_TROUBLE MAKER_
…
…
…
…[Malam itu di rumah arperment wendy]
Dua sahabat baik itu fokus dengan pakaian yg di jahit untuk di guna kan esok..siapa lagi kalau bukan suga dan wendy..sepatut nya mereka lakukan bersma yg lain tapi ada yg belum datang dan suga lah orang pertama..
''Woah..awk pandai menjahit lah sugas-hi sedang kan wendy pandai melukis je..''puji wendy sbb wendy melukis baju yg di perlu kan dan suga menjahit nya..
''Sbb halmonie suka menjahit aku selalu perhati kan..dan awak pandai melukis sbb ommA bermakna kita sahabat yg saling meleNgkap kan bukan..''kata suga tersenyum..''ne..! Wendy harap semua nya berkekalan..suga-shi saranghae wendy sayang kan awak sbb awak chingu yg baik..walau pun sebelum ni kita sempat bergaduh..''kata wendy sambil tersenyum manis..tetiba suga teringat kan sesuatu..
''aku ada hadiah untuk awak..''kata suga mengambil sesuatu di beg nya wendy pun menanti nya..''nah..''suga memberi kan wendy tali yg ada nama nya dan suga..''apa ni..''soal wendy polos..suga menunjuk kan tali yg sama sebenarnya itu bukan tali melain kan tali yg boleh di guna kan gelang suga warna merah sedng kan wendy biru..
''ini adalah tanda persahabatan kita..aku beli semalam..harap awak suka''jelas suga..wendy pun tersenyum''dah tentu wendy suka..tapi kenapa hanya dua..yg lain pun chingu kita..''ujar wendy suga pun menatap wendy..''sbb gelang ni.hanya ada dua mana kita dapat banyak..''balas suga..wendy pun menganguk faham..''wendy akan simpan nya..gomawo suga-shi..''ucap wendy. Maka dengan gelang tu kukuh lah persahabatan suga dan wendy..
''eunji siapa yg ambil..''soal wendy..
''ada youngmim dan kwangmin..''jawap suga wendy pun kembali melukis
Tak lama kemudian yg lain datang bersama..
''Anyeong..mianhae..kami lambat''kata eunji baru datang bersama kwangmin, youngmin, dan di susuli bamMin yg berebut ambil tempat wendy namun mereka tewas sbb junhkook menolak mereka jhope dan sungjae pun ada bersama
Mereka pun berbagi tugas..bamMin gunting kain dan jae-hope ukur kain jo twins buat bunga-ii untuk esok..sedang kan jungkook membantu wmeyd melukis..eunji membantu sugaKali ini mereka berkerja dengan serius bamMin pun sama walau terkadang tak sehaluan..
''Eunji-ah..''wendy memangil eumji dan memberi isyarat untuk ke dapur eunji pun patuh kedua yeoja itu membiarkan namja yg buat kerja dan mereka siap kan makan malam..
''Eunji-ah..wendy nak tanya sesuatu yg penting..''soal wendy pada eunji yg mencuci piring..''wae..''soal eunji menatap wendy..''hoya tak lama balik kan..awak betul ke msh sayang kan hoya..''persoalan wnedy membuat kan kegiatan eunji terhenti..''err..apa yg awak cakap ni mesti lah hoya kan namjachingu aku..''balas eunji gugup..''lepas tu..suga mcm mana..''ucap wendy dengan nada sedih nya..eumji menatap wendy pelik..''wendy-ah..kenapa awak soal benda mcm ni..''eumii bercakap dengan nada agak kasar namun wendy tak slah kan eumji..wendy pun berbalik
''Mianhae..tapi saya cuma nak yg terbaik untuk suga sbb suga kawan saya ..begitu juga awak-.wendy cuma tak nak sbb kan ego awak menyesal...wendy telalu menyayangi suga sampai kan wendy tak nak suga sedih..''ucap wendy..eunji hanya diam lalu wendy menoleh melihat eunji tertunduj sedih wendy pun mendekati eunji
''Uljima..''kata wendy sambil menhapus airmata eunji..wendy memeluk eunji..''wendy tau pasti sulit untuk awak..tapi awak patut luah kan apa yg awak rasa kan..semakin awak pendam semakin sakit rasa nya..sbb wendy perna rasa kan nya..tapi apa pun yg awak buat wendy sebagai chingu akan selalu sokong awak..''ungkap wendy memujuk eunji..
YOU ARE READING
TROUBLE MAker [] Editing []
Fanfictionbila dengar tentang trouble maker jangan perna melangkah ke arah nya atau membuat salah, namun wendy adalah orang pertama yg berani melangkah dan buat masalah dengan trouble maker iaitu jeon jungkook pewaris tungal orang kaya jeon yg sangat berpenga...