Ik schrik wakker door Nymphadora die haar verlichte toverstok langs mijn gezicht haalt. "Nox" zegt ze, wanneer ze merkt dat ik wakker word. "Was dat nodig?" mompel ik, terwijl ik in mijn ogen wrijf. Het licht van de Lumos- spreuk is fel en zeker als het word gebruikt om iemand wakker mee te maken. Ze geeft me een schuine glimlach en lacht dan. Ik zucht, rol met mijn ogen en til me uit mijn bed. Ik kleed me snel om naar een wit blouseje, zwart rokje, panty en een zwart lang vest.Ik loop samen met Nymphadora de trap naar beneden, waar Andromeda en Ted Tops al klaar staan met het ontbijt. "Och merci." zeg ik vrolijk, wanneer ik zie dat ze broodjes zoals croissantjes hebben gebakken. "Toch nog iets Frans." zegt Andromeda Tops met een glimlach. "Dankuwel" zeg ik dankbaar, wanneer ik aan tafel ga zitten. "Dus vandaag is de dag dat je voor het eerst naar Hogwarts gaat. Nerveus?" vraagt Ted Tops. Ik schud mijn hoofd. "Meer enthousiast, meneer." zeg ik. Hij lacht. "Straks met mijn dochter naar de Wegisweg. Heb je je geld bij je?" Ik knik. "Mijn ouders hebben al het geld in een kluis in Gringotts gezet, maar wat ik nodig heb zit in mijn tas." Hij knikt. "Snel je ontbijt opeten dan, dan kan je naar de Wegisweg."zegt hij lachend. Ik knik en neem een hap van mijn croissantje.
Ik strik net de veters van mijn zwarte laarsjes met grote zwarte hak als Tops de hal binnenkomt. "Wat een gave schoenen!" zegt ze verwonderd. "Merci" zegt ik blij. "Zullen we?" vraagt Tops. Ik knik. Ze steekt haar hand uit en ik pak haar pols. Voor ik het weet staan we voor Olivanders in de Wegisweg. De winkel van Olivanders is verwoest en afgebrand. Alles licht om en het glas is gebroken of mist.
"Wat heb je allemaal nodig?" vraagt Dora, ondanks dat het uitzicht triest lijkt blijft ze een vrolijke toon in haar stem houden. "Ehm veel boeken, een bezem, een ketel, een set glazen of kristallen flesjes, een telescoop en een set koperen weegschalen." zeg ik. Ze knikt en trekt me mee een winkel in.
Wanneer Dora, zo noem ik haar sinds Nymphadora te lang is, even mijn boeken aan het halen is, besluit ik rond te lopen in de wegisweg. Ik zie een coole oranje winkel met een jongen met een hoed. Het is de enigste kleurrijke winkel in de winkelstraat en blijkt een soort fopwinkel te zijn. Het ziet er in ieder geval heel gaaf uit. De fopwinkel zit vol met mensen die allerlei verschillende artikelen in hun handen hebben.
Ik kijk rond en zie allerlei handige en grappige artikelen, zoals een soort amortentia, een liefdesdrank, verwerkt in dingen zoals drankjes tot bonbons.
Ik zie uiteindelijk een klein glazen flesje in een verpakking zitten. "Het weer in een flesje." Staat er op de verpakking. Ik pak het mee en loop naar de kassa, waar een oranjeharige jongen druk bezig is met de vele klanten bedienen. Ik sta in de rij tot ik geholpen word. Dan betaal ik enkele galjoenen, voordat ik de winkel weer uitstap. Daar staat Dora al weer op me te wachten.
Nadat ik mijn handen vol heb aan spullen, zijn we eindelijk klaar met winkelen. We pakken meteen alles in in mijn sporttas met een zwelspreuk die ik erop heb gezet. Tops overhandigd me een kaartje voor de trein van Hogwarts en ik pak hem aan. "Ik zal je nu verdwijnselen naar Kings cross station. Ga dan door de muur van 9 en 10. Stap dan de trein in. Wees snel, want je heb niet veel tijd meer. Ik ben een schouwer bij Hogwarts tegenwoordig, dus je zal me vast nog wel eens tegenkomen." Ik knik en pak haar pols. Dan verschijnselen we naast Kingscross station waar ik ook met McGonagall verdwijnselden. Ik omhels Tops nog een keer en ren dan richting platform 9 en 10.
JE LEEST
Noémi Bordeaux en de juiste keuze.- HP Fanfiction
Fanfiction~Speelt zich af in boek/ film 6 van de Harry Potter series; De Halfbloed Prins~ Wanneer de Frans-Engelse Noémi Bordeaux in deze donkere tijden naar Engeland verhuist, besluit ze ook van school te veranderen. Ze gaat van de Beauxbatons Academy of Art...