2nd day :
Aku berselubung di dalam selimut. DAMN!!! MALUNYA!!! Aku masih belum bersiap untuk ke sekolah dan mata aku bengkak kerana menangis dan tak boleh tidur malam tadi.
Eomma, apa yang patut Yeongie buat?! 😫😫Ketika itu pintu bilikku di ketuk lembut sebelum Yongguk melangkah masuk ke dalam bilikku.
Yongguk - *cool & pelik* Yeongie, awat kau tak siap lagi? Minseok hyung dah lama tunggu kau dekat bawah.
Aku yang mendengar nama Minseok oppa lagi bertambah malu dan aku memandang tepat ke arah wajah Yongguk lalu menggelengkan kepalaku dengan laju.
Naryeong - *fake* Emm, hari ni aku rasa tak sedap badan la, Gukkie. Kau suruh je Minseok oppa pergi keje. Jangan bagi dia masuk bilik aku!! Aku tak nak dia berjangkit ngan aku!!
Yongguk yang mendengar kata-kataku keluar meninggalkan aku. Thanks God, Gukkie dah keluar. Aku pun bersambung bergolek di atas katil. Apa la kau bodoh sangat Yeongie?! Biarkan Minseok oppa buat kau macam kau tu tak ada perasaan. Eomma!!! Yeongie nak eomma. Malunya!!
******************************
Yongguk menuju ke arah Minseok yang gelisah menunggu Naryeong.
Yongguk - *cold* Yeongie tak berapa sihat hari ni so dia tak larat nak bangun. Dia suruh hyung pergi keje dulu.
Minseok yang mendengar kata-kata Yongguk hanya mampu tersenyum kelat dan memasuki keretanya.
Yongguk yang melihat kelibat kereta Minseok hilang dari perkarangan rumah Naryeong sebelum memasuki kembali ke dalam rumah Naryeong.
Yongguk - *cool* B.A.P, Palli! Kita dah lambat..
Himchan - *diva* Yeongie?
Yongguk - *cool* Yeongie tak sihat so kita pergi sekolah dulu. Petang sikit kita amik dia.
B.A.P hanya menganggukkan kepala mereka dan mereka keluar dari rumah Naryeong.
💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘
Aku yang mengintai member-member Yongguk telah blah dari rumah aku, terus keluar dari bilik tidur aku dan turun ke ruang tamu. Thank God, diaorang dah kemas ruang tamu ni kalau tak aku yang serabut.
Aku pun menuju ke dapur untuk mengambil makanan. Tengah sedap cari makanan, loceng pintu rumah aku berbunyi. Aip, siapa pula yang datang rumah aku ni?
Naryeong - *jerit* Chakaman..
Aku pun menuju ke pintu utama lalu membukanya dan malu aku datang balik. Minseok oppa memberikan senyuman manisnya.
Minseok - *cool* Can I'm come in?
Aku hanya mampu menganggukkan kepalaku. Minseok oppa pun memasuki rumahku.
Minseok - *cool* Yeongie tak sihat ke?
Aku yang mendengar pertanyaan Minseok hanya mampu menganggukkan kepalaku dan ketika itu, Minseok oppa memegang dahiku.
My heart my heart!! Stop beating so fast!!
💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘
Minseok merasa dahi Naryeong untuk melihat gadis itu benar demam atau tidak. Panas sedikit dahinya. Minseok meletakkan bungkusan bubur ayan yang dibelinya di atas meja makan dan Naryeong hanya memerhatikan perlakuan Minseok.
Minseok menuju ke arah Naryeong lalu memeluk erat tubuh gadis itu. Naryeong terkedu dengan perlakuan jejaka itu.
Minseok - *cool* Mianhae...
Naryeong yang masih keliru dengan perlakuan Minseok hanya membiarkannya. Minseok memandang tepat ke arah wajah gadis itu.
Minseok - *bersalah* Oppa nak minta maaf sebab buat Yeongie seperti tak ada perasaan semalam... Cheongmal mianhae... I know that you really like me but I can't accept that feeling, dear...
Naryeong yang mendengar jawapan Minseok bertambah sedih dirinya dan tanpa disedarinya dia mencium lembut dahi Minseok menyebabkan Minseok terpaku dengan tindakan gadis itu.
Naryeong - *dalam ciuman & lembut* Yeongie akan tetap tunggu oppa... Yeongie akan pastikan yang oppa akan menyukai Yeongie seperti Yeongie menyukai oppa... And you will call me bae..
Minseok hanya mampu mendiamkan dirinya.
💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕
Aku buat keje gila lagi... Aigo... Mati la nak... Akal ku... dah sewel... Kenapa aku cakap macam tu? 😱😱
Aigoo, apo yang den nak buat sekarang ni?Minseok oppa melepaskan pelukkannya lalu memberikan senyuman nipis. Masa tu baru aku teringat, patutnya sekarang dia ada dekat pejabat..
Naryeong - *lembut* Oppa, patutnya waktu ni oppa ada dekat office kan?
Minseok - *cool* Hari ni oppa nak spent time ngan yeoja chingu oppa yang comey ni...
Aku yang mendengar jawapan Minseok oppa tersenyum mengalahkan orang gila. Dia mengaku aku yeochin dia... Indahnya dunia... Dunia ini bagai aku yang punya...
Aku pun memeluk erat lengan Minseok oppa dan melentokkan kepalaku di tangannya.
Naryeong - *manja* Oppa~~ Apa kata kita pergi date?
Minseok - *terkejut* Yeongie bukan tak sihat ke?
Naryeong - *manja* Yeongie rasa demam Yeongie dah kebah sikit bila oppa datang... Jom la kita pergi date...
Aku membuat muka comel sambil mengeratkan lagi pelukanku. Minseok oppa berfikir sejenak sebelum menganggukkan kepalanya. Aku yang melihat jawapan dirinya terus melompat kegembiraan dan mencium wajah chubbynya.
Minseok oppa hanya mampu tersenyum nipis melihat gelagat aku yang seperti budak berusia 10 tahun.Aku pun meminta izin untuk bersiap dan menuju naik ke bilik tidurku. Minseok oppa menunggu di ruang tamu... Tak sabarnya nak pergi date dengan bae aku!! 😍😍
💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕
YOU ARE READING
Call You BAE
FanfictionCerita ni infires ( inspire ) daripada music video Call You Bae. Shin Naryeong, 18 tahun meminati jirannya Kim Minseok yang berusia 23 tahun. Pelbagai cara Naryeong lakukan untuk menarik perhatian Minseok tapi Minseok hanya menganggap Naryeong tak...