C.Y.BAE 08

64 6 11
                                    

Naryeong - *cuba bertenang* Apa yang kau merapu ni, Lee Seunghyub?!

Seunghyub - *cool* Aku tak merapu la!!! Aku memang suka kau dari awal kau masuk sekolah ni!!

Aku terdiam mendengar luahan Seunghyub. Adus! Aku nak buat apa ni!?

Naryeong - Masalahnya aku just anggap kau macam abang aku sendiri! And kau dah tau kan yang aku suka kat Minseok oppa. Aku hanya nak dye jadi namchin aku. Bukan kau atau Yongguk!!

Seunghyub terdiam mendengar penjelasan aku. Mukanya begitu sukar ditafsir.

Seunghyub - *cool* Masalahnya Minseok hyung tak pandang pun kau!!

Ah, ni dah lebih!!! Selamba kau cakap Minseok oppa aku tak pandang aku!!! Oittt!!! Kalau dye tak pandang aku, takdenya dye setuju nak jadi BAE aku selama seminggu!!!

Naryeong - *bengang* Oit!!! Minseok oppa dengan aku dah couple pun semalam!!! Kau tau apa?! Please, Seunghyub!! Serra yang tergila kat kau tu asal kau tak pamdang!! Dye lagi comel dan cantik dari aku kot!!! Serra tu dah macam orang gila menunggu kau, kau tak pandang!!! Tapi aku yang langsung tak ada hati kat kau juga kau nak!! Better kau couple dengan Serra, dye lagi ok dari aku. Kalau tak ada apa-apa lagi, aku blah dulu. Kelas dah start.

Belum sempat Seunghyub halang aku, aku lari keluar dari tempat praktis tu. Aish, hilang mood aku nak belajar!! Aish, kesian Serra! Apa aku nak buat ni?

*******************************

Hilang sahaja kelibat Naryeong, Seunghyub menjerit melepaskan geram. Kemudian dye mencampak kerusi ke dinding. Jaehyun takut melihat keadaan rakannya itu.

Jaehyun - *cuak* Hyu~~~ng, sa~~bo.

Seunghyub merenung tajam ke arah Jaehyun. Jaehyun yang melihat renungan maut Seunghyub terus menundukkan wajah memandang lantai.

Seunghyub - *cool* Kau blah. Pegi masuk kelas aku nak berseorangan.

Jaehyun menganggukkan kepalanya lalu melangkah keluar dari tempat praktis band mereka. Seunghyub menarik nafas panjang untuk bertenang dan keluar dari tempat praktis bandnya lalu menuju ke kelas.

Seunghyub asyik teringatkan kata-kata Naryeong yang gadis itu sudah menjadi yeoja-chingu Minseok, namja yang Naryeong memang gilakan dari tahun lepas.

Seunghyub dapat tahu yang Naryeong menggilai Minseok ketika mereka sedang melepak di Cosans Coffee, Minseok datang dan Naryeong dengan manja memeluk lengan Minseok walaupun Minseok menghalang perlakuan gadis itu.

Sejak dari hari itu, Seunghyub sedaya upaya cuba memikat Naryeong tapi Naryeong hanya menganggapnya tidak lebih dari seorang abang.

Seunghyub masuk ke dalam kelas dan terus duduk di mejanya yang berada di belakang sekali tepi tingkap.

Seunghyub POV :

Kenapa Naryeong tak pernah nampak betapa aku suka kat dye? Sekarang dye bercinta pula dengan Minseok hyung yang langsung tak pandang dye. Aku tak nak yeoja lain selain dye. Shin Naryeong, asal susah sangat nak dapat kau?

End of POV

Seunghyub meletakkan kepalanya di atas meja lalu memejamkan matanya dan selang beberapa minit, dye terlelap.

*********************************

B.A.P sedang menonton tv di ruang tamu rumah Naryeong. Yongguk,Himchan,Daehyun dan Youngjae duduk di atas sofa manakala Jongup dan Zelo berbaring di atas lantai.

Call You BAE Where stories live. Discover now