-
-
-
-
-
-
-
-
-
-Jungkook berjalan di antara gelap nya malam sambil tertunduk hati nya telalu sedih bahkan jiwa nya tak tenang dalam diri nya hanya ada wendy dan wendy nama wendy lah yg terus menerus jungkook sebut setiap saat Sampai lah jungkook terlangar orang..
''Yah-yah-..jamkha man..''pangil namja yg tadi jungkook langar .jungkook pun berhenti tapi tak menoleh namja tu menyentuh bahu jungkook
''kau jalan mata letak mana ah..bukan nya minta maaf kau malah pergi macam tu je kau memang nak kena kan''kata namja itu marah jungkook menepis kasar tangan namja itu..
''aku tak cari masalah jangan cari masalah..''kata jungkook dingin
''hahaha..dia boleh pulj cakap yang itu salah kita..yah!-''
brugh!!
Belum habis namja itu bercakap jungkook'dah menumbuk nya sampai berdarah dan apalagi chingu namja tadi ikut campur dan berlawan dengan jungkook, jungkook melawan walau pun ia'hanya sendiri..saat ini jungkook tak merasa sakit ketika di tumbuk mau pun ditendang walau pun mulut nya mengeluar kan darah..kerna hati nya lebih sakit..
''Yeah!!!"
Terdengar jeritan dari bambam dan jhope mereka pun membantu jungkook sampai lah berberapa namja itu lari tentu nya mereka takut pada bambam sebab bambam di kenali sebagai bela diri yang hebat..
''Yah..gwenchana..''soal jhope pada jungkook yang duduk sambil menyentuh perut nya..''kajja kita hantar jungkook..''kata bambam, mereka berdua pun memapah jungkook bersama..
''Aku nak ke rumah wendy..''kata jungkook lirih bambam dan jhope pun menganguk faham..
Ketika mereka dalam perjalanan ke sana mereka terserempak dengan suga dan eunji yang kebtulan balik balok dari taman
''Omo..jungkook-shi waegurae!? Apa dah jadi!"tanya eunji cemas melihat luka di muka jumgkook..''apa dah jadi..''soal suga pulak''bukan urusan kau..ketepi''balas jungkook menolak suga dari menghalang jalan suga menahan pengerakan jungkook
''aku tanya dengan cara yang baik..''kata suga..jungkook berhadapan dengan suga dan tersenyum sinis ..
''kau tak faham bahasa ke..bukan urusan kau baik kau jaga urusan kau sendiri..dan jangan peduli kan aku''kata jungkook sambil menolaj dada suga
''kalau bukan sebab wendy..kau ingat kau nak samgat ke peduli kan kau''balas suga mula hilang sabar dengan sikap jumgkook..''kalau kau buat semua tu sebab wendy..gwenchana aku tak perlu kan nya..''ujar jungkook lalu pergi bamnam pun ikuti jungkook..
''Mianhae..korang balik lah kami okey je..''kata jhope lalu pergi see ..semua nya dah sperti dulu bahkan suga dan jungkook tak perna lagi bersama kerna dunia mereka dah berbeza jungkook saat ini snagat perlu kan wendy..hanya wendy kebahagian nya belum lengkap sperti suga ia masih merasa kosong hati nya begitu kosong...
''Jhope hyung..rasa nya ada baik nya kita ke kanada..''kata bambam memberi cadangan''tak boleh...bukan luhan dah janji akan membawa wendy balik ke korea dan kita semua masih mengharap kn nya..''balas jhope
''aku tak percaya kan luhan hyung buat apa yang dia cakap..tu pasti cuma jamji kosong..bukti nya dah 2bulan dia pergi..sampai sekarang tiada juga..''ujar bambam..
''tak apa..kita bagi masa lagi aku ada sepupu yang tingal kanada juga..aku minta dia cari kan wendy..semimgu yang lalu aku minta tolong dan aku harap dia dapat cari wendy..sebab tempat tingal lama wendy dah tiada penghuni..''jelas jhope bambam pun tak menyangkah yang jhope ada menyiasa tentang wendy..
YOU ARE READING
TROUBLE MAker [] Editing []
Fanfictionbila dengar tentang trouble maker jangan perna melangkah ke arah nya atau membuat salah, namun wendy adalah orang pertama yg berani melangkah dan buat masalah dengan trouble maker iaitu jeon jungkook pewaris tungal orang kaya jeon yg sangat berpenga...