..bambam dan wendy pun tersenyum bahagia..


"Gomawo..unnie sbb dah hantar wendy.. Bambam juga'ucap wedy setelah chorong menghantar nya"ne..cheonman"balas chorong tersenyum.."wendy..awak kena datang tau esok..kami perlu kan awak juga. "Kata bambam"ne...jangan risau wnedy tetap datang.."jawap wendy menyakin kan bambam..

setelah itu bambam dan noona nya pun pergi..wedy menerus kan langkah nya menuju arperment nya..sebelum naik tanga arpwrment nya wendy mengetuk pintu xiunin..namun tiada sahutan"agak nya oppa belum.balik"kata wendy..wedy pun masuk ke arperment nya tak sengaja ia ternampak.kasut jungkook wendy pun mencari jungkook dan ternampak jungkook tgh lelap di katil nya..wendy tersenyuman kecil lalu menyelimuti tubuh jungkook dengan selimut..

.
.
.
.

Sehabis membersih kan diri wendy menuju ke dapur dan masak.
Sedang kan jungkokk.mash tidur..sjenak wendy berhenti memotong sayur..sbb teringat kan hal di hospital tentang jungkook yg menghidapi penyakit kanser walau tak serius tetap je wendy risau..lalu wedy tringat kan tentang ungkapan cinta nya wajah wendy memerah bila ingat kan hal itu..wendy menyentuh dua pipi nya lalu tersenyum kenapa wendy bahagia setelah luah kan perasaan nya sedang kan jungkook tak menjawap perasaan nya..

"Kau dah tak betul ke senyum sendirian"tegur jungkook wendy pun terkwjut lalu menoleh melihat jungkook bersandar santai di depan pintu.."salah ke..orang senyum"balas wendy"orang tak betul je senyum tanpa sebb"ujar jungkiok..wendy perhati kan wajah jungkook yg lebam akibat tumbukan suga wedy mengambil kota obat di laci nya lalu mendekati jungkook"saya obat luka awak..duduk lah"kata wendy menyuruh jungkook duduk di bangku jungkook pun patuh tanpa bercakap sepatah kata..

"Esok omma suruh awak ke rumah sbb esok malam ada pesta harijadi kawan appa.."kata jungkook memecah keheningan..gerakan tangan wedy berhenti..ia baru sedar dan lupa satu fakta dalam hidup.nya..ia tunang jeon jungkook..berpura-pura jadi tunang jungkook.. Itu lah posisi nya.

"Waeyo.."tanya jungkook pelik sbb wedy hanya diam"ani..arasseo nanti aku ke sana"jawap wendy..selesai mengubati lebam jungkook wendy kembali ke kerja nya..tanpa hirau kan jungkook..

Ketika wedy sibuk memotong wendy terkejut saat jungkook memwluk nya dari belakang membuat detakan jantung nya tak normal.."ju-jungkook-shi..apa awak buat.."soal wendy gugup"peluk awak ."jawap jungkook sambil meletak kan dagu nya di bahu wedy.."saya tau..ta-tapi kalu awak buat mcm ni ma-macam mana saya nak masak"kata qendy berusaha menahan kegugupan nya

 TROUBLE MAker [] Editing [] Where stories live. Discover now