Chapter 16. - A girls day out

78 3 0
                                    

Noémi Bordeaux

Het is een van de laatste dagen voor de kerstvakantie en vanavond is er een soort feestje georganiseerd door professor Slughorn. Je moet iemand meevragen en ik heb Evan meegevraagd. Blaise wou niet komen en dus ook niemand uitnodigen, dus ik heb hem gevraagd Joyce op te geven als zijn gast. Veel liever Joyce, waar ik de laatste tijd weer beter mee omga, dan Pansy, die zich steeds meer tegen ons gaat keren.

Blaise, Draco, Vincent , Greggory en Pansy zijn sinds het diner bij slughorn steeds onaardiger gaan doen tegen me. Ze kunnen het niet hebben dat ik meer omga met Gryffindors.

Ja, ik spreek Niné steeds vaker. Bij de Zwerkbalwedstrijd tussen Slytherin en Gryffindor stonden Niné en ik te juichen voor beide teams.

Joyce is in tegenstelling tot de rest wel enthousiast over het feit dat ik met Niné omga en ze heeft er zin in om vandaag ook met Niné om te gaan. Ik denk dat die twee elkaar wel mogen, sinds ze in veel opzichten hetzelfde zijn.

Ik kijk wat voor een jurk ik vanavond aan moet trekken en vraag Joyce, die nog lekker lui in haar bed ligt, om hulp. "Wil je de jurk voor jezelf dragen of voor Evan?" vraagt ze. Ik zucht maar geef geen antwoord.

Lichtelijk heeft ze gelijk. Evan en ik hebben afgesproken om in de kerstvakantie af te spreken, zodat we samen op de Hogwarts trein kunnen stappen. De eerste weken blijf ik dus thuis en draait het allemaal om familie. Daarna zal het dus over vriendschap gaan en kan ik voor 2 dagen bij Evan intrekken.

Joyce ontkent dat ik alleen maar vriendschappelijke gevoelens heb voor Evan. Ze zegt dat we te close met elkaar omgaan.

Evan is samen met Joyce de enigste waarmee ik nog echt hecht me omga. Draco en Pansy blijven Niné steeds een modderbloedje noemen ( ondanks dat ze een halfbloed is) en soms maken ze grappen over dat ik een bloedverraadster ben. Ik lach soms mee, maar het is niet grappig. Vaak krijg ik van Joyce een bezorgde blik als ze zo'n opmerking maken. Maar ik laat haar altijd weten dat het me niks doet. Ik ben dan een volbloed heks, ik mag gewoon met halfbloedjes en Gryfindors omgaan.

Ik hou twee jurken voor me. "Welke is leuker?" Vraag ik haar. Ze haalt haar schouders op. "Welke vind jij leuker?" Antwoord ze mijn vraag met een andere vraag. "Ik vind deze geweldig..." mompel ik, wanneer ik een lange zandkleurig met zilver beklede jurk omhoog houd. "Dan neem je die toch?" Vraagt ze. Ik zucht zachtjes. "Ja... Maar ik weet niet wat Evan draagt. Straks vloekt het met deze jurk."

Joyce schiet in de lach, maar zegt dan heel serieus: "I don't do teen drama

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Joyce schiet in de lach, maar zegt dan heel serieus: "I don't do teen drama." Waarnaar ik in de lach schiet.

" Waarnaar ik in de lach schiet

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.
Noémi Bordeaux en de juiste keuze.- HP FanfictionWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu