3 gün sonra okuldalar ders matematik
Savaşa döndüm. Bana bakıyormuş. Gülümsedim. Okulda ciddi olduğu için göz kırptı ciddiyetini hiç bozmadan. Geri hocaya döndüm. Matematik ismi bile iğrendirici! Matematik matematik matematik.
Fizik fizik fizik
Kimya kimya kimya
Kimya azda olsa güzel geliyor yani azda olsa. Hoca zübeyde diye kızı tahtaya kaldırdı. Konuştuğu için azarlıyordu.
"Çöz şu soruyu çözemezsen seni sınıfın içinde rezil ederim!" Diye bağırınca adama tiksintiyle baktım şuan bile rezil ediyordun! Öndeki sınıfın yavşağı güldü.
"Rezil" dedi arkadaşıyla gülmeye başladılar! Sinirlenmiştim. Kız onlara bakınca kızardı
"Çözsene kızım allahın aptalı! Beyinsizsin kızım sen birde okula geliyor gitde koca kahrı çek!" Dedi öndeki yavşak
"Koca istiyom gel beni al" deyince kahkaha attılar. Hoca birşey demiyordu kıza hâla saydırıyordu. En sonunda kızı dersten attı. Hoca sınıfa dönüp
"Sınıftan kimse çıkmasın" diyip çıktı. Savaş birden ayağa kalktı.
"Mertin yanına" dedi parmağıyla merti gösterdi. Öfkeden kuduruyordu. Sınıf sessizleşmişti fakat o önümüzdeki yavşaklar "gitde koca kahrı çek zübeyde" dediler sınıfa doğru giren zübeydeye. Mertin yanına gelince savaş iki yavşağın sırasına eğilince ikiside sustu.
"Özür dileyin" dedi soğuk bir ifadeyle.
"K-kimden"
Savaş ürkütücü bir şekilde dudağının nir tarafını kaldırdı.
"Okan arkadaşları bahçenin ortasına götürün" dedi doğruldu. Okan ve iki kişi yavşakların kolundan tutup aşağı indirdiler.
Savaş zübeydenin yanına doğru gidince mertle bizde gittik
"Sende aşağıya" dedi soğuk ifadeyle. Zübeyde şaşkınlıkla savaşa bakıyordu. Savaş bana göz kırptı. Gülümsedim. Mert savaşı sinir etmek için yanağımdan makas aldı. Savaş elimi tutup kendine çekti. Mert 'aman yemedik sevgilini' dedi bizimle beraber aşağı indi. Okanlar iki yavşağı tam ortaya koymuştu. Zil çalınca daire oluştu. Herkes merkala bakıyordu. Savaş zübeydeyi parmağıyla gösterip
"Kız burda dediğimi yapın"
"Yapamayız" dediler etraflarına baktılar.
"Okan arkadaşları duyamadım"
"Abi dediler ki; 'biz okşanmak istiyoruz'"
"Abi durun yapmayız bunca kişinin ortasında yapamayız"
"Okan?"
Okan diziyle beline geçirdi yerdeki yavşağın ah diyince savaş ukalaca gülümsedi. Okuldaki savaş ve benim yanımdaki savaşın arasında dağlar değil dünya kadar fark vardı!
"tamam yapmayın özür diliycez" dedi diğer yavşak.
"Güzeel"
"G-gerek yok" diyince "var" dedim sessizce ve gülümsedim. Kız minettar bir şekilde bize baktı.
"Özür dileriz zübeyde terbiyesizlik yaptık" dediler zübeyde hiçbirşey demedi.
"Teşekkür ederim. İkinizde çok yakışıyorsunuz allah ayırtmasın dileğim kimse size zarar vermesin" dedi savaşla bana dönerek gülümsedim bende teşekkür ettim. Herkes dağılınca savaş;
"Amin" dedi sırıtarak. Güldüm. Kolunun altına aldı. Banklardan birine oturduk.
"İkimiz bir fidanın güller açan dalıyız" diye gelen merte güldüm. Salak ya ama şeker salak
"Bir bir iki iki iki dört dört dört sekiz oturmayan keriz""Mevsim bahar olunca sevenler kavuşunca yaşamaaak ne güzel yaşamak ne güzel"
ikimizde ona cins cins bakıyorduk. Karşı banktaki kızlar
'Yaaa bu mert çok tatlı'
'Şebekk' diye haykırıyorlardı."Vay anam ben belalıyım be! Vay anam gözlerim tos pembe"
"Savaş bu ne içmiş?" Hâla şarkı söylüyordu
"Mert siktir kalk""Ah ah tualetim geldi koştum banyoya rak rak"
"Mert iyi misin"
"Aşk aşk aşk şimdi gel bana aç aç aç bu gönül açsana"
"Ben seni severim sana yemin ederim"
"Bu kalp kaç defa sever orda banada varmı yer"
Dayanamayıp aptallığına gülmeye başladım. Savaş küfür ediyordu.
"Gözlerinin yeşilini özledim dırırırırı"
"Bir ateşten gömlek diri dir dir yansın yüreğim ve dahi kır"
"Seni sevmek zulümse çekiyorum bunu"
"Sana-"
"Mertim canım kardeşim. Allahın aşkına sus"
"Savaş ilk defa benimle böyle konuştu emredersiniz efendim"dedi ayağa kalktı. Karşıdaki kızlara göz kırptı pislik. Kızlar güldü. Ah sürtükler ah. Mert saçını arkaya attı.
"Sıkıldım gidimde kamtine girim birileriyle sohbet edim" dedi kızlar anında ayağa kalktı. Koluna girip
"Mert nasılsın" gibi şeyler söylediler. Kızın biri savaşa öyle bir bakıyordu ki eteğini bir ara yukarı kıvırdı. Savaşın yanağına buse kondurunca sırıttı. Dudaklarıma öpücük kondurdu. Kıza kaçamak bir bakış attım. Kıskanmıştı. Hihihihi savaş benim! Benim benim benim benim! Savaş ayağa kalkınca telefonla konuştuğunu yeni gördüm.
"Tamam elif" aaa yine elif aramış.
"Yarım saat sonra ha?"
"Tamam geliyorum" dedi kapattı ellerimi tutup kaldırdı
"Bebeğim toplantım var çıkışta seni alırım"
"Tamam canım" dedim anlıma uzun bir buse kondurdu. Hızlı adımlarla çıkışa doğru gitti. Güvenliğe birşeyler diyince arbaya bindi. Uzaklaştı. Bende çok geçmeden sınıfa girdim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Okul Belam
ChickLitMira aksoy orta halli bir ailenin kızıdır. Babasının işlerinin daha iyi olması için ankaraya taşınırlar mahalledeki devlet okuluna kayıt olur. Devamı için lütfen okuyunuz...