Hoofdstuk 11

56 2 1
                                    

Pov Redouan

Bzzz bzzzz
Ik voel mijn telefoon trillen in mijn zak. Anoniem?
Ik neem zonder twijfel op.
R: hallo met Redouan
A: hallo u spreekt met het het UMC Utrecht bent u familie van Inaya (..) en Achraf (..)?
R: ja dat ben ik wat is er aan de hand?!
A: we verzoeken u zo snel mogelijk naar het ziekenhuis te komen 1 van de 2 verkeerd in een kritieke toestand meer kan ik over de telefoon niet kwijt u zult echt moeten.
R: ik kom eraan!

Ik blijf in shock voor me uitkijken. Inaya! Ik voel hoe mijn tranen zich een weg naar beneden banen. 'Iliaaaaass! Moooo we gaan naar ziekenhuis snel!' roep ik naar boven. 'Wat is er a sahbi' vraagt Ilias. Ik bijt op mijn liep en kijk radeloos voor me uit. 'Inaya en Achraf liggen daar' mompel ik. Hun vallen beide stil en beginnen te huilen. Ik pak de autosleutels en ga achter het stuur zitten mo stapt voor en Ilias achter. Ik rij zo snel mogelijk naar het ziekenhuis. Daar aangekomen rennen we met zn alle naar binnen. We staan bij de balie en er is een lange rij. Fuck it ik ren langs iedereen heen en sta dan voorin. 'Mevrouw weet u in welke kamer Inaya (..) en Achraf (..) liggen?' roep ik. 'Ik zal even voor u kijken' zegt ze langzaam. Na bijna een jaar heeft ze het nog niet. 'A3ibadellah ik doe wel zelf ga aan de kant ga als ik hier de baas was was je allang al ontslagen a slak' roep ik boos. Ik duw haar aan de kant en zoek de kamernummers. Inaya ligt op de intensive care en Achraf B4 28. 'Gaan jullie maar naar Achraf hij ligt op B4 28' zeg ik.
'Inaya ligt op de intensive care!' zeg ik en we rennen naar de liften. Ik druk miljoen keer op de liftknop maar hij komt niet. Ik geef het op en ren naar de trappen. Boven aangekomen loop ik weer naar de balie. 'Welke kamer ligt Inaya (..)' schreeuw ik huilend. 'In kamer 22 sorry meneer er zijn momenteel doktoren binnen dus u zult enkelen minuten moeten wachten' zegt ze met een bekakt accent. 'Ok' mompel ik. Ik ga op een van de stoeltjes zitten en leg mijn hoofd op mijn handen. 'Oh Allah laat haar het halen! Ya Allah bescherm haar! Ya Rab laat haar niks slechts overkomen!' huil ik. Ik hoor gekuch en kijk op. Een dokter kijkt me aan en ik sta meteen recht. 'Meneer (..)?' vraagt hij. Ik knik. 'U kunt met mij meelopen daarna mag u Inaya zien' zegt hij duidelijk. Ik knik alweer. We lopen een kantoortje binnen en hij begint meteen te praten. 'Dus Inaya en Achraf zijn beide slachtoffer geworden van een ernstig auto ongeluk. De oorzaak is nog onduidelijk. Achraf heeft geen erge verwondingen maar heeft zijn hoofd hart gestoten waardoor hij een lichte hersenschudding heeft overgehouden en wat schrammetjes. Inaya daarintegen heeft een hersenbloeding, heeft 2 ribben gebroken en een geknelde bloedvaat. De artsen hebben hun best gedaan om alles weer te laten herstellen maar natuurlijk moeten ze beide ook veel rusten. Inaya heeft een operatie gehad met 9 hechtingen. Achraf word morgen middag ontslagen uit het ziekenhuis en bij Inaya igt het eraan wanneer ze wakker word en hoe de toestand er dan uitziet' zegt hij knikkend en serieus. Ik knik en bedank hem. Ik loop Inaya haar kamer binnen en zie haar onschuldig liggen aan allerlei draadjes. Ik huil en pak haar hand vast. 'Inaya als je wakker word verlies ik je nooit meer uit het zicht' snik ik. 'Ana behabek' huil ik uit. Ik geef haar een kus op haar wang en ga naast haar in het bed liggen. Langzaam val ik in slaap.

