Hoofdstuk 17 - Coming home

75 4 1
                                    

Het is kerstvakantie. Joyce en ik hebben beide onze spullen ingepakt en staan vroeg op het besneeuwde perron van de Hogwarts express. Onze hutkoffers zijn best zwaar en groot en door de sneeuw is het niet makkelijk ze te verplaatsen.

We zijn als een van de eerste de trein binnen en gaan meteen in een lege cabine zitten. We zitten lang alleen met z'n tweeën in de cabine. Joyce en ik praten over alles en nogwat.

We zijn denk ik halverwege de reis als het alweer middag is

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

We zijn denk ik halverwege de reis als het alweer middag is. De vrouw met de snoeptrolly is al een keer langs geweest en Joyce en ik hebben alleen maar ieder een chocolade kikker gekocht, die we daarna meteen lekker hebben opgegeten. Velen komen langs onze cabine lopen, maar niemand komt naar binnen. Tot de deur opengaat. Daar staan Niné, Ginny en Hermione. "Hey, is het erg als we hier komen zitten?" vraagt Niné opgewekt. Joyce en ik schudden ons hoofd. "Schuif aan" zegt Joyce met een glimlach.

De meiden gaan naast ons zitten en al snel komen er weer verschillende gesprekken op gang.

"Wat gaan jullie doen met kerst?" vraagt Niné in het algemeen. "Ik blijf thuis, mijn familie komt en dan gaan we heerlijk uit eten." zegt Joyce, wanneer het water haar al bijna uit de mond loopt bij de gedachten. "Ik vier het bij mijn ouders in de dreuzelwereld." zegt Hermoine vrolijk. Nadat iedereen gezegd heeft dat ze het eigenlijk allemaal thuis vieren gaat het onderwerp al snel naar weer iets anders.

"Heb je nog met Evan gesproken, sinds gisteren?" vraagt Hermione ineens uit het niets aan mij. Ik schud mijn hoofd. 

"Hij heeft het geprobeerd, maar ik was echt even klaar met hem

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

"Hij heeft het geprobeerd, maar ik was echt even klaar met hem." zucht ik hardop. De meiden lachen. "Maar je had toch met hem afgesproken in de vakantie?" vraagt Joyce verbaast. Ik knik. "Ik zie het wel, ik ga eerst maar lekker van deze verdiende vakantie genieten" roep ik vrolijk uit. Vervolgens schiet ik in de lach.

Die avond stopt de trein op King's Cross treinstation op perron 9 ¾ . Ik stap tegelijkertijd uit met Joyce. Beide onze hutkoffer dragend. Ik zie mijn moeder en vader op het perron staan en ren er zo snel als mogelijk is, maar word iets tegengehouden door mijn hutkoffer die ik achter me aan trek. Wanneer ik bij mijn moeder ben, omhels ik haar. Ik omhels ook mijn vader, die inmiddels al mijn hutkoffer heeft overgepakt. Ik zwaai nog even kort naar Joyce toe, die bij haar ouders staat, en ga dan met mijn ouders mee.

We stappen door de muur heen en we zijn al snel weer in de dreuzelwereld. Mijn moeder leid me naar een donker gangetje achter het station. Voor ik het weet, pakt ze mijn en mijn vaders hand en verdwijnselen we naar huis. Wanneer ik ons huis zie, ben ik al helemaal blij. Ik loop snel naar binnen en til mijn tas naar boven toe, richting mijn kamer. Ik haal al mijn vuile kleding eruit, wat nog niet gewassen is, en doe dat allemaal in een wasmand. Dan haal ik andere kleding eruit en doe dat terug in mijn kledingkast.

Na deze vakantie zal ik mijn ouders waarschijnlijk niet meer zien tot na mijn examens. Ook mijn kleding niet meer. Dus ik pak zowel wat winterkleding als zomerkleding in mijn hutkoffer, dat scheelt namelijk een hoop werk wanneer de vakantie weer tot zijn einde komt.

Ik wordt niet veel later geroepen door mijn moeder voor het eten. Snel ren ik naar beneden. Mijn moeders eten, wat heb ik daar naar verlangt.   

_ _ _

A/N

Gewoon een vul- hoofdstuk. Maar SHIT IS GONNA GO DOWN. 

Na Halfblood-Prince komt Deathly Hallows | en || , en dan ga ik gewoon lekker door. Het wordt (vind ik) erg spannend. Bovendien komen er dingen aankomend hoofdstuk, die heeeel veeel dingen gaan verklaren. 

Heb je alvast theoriën? Laat ze weten in de comments!

x Ally

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Mar 05, 2017 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Noémi Bordeaux en de juiste keuze.- HP FanfictionWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu