C.Y.BAE 06

85 7 1
                                    

YES!! Minseok oppa setuju nak jadi namchin aku untuk seminggu. So, esok sebagai hari pertama yeochin Minseok oppa, aku kena buat something kat lengan Minseok oppa yang lebam tu.

Aku baru je selesai makan malam dengan family terchenta ~~~ Aku duduk dekat ruang tamu dengan eomma dan appa.

Aku berbaring di atas paha eomma aku. Kami bertiga tengok tv, siaran ulangan cake boss. Eomma membelai rambut aku yang ikal mayang.

Mr. Shin Jongkook - *berfikir sejenak* Yeongie, esok appa ngan eomma kena pergi Busan selama seminggu sebab ada hal sikit. Yeongie boleh duduk sorang tak?

Aku yang mendengar kata-kata appa aku terus pandang muka appa aku and buat muka sedih. 😢😢

Naryeong - *manja* Abis tu persembahan Yeongie, appa ngan eomma tak pegi la kan? Aaaaa, eomma ~~~ 😭😭

Mrs. Shin Nami - *belai rambut Naryeong & lembut* Aish, mesti la kami pergi ~~~ Sempatnya ~~~ Tak akan eomma tak nak tengok anak eomma ni wat persembahan.

Aku buat muka lalu bangun dari pembaringan aku dan terus keluar dari rumah. Aku memang macam ni, kalau merajuk,stress atau tak boleh tidur akan keluar rumah.

Lepas tu lepak kat belakang rumah, baring atas rumput tengok permandangan langit pada waktu malam. Ish!! Masa ni la eomma dengan appa aku ada hal kena pergi Busan.

Aku menghempaskan tubuh aku atas rumput dan tengok permandangan langit. Cantiknya bintang tu ~~~ 🌠🌠

Yongguk - *sergah & cool* Apa yang cantiknya bintang tu?

Oish! Terkejut aku! Aku yang dengar suara Yongguk terus pusingkan badan aku menghadap Yongguk. Err, macam mana mamat ni boleh masuk rumah aku?

Yongguk menuju ke arah aku dan baring di sebelah aku.

Naryeong - *pelik* Macam mana kau boleh masuk rumah aku?

Yongguk - *cool* Lompat pagar ~~

Aku yang dengar jawapan Yongguk terus buat muka 😒😒. Aku lupa pula member aku ni gangster sekolah. Pro dalam hal pecah masuk.

Aku merapatkan tubuh aku dekat Yongguk and aku siku dye punya pinggang. Yongguk pandang muka aku lepas tu dye angkat kening.

Naryeong - *lembut* Kau still marah aku ke? Err tadi kau gaduh pasal apa?

Yongguk - *cool* Just sebab kawasan ~~~ Meh hal kecil je ~~~
Buat apa aku nak marah kau?

Naryeong - *lembut* Pasal hal terjun bangunan tu ~~ Kau marah lagi ke?

Yongguk - *cool* Ani just aku tak suka bila kau cakap macam tu. By the way, Mamat yang selamatkan kau tu siapa? Aku tak pernah nampak pun sebelum ni?

Aku yang mendengar pertanyaan Yongguk terus bercahaya muka dan bangun dari pembaringan dan tarik badan Yongguk agar Yongguk pun bangun sekali.

Yongguk pandang aku pelik.

Naryeong - *excited* Dye la Minseok oppa aku ~~~ Hensemkan ~~~

Yongguk - *cool* Biasa je ~~~ Dye duduk mana?

Aku tunjuk rumah teres kat sebelah kiri aku. Yongguk angkat kening lepas tu sambung baring.

Naryeong - *excited* Selama seminggu ni Minseok oppa akan jadi namchin aku ~~~ Ooo, indahnya dunia ~~~ 😗😗

Call You BAE Where stories live. Discover now