Hoofdstuk 12

111 7 1
                                    


Ik word wakker van het geschreeuw en gemopper van Joyce op mijn Zaterdagmorgen. "Émy, opstaan. We gaan naar Hogsmeade. Ik zucht hoorbaar. "Wat?" zucht ik, wanneer ik nog lekker onder de dekens in mijn bed blijf liggen.

Joyce laat een geërgerde zucht en schiet dan zachtjes in de lach

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Joyce laat een geërgerde zucht en schiet dan zachtjes in de lach. "Je moet uit bed komen, de andere moeten anders op ons wachten. En ik kan je nu alvast vertellen, dat doen ze niet. Nou, misschien Evan.. Maar de anderen sowieso niet, anders trekt jaloerse Pansy ze wel mee." Bij de laatste zin van Joyce schiet ik in de lach. Joyce weet natuurlijk niet waarom, maar haar zin liet me denken aan de dag dat ik Pansy's gedachten las en dat jaloerse kwam daar ook in naar voren.

Ik sluit moe mijn ogen weer. Vervolgens voel ik naast me het bed indeuken. Joyce hangt bijna boven me en kijkt me aan. Ik knipper een paar keer en doe dan mijn ogen weer open.

"Kan je me echt niet laten liggen?" vraag ik

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

"Kan je me echt niet laten liggen?" vraag ik. Joyce lacht en schud haar hoofd. Ik zucht en gooi dan de dekens van me af. Met alleen ondergoed en een oversized shirt erover heen loop ik naar mijn kast.

"Weet jij welk weer het wordt?" vraag ik Joyce. "Het is eind November en volgens mij hoorde ik gister een lagere jaars zeggen dat ze bij Divination had voorspeld dat het vandaag ging sneeuwen. En aan het weer van deze week te zien, vind ik dat niet een rare voorspelling." Ik knik. "Warme kleding dus" mompel ik.

Ik zucht en pak dan uit mijn kast en grote dikke warme zwarte trui met de letters PARIS erop. Dan pak ik grijze skinnyjeans en mijn donkere mintgroene platforms uit de kast. Op schooldagen moet je je uniform aanhebben en het enige wat je mag bepalen zijn je schoenen. Gelukkig mag je in de weekenden dragen wat je wilt, anders zou ik gillend gek worden.

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.
Noémi Bordeaux en de juiste keuze.- HP FanfictionWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu