[ TM ]_CAPTER 46

671 41 0
                                    

_Trouble maker_





''Sungjae-shi!"

Wendy memangil sungjae yg berada di depan pintu wad jungkook bukan hanya sungjae,jhope dan suga pun ada bersama..

''Apa dah jadi..''soal wendy cemas airmata wendy jjga dari tadi dah mengalir..''molla..jungkook tetiba pengsan masa kami dalam perjalanan pulang dan doktor masih mengurus nya.''jelas sungjae

''hiks..pasti penyakit nya datang lagi..''lirih wendy..sungjae pun memeluk wendy untuk menenang kan wendy..tak lama kemudian omma dan appa ungkook datang..

''Wendy..apa dah jadi..''soal puan jeon risau..''molla..omma mungkin juga penyakit jungkook datang lagi''jawap wendy ''borago?..wendy penyakit apa yg wendy cakap ni..omma tak faham..''ujar puan jeon..wendy pun pelik tak kan omma jungkook tak tau yg jungkook ada kenser otak..'

''omma..jungkook ada penyakit kanser otak..''jawap wemdy ragu puan jeon dan tuan jeon pun sangat lah terkejut..''wendy..jangan berguarau anak appa tak mungkin ada penyakit itu..dan sejak bila! Jangan nak buat kami takut!"bentak tuan jeon..wendy pun ketakutan suga datang untuk melindungi wendy dari kena marah..

''apa yg wendy kata kan ada lah betul..kami pun baru tau..dan jangan salah kan wemdy sbb wendy tak tau yg tuan tau atau tidak tentang jungkook''jawp suga bagi pihak wendy..puan jeon langsung saja menumpah kan airmata nya..
Tak lama kemudian doktto luhan keluar..dengan raut wajah gelisah nya..

''doktor xi mcm mana dengan anak saya..dia tak apa-apa kan..''soal puan jeon..''penyakit jungkook dah masuk ke tahad yg kedua..jika jungkook tak juga berhati-hati maka penykit nya semakin teruk..jungkook telalu banyak berfikir sbb tu dia pengsan..''jelas luhan..''tapi anak saya akan baik-ii saja kan..''soal tuan jeon pulk..

"aku tak pasti..sbb itu dari jungkook kalau dia tak juga ikut apa yg aku dah pesan..kesihatan nya tak akan terjamin..hanya satu cara untuk elak kan penyakit jungkook semakin teruk..''kata luhan menjelas kan..''apa cara nya sekali pun tolong lakukan..tolong selamat kan anak saya..''kata tuan jeon..luhan menarik nafas panjang..''kita patut jalan kan perbedahan..tapi jika jungkook tak rela itu sama je membahaya kan diri nya..''jawap luhan..

''kami nak jumpa jungkook..''kata tuan joen luhan pun memberna kan mereka masuk ketika masuk jungkook dah sedar dan bersandar di katil nya terkejut jungkook melihat omma'nya dan appa nya.

''Junhkook..kenapa tak beritau omma yg kamu sakit..wae~~''tangis omma jungkook..sambil memeluk jungkook..''appa nak jungkook jalan kan perbedahan itu..''kata appa nya tegas..''aku tak nak..''tolak jungkook semua orang pun terkejut..

''jeon jungkook! Jangan keras kepala! Penyaki kamu akan teruk sbb itu appa nak kamu ikut apa yg appa mau!"marah appa nya..''aku...tak nak..tiada apa yg serius di penyakit ku..aku boleh tahan..jangan paksa jungkook appa..jungkook bukan sperti noona..''kata jungkook tertunduk..sedang kan wendy hanya diam..

''Jangan keras kepala!! Appa nak kamu buat juga!"marah tuan jeon tak terkawal..jungkook pun tersenyum sinis ..''apa pun yg jadi aku tak nak..jangan paksa-''jungkook-shi..''jungkook tak jadi meningi kan suara nya ketika wendy buka suara..semua nya menatap wendy termasuk jungkook..airmata wendy tertahan..

''Jangan keras kepala..awk sangat bodoh jeon jungkook awk msh boleh cakap yg awak dalam keadaan baik..wae..sudah sangat ke awak buat berbedahan tu..''kata wendy menahan marah nya..''kenapa aku perlu buat semua tu..smua tu tak penting..''kata-ii jungkook membuat hati wemdy sakit..

 TROUBLE MAker [] Editing [] Where stories live. Discover now