Aku termenung je kat dalam kelas sebab asyik teringatkan wajah bengang Yongguk. Aish, apa aku nak buat ni? Aku meraba poket blazer sekolah aku dan aku terpegang putung rokok yang aku amik dari mamat tu.
Aku pun keluarkan rokok tu dan tenung je rokok tu macam aku tenung muka Yongguk. Tengah sedap tenung rokok, Iphone6s aku bergetar menandakan ada ws masuk.
Aku hampir menjerit sebab terkejut punya pasal. Aku pun keluarkan phone aku dari blazer sekolah dan meletakkan phone aku bawah meja sebab tak nak kantoi main phone cikgu tengah mengajar.
Aku buka ws untuk melihat siapa yang hantar ws kat aku. Mats aku bercahaya melihat Minseok oppa yang hantar ws.
From : Minseok my Bae😘😘
Yeongie, jangan termenung ~~ Fokus
Aik, macam mana oppa tau yang aku tengah termenung sekarang ni? Aku pandang sekeliling sebab takut Minseok oppa ada kat sekolah aku.
Aku pun balas,
To : Minseok my Bae😘😘
Oppa, err macam mana oppa tau yang Naryeong tengah termenung? 😱😱. Oppa stalk Naryeong eh?
😏😉Selang beberapa saat, ws aku di balas. Aku tersengih apabila membaca ws Minseok oppa.
From : Minseok my Bae😘😘
Aniya, just oppa dapat rasa yang Yeongie tgh termenung. Ingatkan siapa? Namchin ke? 😊
Aish, aku mana ada namchin lagi! Naryeong tunggu Minseok oppa la ~~~ Aku dengan pantas membalas ws tersebut.
To: Minseok my Bae😘😘
Yeongie, mana ada namchin lagi. Naryeong tunggu oppa jadi namchin Naryeong ~~ 👉👈
😗😗Aku pun menghantar ws tersebut. Nampak di situ betapa terdesaknya aku nak tarik perhatian Minseok oppa. 😭😭
Selang beberapa minit, ws aku di balas.
From : Minseok my Bae😘😘
Aish, ada2 je Yeongie ni ~~~ Jgn buat oppa blush ~~~ Dah pergi sambung dgr sem ckap. Oppa kjp lagi nak masuk meeting. Bubye, Shin Naryeong👋👋😄😄. Saranghae dongsaeng_yah. 💞
Aku mengeluh perlahan apabila membaca balasan ws tersebut. Dongsaeng?! I don't want to be your dongsaeng!! I want to be your BAE, oppa ~~~ 😭😭
Aku pun off phone aku lepas tu aku letak kepala kat atas meja dan termenung lagi fikirkan macam mana nak pikat Minseok oppa.
*********************************
Minseok tersenyum lebar apabila membaca ws yang di beri Naryeong. Kemudian, dye bangun dari duduknya dan menuju ke bilik meeting. Dye mendengar segala yang cadangan ang diberi untuk menaikkan sale syarikatnya tapi Minseok asyik teringatkan Naryeong.
Senyuman Naryeong, gelak tawa dan suara manja gadis itu. Minseok dapat rasakan yang hatinya sudah terpaut sedikit kepada gadis molek yang baru berusia 18 tahun.
Minseok menyangkal perasaannya tapi dye masih teringatkan Naryeong.
" Kim Minseok, fokus! Nanti appa kau tanya mampus kau tak tahu nak jawab apa. Balik nanti kau boleh jumpa Naryeong,"
Bisik hati kecil Minseok.
Minseok kembali fokus mendengar apa yang diperbincangkan oleh pekerja-pekerjanya tapi matanya asyik melihat jam yang tergantung di dinding.
YOU ARE READING
Call You BAE
FanfictionCerita ni infires ( inspire ) daripada music video Call You Bae. Shin Naryeong, 18 tahun meminati jirannya Kim Minseok yang berusia 23 tahun. Pelbagai cara Naryeong lakukan untuk menarik perhatian Minseok tapi Minseok hanya menganggap Naryeong tak...