Hoofdstuk 8

111 5 0
                                    

Het is zaterdag ochtend en ik word geschrokken wakker. Ik had de meest random droom die er bestond, maar ondanks dat was het wel schrikken.

Ik kijk op de klok op mijn nachtkastje en ontdek dat het al half 11 is

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Ik kijk op de klok op mijn nachtkastje en ontdek dat het al half 11 is. Ontbijt is al afgelopen en lunch begint pas over 2 uur en duurt tot 14:00. Ik kijk richting Joyce's bed, maar ontdek dat hij leeg is. Ze heeft vast het ontbijt niet willen missen. Apart dat ze me niet heeft wakker gemaakt. Ze zal me vast willen laten uitslapen.

Ik stap mijn bed uit en loop naar mijn kledingkast om mijn outfit uit te kiezen. Wanneer ik mijn kast open maak, besluit ik mijn zwarte hemdje aan te trekken met een basic zwarte skinnyjeans en mijn zwarte laarsjes. Ook trek ik mijn groene Quidditch poncho-achtige gewaad over mijn hoofd heen. Ik pak mijn bezem en besluit naar het quidditch veld te gaan. Ik weet dat de Gryffindors nog try-outs hebben tot 11 uur, maar ik heb me bedacht dat waarschijnlijk de andere 7 wel alvast bij het veld zouden zijn en anders ben ik gewoon wat vroeg.

Ik vlieg naar het veld toe en land op de tribune een paar rijen van boven. Gryffindor blijkt net klaar te zijn met hun selectie en speelt nu een oefenwedstrijd met het nieuwe team. Ik kijk mee hoe ze spelen en probeer hun tactieken te onthouden voor straks.

Ineens valt me een meisje een paar rijen voor me mij op

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Ineens valt me een meisje een paar rijen voor me mij op. Ik zie aan de kleuren van de gebreide sjaal die ze om heeft dat ze een Gryffindor is. Haar haar is zwart met slag en haar huid zo bleek als dat van Malfoy. Ze juicht Ginny Weasley aan en dat is het moment dat ik haar herken. Ze heet Niné Blackburn en is een van de beste vriendinnen van Neville Longbottom en Ginny Weasley. Ze gaat bijna altijd met Ginny om en waar Ginny is, is meestal zij ook. Raar genoeg weet ik zeker dat ze in mijn jaar zit, wat betekend dat ze niet in het zelfde jaar zit als haar beste vriendin. Maar ik haal mezelf uit gedachte en haal mijn schouders op. Het maakt me toch niks uit.

Dan zie ik mijn vriendengroep richting het veld lopen vanaf het kasteel. Ik was zo in gedachte dat ik ze niet heb zien aankomen lopen. Ik pak mijn bezem en loop dan naar beneden.

De Gryffindors ruimen langzaam al hun spullen op en lopen van het veld. Ik loop richting Harry Potter, die de aanvoerder van het nieuwe team is, die bezig is met de zwerkbalkit op te ruimen.

"Ehm Harry.. Mag ik je wat vragen?" Vraag ik beleefd. Hij kijkt op, scant me, ziet dat ik een Slytherin ben en beantwoord mijn vraag met een lichtelijk arrogante 'wat-wil-je' blik. Ik schenk hem een oprechte glimlach, om het gesprek niet hatelijk te laten gaan, en vervolg dan mijn vraag. "Is het mogelijk die spullen te kunnen gebruiken, zodat wij kunnen spelen?" Hij kijkt me vragen aan en knikt dan, "met hoeveel ben je?" Ik denk kort na maar antwoord dan snel "Acht". Hij knikt en overhandigd me dan de kist. Ik bedank hem en loop dan met de kist richting de rest die momenteel aan komt lopen.

Noémi Bordeaux en de juiste keuze.- HP FanfictionWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu