hoofdstuk 14

54 1 0
                                    


Ik sta naast mijn bed me tas in te pakken want ik mag naar huis! Ik stop alles in me tas en leg die dan aan de kant. Ik trek een zwarte broek aan een kaki blousje en mn clarks. Mijn haren laat ik loshangen, nog wat mascara, highlighter en lippenstift voila. Ik maak wat selfies en plaats eentje op snap. Er word op de deur geklopt en een zuster die me de afgelopen dagen goed heeft verzorgd komt binnen. 'Hey mop, wat fijn dat je weer beter bent pas goed op je zelf engeltje' zegt ze glimlachend terwijl ze me een knuffel geeft. 'Dankjewel Liss heel erg bedankt voor je hulp!' roep ik uit terwijl ik haar een kus geef. 'Geen dank schat' zegt ze vrolijk. Ik kijk haar na terwijl ze wegloopt. Wat een lieve dame. Er word opnieuw op de dehr geklopt en ik draai me niet om. 'Haahaha Liss kon je me nu al niet laten' lach ik. 'Hey schat hoe gaat het' hoor ik achraf vragen. 'Achiieeee' zeg ik vrolijk. Hij glimlacht en loopt dan naar me toe en geeft me een knuffel en kus. 'Ben je klaar prinsesje' vraagt hij. Ik kijk om me heen en knik dan. Hij pakt mijn tas over en ik trek mijn zwarte lange bomberjack aan. Samen lopen we naar beneden hand in hand. Bij de balie meldt ik me af en krijg ik mijn medicijnen. 'Dus hoe gaat het met me meisje' vraagt hij lief. 'Beter dan ooit' glimlach ik. 'Zullen we ergens gaan eten' vraagt Achraf. 'Ja heb wel zin in gewoon eten' zeg ik snel. 'Kanaalstraat?' vraagt hij. 'Wat dacht je dan? We gaaaan naaaaar deluuuuuuuxxeeeeee!!!' gil ik. 'Hebben ze je een overdosis medicijnen gegeven ofs?: vraagt hij geschrokken. Ik lacj heel hard. 'Nee hahaha ben gewoon blij dat ik weer kan bewegen en praten' zeg ik giegelend. We komen aan bij kanaalstraat en lopen richting deluxe. 'Inayaaa' hoor ik een mannenstem roepen. Ik kijk zoekend om me heen en zie dan Safouane naar me zwaaien. Ik lach en ren dan naar hem toe, ik spring in zijn armen en knuffel hem stevig. 'Heyy hoe gaat het?' zeg ik vrolijk. 'Goed Alhamdoulilah met jou? Ben je ontslagen uit het ziekenhuis' vraagt hij aan een stuk door. 'Jaa mocht weer naar huis en het gaat goed' zeg ik trots. Ik voel dat Achraf naast me komt staan en zijn hand op me rug legt. Ik glimlach naar hem en hij kijkt me verward aan. 'Inaya wie is dit?' vraagt Safouan. 'Dit is Achraf verdere uitleg vertel ik je nog wel eens' zeg ik met een geïrriteerde ondertoon in mijn stem. 'Ik ben Inaya haar neef, Safouan' zegt hij beleefd en steekt zijn hand uit. Achraf schudt zijn hand. 'Ik ben Achraf vriend van Inaya' zegt hij glimlachend. Ik bloos helemaal. 'Soso fixer he' zegt Saf terwijl hij me in mn zij port. 'Wij gaan weer doeegg Safouan kom gauw langs loveyou mwah mwah' roep ik terwijl ik Achraf meetrek en kushandjes naar hem toestuur. We lopen deluxe binnen en bestellen allebei nummer 7. Ons eten word opgediend en ik val meteen aan. Achraf blijft mij de hele tijd aankijken. 'Waarom iet je niet? Ben je honger? ' zeg ik lachend. Hij lacht en zegt dan: 'Ik vins het leuk om naar je te kijken'. Ik bloos en kijk dan weg. Ik sta op en pak 2 blikjes redbull en 2 rietjes. 'Hier drink a hmar' zeg ik lachend. Hij lacht en begint dan te vertellen over zijn familie en zijn werk. Ik zie dan opeens een van mijn moeder's vriendinnen. Oh my Allah ik heb me moeder zolang niet gebeld schandalig! Ik besloot om haar meteen op te bellen. 'Achie ik ga even ma bellen' meld ik. De telefoon gaat 3 keer over en dan word er opgenomen.

M: salam oualaikoum
I: salam mama!
M: Inaya habiba hoe gaat het?
I: goed Alhamdoulilah met jou? En met papa?
M: met mij gaat het goed..
I: en met papa..?
M: oke safi ik moet dit vertellen is je vader..
I: gaat alles wel goed mam
M: Inaya benti papa ligt hier in het ziekenhuis..

Op het moment dat ik mijn moeder hoor huilen breekt mijn hart.

I: mama? Hoe bedoel je?
M: papa is ziek en hij wou naar marokko gaan..er is kleine kans op overleving.
I: Oh my Allah!

Ik begin te huilen en Achraf kijkt me bezorgd aan.

I: weten Redouan, Ilias en Mo dit? Mama waarom hadden jullie niks gezegd!
M: niemand weet het habiba..papa wou jullie niet bezorgd maken het komt goed in Sha Allah!
I: mama thalla fe rassek! Wij komen zo snel mogelijk naar Marokko
M: saff habiba groetjes
I: love you

Ik hang in shock op. Ik blijf met tranen in mijn ogen naar mijn telefoon kijken. Achraf pakt mijn hand vast en knijpt erin. 'Mal habiba?' vraagt hij bezorgd. 'Gaan we naar huis dan vertel ik het' zeg ik zacht. Hij staat op en rekent af daarna komt hij naar me toe en knuffelt me. We lopen naar zijn auto en rijden naar huis. In de auto zet ik het liedje : shikss zij is het aan en blijf uit het raam kijken. Ik pak Achraf's hand vast die op de koppeling ligt en knijp erin. Na 5/10 minuten zijn w aangekomen en stap ik uit. Achraf pakt mijn hand vast en belt aan. 'Heyheyyy tortelduifjess' lacht Ilias maar bij het zien van mijn gezicht schrikt hij. Ik loop zonder wat te zeggen naar binnen en plof op de bank neer. 'Inaya wat is er?' vraagt Redouan. 'Inaya? Hallo Inaya?! Inaya? Inaya' Ilias roept honderd keer me naam, weet niet hoe het bij jullie zit maar bij mij wekt het irritatie op. 'Wil je weten wat er is?! ' vraag ik boos. Ze knikken allemaal. 'Papa gaat godverdomme dood! Hij is ziek mama vertelde het me toen net!' huil ik. 'Wat?!' roepen ze alledrie tegelijk. Ik snik en ga verslagen op de grond zitten. Daarna val ik in een diepe slaap.

Volgende morgen

Ik word wakker met barstende koppijn. De beelden van gister flitsen voorbij. Ik sta op en neem een lange douche daarna ga ik bidden. Ik trek een donkergrijze lijfjurkje aan tor aan mn enkels en met lange mouwen. Mijn haar doe ik in een hoge strakke staart. Er word op mijn deur geklopt. 'Binnen' roep ik schor. 'Inaya, Mo heeft tickets geboekt om naar Marokko te gaan' zegt Achraf. 'Oke, wanneer vertrekken we' vraag ik. 'Overmorgen, ik wou je vragen of je mee wilt gaan naar mijn huis? Ik ga ook mee en ik wil graag dat je me moeder leert kennen' vraagt hij nerveus. Ik kijk hem lang aan en knik dan. 'Ben je klaar' vraagt hij grijnzend. 'Alleen nog opmaken en wat sierraden' zeg ik. Hij lacht. Ik ga aan mijn make-up tafel zitten. Ik doe bronzer,highlihhter,blush,mascara op en ik teken mijn wenkbrauwen bij. Als sierraden doe ik een goudenketting om en een goudenring met een diamantje. 'Achieee welke schoenen moet ik aan' vraag ik hem lief. 'Uhm doe maar je gouden sandaaltjes' zegt hij wijzend. Ik knik en trek ze aan. Hij steekt zijn hand uit en ik pak hem aan. Beneden aangekomen loop ik op Ilias af. Ik knuffel hem en voel zijn tranen op mijn schouders vallen. 'Het komt goed Ilias niet huilen' zeg ik verdrietig. Hij haalt zijn neus op en veegt zijn tranen weg. Daarna doen we een groepsknuffel en een dua. 'Inaayaaaa areee u reaaaaddyyyy' hoor Achie roepen vanuit de gang. 'Yeaaahh baby' lach ik. We stappen in zijn auto en gaan onderweg naar rotterdam. Ik pak mijn telefoon en maak een snap van mij en Achraf. 'Omw with my husband' zet ik als tekst en je hoort pillowtalk van zayn op de achtergrond. Ik plaats hem op mijn verhaal en kijk op insta. Ik heb zin om Room te bellen.

Ik zet haar op de luidspreker.

R: hello?
I: hey schat
R: hey liefje alles goed?!
I: ja gaat goed met jou?
R: gaat goed schat wat ben je aan het doen
I: ben onderweg naar rotterdam
R: niet eens je roept mij
I: ben met Achieeee
R: aahh veel plezier wat gaan jullie doen
I: we gaan naar zijn ouders want hij moet zijn koffer inpakken
R: koffer waar gaat hij heen
I: we gaan naar Marokko
R: we?? Ga je ook
I: ja met zn alle me vader ligt in het ziekenhuis
R: ohmy Allah! Allahy shafi In Sha Allah
I: ameen, pak je koffer alvast in
R: ga ik ook mee?
I: ja duh a mogool
R: oh oke saff tot straks schat rustig aan
I: doei habiba mwah

Ik lach en achraf lacht ook. 'We zijn er schat' zegt hij lachend. Ik glimlach nerveus. Hij geeft me nog een kus op mijn wang en dan stappen we uit. Hij belt aan en ik sta gespannen naast hem. Als de deur opengaat valt mijn mond open van verbazing.

Hey liefjess kort deeltje! Lief van me he ondanks dat ik het druk heb vergeet ik jullie niet.
Lovey'all
Big kisses

Sunshine After RainWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu