_trouble maker_
.
…
……
…
….
Suga akhir nya berhenti menitis kan airmata nya pelukan nya dengan wendy mula terlepas tangan wendy menghapus stap sisa airmata sahabat nya itu..''Awak sangat comel bila menangis hahhaha..''puji wendy tertawa..' henti kan nya..''kata suga malu senang hati wendy mengusik suga setidak nya suga msh boleh tersenyum..
''Sini pun korang..''kata jungkook kedua sahabat itu menoleh..jungkook pelik melihat suga yg sperti nya baru habis menangis dengan cepat suga memalimg kan wajah nya..
''yongi..cikgu pangil awak sbb giliran awak berhias''kata jungkook tanpa menatap suga mungkook tau yg suga ada maslaa tapi bukan kah wendy dah menenang kan nya jadi jungkook tak perlu bantu..
''Hn..wen aku pergi dulu..gomawo''ucap suga lalu beredar dari situ..sbb suga perlu berhias untuk perayaan halloween..
''Dia kenapa..''soal jungkook duduk di bangku yg ada di situ..wendy pun ikut duduk di samping jungkook..''jungkook-shi..awak pun tau kan yg suga cinta kan eunji kan''ujar wendy dan di balas angukan jungkook..
''itu lah masalah nya..hoya namjachingu eunji tak lama akan balik wendy tau yg suga dan eumji saling mencintai..hanya saja kehadiran hoya menjadi halangan hoya sahabat suga..dan namjachingu eunji..suga berada di posisi yg sukar''jelas wendy sedih mengenang kan nasip suga sahabat nya..jungkook baring di pangkuan wendy dan memain kan rambut panjang wendy..
''Aku harus akui-.itu memang sukar..tapi suga seorang yg pengecut..kalau dia cinta kan eunji dia patut luah kam dan jujur pada sahabat nya..kesalahan besar apabila kita mencintai yeojachingu sahabat kita sendiri..namun paling besar kesalahan kita apabila kita terus menipu orang lain dan diri sendiri..tapi suga seorang namja sama dengan aku dia sangup menitis kan airmata dan menipu demi orang yg ia cintai wlau pun'akhir nya kami di benci tapi itu sbb kami mencintai yeoja tu dan awak..walau apa terjadi aku sangup buat apa asal kan awak tak pergi tingal kan aku walau pun terpaksa membenci sbb saya cinta kan awak..''ungkap jungkook panjang lebar
wendy sejenak terkejut namun itu lah kebenaran nya..dan wendy akui semua nya betul..wendy pun tersenyum dan mengengam tangan jungkook..''jungkook-shi..kalau awak ada di posisi suga apa yg awak buat..kalau awao terus terang bukan kah awak akan bergaduh dengan sahabat awak..dan tali persahabat korang rengang..dan kalau awak terus menipu awak akan kehilangan orang di'cintai dan terkurung dalam perasaan sendiri selama-lama'nya..''ujar wendy menjelas kan..
jungkook menatap lama wajah wendy..lalu tersenyum''sebelum tu..biar aku tanya chagi dulu 'kata jungkook sambil memanja kan wendy..''apa dia..''tanya wendy taj kesabaran..''antara sahabta dan cinta mana chagi akan pilih..''soalan jungkook membuat kan akal fikiran wendy serabut..agak lama wendy terdiam
''Awk pilih aku atau suga''tambah jungkook..''jika wendy pilih suga bukan kah wendy di pangil pengkhianat..begitu juga kakau wendy pilih jungkook wendy tak boleh pilih salah satu nya sbb wendy perlu kan kedua-dua nya..wendy perlu kan suga wendy juga perlu kan jungkook sbb itu wendy lebih memilih undur kan diri daripada memilih kedua nya..''kata wendy sejujur nya lalu jungkook bamgun dari pangkuan wendy..
''mcm tu lah juga aku..kalau aku di posisi suga aku akan undur kan diri..tapi bagi aku munfur bukan lah jalan utama aku jika aku mencintai yeoja tu..aku sangup buat apa asal kan yeoja tu jadi milik aku..walau pun aku akan di benci satu hari nanti..''kata jungkook pulk..wendy sangat lah tak puas hati dengan jawapan jungkook..
''awak tak perlu risau ..suga tau apa yg ia perlu lakukan?begitu juga eunji..sbb itu'hanya diam dan perhati kan mereka....''jelas jungkook..wendy pun angukan kepala nya tanda ia faham..lalu wendy memeluk jungkook..
YOU ARE READING
TROUBLE MAker [] Editing []
Fanfictionbila dengar tentang trouble maker jangan perna melangkah ke arah nya atau membuat salah, namun wendy adalah orang pertama yg berani melangkah dan buat masalah dengan trouble maker iaitu jeon jungkook pewaris tungal orang kaya jeon yg sangat berpenga...