Paar uur later

Ik word wakker door geklop op de deur. 'Hallo meneer bezoekuur is voorbij tenzij u hier blijft slapen' vraagt een zuster. 'Ja ik blijf hier slapen de komende tijd' zegt ik gapend. 'Oke nou dan kom ik zo een extra bed en beddengoed brengen tot zo!' roept ze vrolijk. Ik bel Mo op.

M: ja hallo
R: ik blijf vanavond hier pitten
M: ja isgoed
R: hoe is het met Achraf?
M: gaat goed alleen heeft die veel hoofdpijn en mag je alleen fluisteren en bij Inaya
R: ze heeft een hersenbloeding gebroken ribben en een geknelde ader maar verder is haar toestand oke ze is alleen nog steeds niet wakker want haar hart was vast gekneld ofs.
M: oh e77 ik kom morgen ochtend wel langs
R: saff isgoed geen gekke dingen doen
M: jo

Ik hang op en op dat moment komt de zuster binnen. 'Kijk is aan dankjewel' glimlach ik. 'Is het je vrouw?' zegt ze vol medelijden. Ik lach. 'Nee is mijn zusje wat is je naam als ik vragen mag' vraag ik aardig. 'Ik ben Samra en hoe heet u' vraagt ze netjes. 'Redouan zeg maar gewoon jij hoor' grinnek ik. Ze moet blozen. 'Wat is je afkomst' vraag ik geïnterreseerd. 'Half antiliaans en half marokkaans' glimlacht ze. 'Wauw mooie mix' zeg ik. 'Dankjewel' zegt ze zacht. 'Geen dank hoor' zeg ik knipogend. 'Ik zie je denk ik nog wel als je me nodig hebt gewoon op dat knopje drukken , slaaplekker' zegt ze lief. ' jij ook samra' gaap ik. Ik val meteen in slaap.

Pov Achraf.

Ik word wakker in een witte kamer, schichtig kijk ik om me heen. Ik probeer mijn hoofd op te tillen maar voel een enorme steek. Ik blijf liggen en zie allerlei beelden voorbij flitsen. Een ongeluk ik zie bloed ik hoor een meisje gillen dat ik moet uitkijken. Ik weet het weer. Inaya! Waar is ze en belangrijker hoe gaat het met haar?! Ik zie een zuster binnen lopen. 'Hey je bent wakker ik zal je even helpen rechtop te zitten' zegt ze vriendelijk. Ik knik. Na een uur of 3 komen mo en Ilias binnen. 'Hey bro' roept hij hard. Ik grijp naar mijn hoofd. 'Niet zo hard' zeg ik vermoeid. 'Sorry' fluisteren ze nu. Ik heb de meeste tijd geslapen. En mo en ilias vertrekken nu ook. De zuster komt weer binnen om wat medicijnen te geven. 'Mevrouw mag ik wat vragen' vraag ik. 'Ja natuurlijk' zegt ze terwijl ze doorgaat met mijn kussen opschudden. 'Waar is Inaya (..) en hoe gaat het met haar' vraag ik bezorgd. 'Inaya die ligt nu nog op de intensive care want haar hard was bekneld geraakt maar dat is niet zo ernstig ze houden haar daar in een kunstmatige slaap. En nu maar wachten tot ze wakker word. Verder heeft ze gebroken ribben een hersenbloeding waar ze voor is geopereerd en een geknelde hartader' zegt ze duidelijk en vol medelijden. Ik slik. 'Dankuwel' mompel ik. 'Slaaplekker als je wat nodig hebt druk dan dat rode knopje in en dan kom ik of een andere zuster er meteen aan' fluistert ze en doet de lampen uit. Ik draai me om en val meteen in slaap.

Hii girlss another oneee!
Hoop dat jullie het leuk vinden. Lots of love xx!

Sunshine After RainWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu