Voor iedereen die even was vergeten wie Niné ook al weer was. (sinds ze weer in dit hoofdstuk voorkomt) Ze komt voor in Hoofdstuk 8 en zal een grotere rol krijgen in de toekomst. Veel leesplezier en ik zie jullie aan het einde van het (korte) hoofdstuk.
~~~Noémi POV~~~Het is avond en Blaise en ik worden verwacht bij het diner van professor Slughorn in zijn kantoor.
Ik heb een nette beige jurk aan getrokken en mijn haar valt lichtelijk gekruld over mijn schouders.
Blaise is de enige die ik ken van iedereen die komt, voor de rest ken ik de anderen alleen van gezicht. Zelf heb ik nooit echt problemen gehad met nieuwe mensen ontmoeten, dus het is vast niet zo erg. Ik voel me sowieso vereerd om uitgenodigd te zijn, ondanks dat het waarschijnlijk alleen maar voor professor Slughorn's eigenbelang is.
Ik loop de slaapzalen van de meiden uit en verwacht Blaise te zien, maar tot mijn verbazing zie ik hem niet. Ik zie Draco en Evan op de banken in de afdelingskamer zitten en besluit er heen te lopen. Ze blijken zachtjes maar druk in gesprek en stoppen abrupt met praten wanneer ze iemand er aan horen lopen. Ze kijken dan beide om en ontdekken dat ik het ben.
"Zozo.. Leuk jurkje" zegt Draco met een smirk. Ik zucht en rol mijn ogen van hem vandaan. "Hebben jullie Blaise gezien?" vraag ik lichtjes ongeduldig. "Ja, die is naar Slughorn toe." zegt Evan. Ik kijk hem verbaast aan. "Is hij al weg?" vraag ik verbaast en een beetje geïrriteerd met een verheven stem. Ze knikken beiden. Ik zucht vol irritatie en loop vervolgens de afdelingskamer uit om in mijn eentje richting Slughorn te gaan.
Wanneer ik naar het kantoor waar het 'onder-onsje' word plaats gehouden ga, loop ik bijna tegen een meisje aan die de zelfde kant oploopt. "Sorry Sorry" zeg ik snel. Ik kijk haar vervolgens recht in haar ogen aan. "Geeft niks. ik ben verbaast dat überhaupt een Slytherin haar excuses aanbied." geeft ze eerlijk toe. "Ugh! Dat vind ik nou toch onzinnig gedoe. Zo veel van mijn afdeling denken dat ze de beste zijn." zeg ik waarna ik lach. Ze lacht met me mee.
"Ga je ook naar Slughorn?"vraagt ze. Ik knik. "Gezellig! Ik wou eerst met Ginny gaan. Ginny Weasley, misschien ken je haar wel. Maar ze vertelde me dat ze later kwam, dus ik besloot maar alvast eerder te gaan."
Dit meisje is best rustig, maar ondanks dat spreekt ze veel.
We lopen samen Slughorn's kantoor binnen waar al enkele mensen aan een ronde tafel zitten. Wanneer iedereen ons opmerkt worden we gewenkt door professor Slughorn om ergens te gaan zitten.
Ik neem plaats naast Marcus Belby en Niné. Wanneer ik zit, voel ik meteen Blaise's ogen prikken in mijn ooghoek. Wanneer ik zijn kant op kijk, krijg ik meteen een dodelijke boze blik mijn kant op. Ik denk dat het komt omdat Niné en ik tegelijkertijd binnen kwamen, maar het maakt me niet uit. Ik mag zelf uitmaken met wie ik om zou willen gaan.
"Vertel me, Cormac, zie je tegenwoordig je oom Tiberius nog vaak?" vraagt Slughorn aan Cormac McLaggen, een irritante arrogante trol. "Ja, meneer. Om eerlijk te zijn is het de bedoeling om met hem en de minister van magie te gaan jagen in de vakantie." "Oh nou, vergeet ze niet beide de groeten te doen van mij."
"En jouw oom, Belby?" vraagt hij vervolgens aan Marcus. "Voor de mensen die het niet weten, Marcus' oom heeft de Wolfsbane toverdrank bedacht. Werkt hij al aan iets nieuws?"
Marcus is druk bezig met zijn ijs aan het opeten en geniet bijna alleen maar daarvan. Hij is zo gefocust op het eten dat het lichtelijk irritant begint te worden. Het lijkt wel alsof hij hier alleen maar voor het ijs is.
"Weet ik veel" mompelt Marcus met een volle mond vol ijs en vervolgens praat hij verder. "Hij en mijn vader klikken niet zo goed meer. Waarschijnlijk omdat mijn vader zijn toverdranken stom vind. Hij zegt dat de enige toverdrank die het waard is om in bezit te hebben, is een sterke en stevige aan het einde van de dag."
"En u? Miss Bordeaux?" vraagt Slughorn vervolgens aan mij wanneer ik net een hap neem van mijn ijs. Ik wacht netjes met antwoorden tot mijn mond leeg is.
"Ja, met mijn ouders gaat het goed. Ze hebben het huis eindelijk klaar en volledig ingericht. Hun baan bij het ministerie als vertegenwoordigers van Frankrijk gaat goed." zeg ik trots en beleefd.
Professor Slughorn knikt gefascineerd en gaat vervolgens Hermione Granger vragen naar haar ouders hun werk. Wanneer ze verteld dat haar ouders tandartsen zijn, kan ik het niet bedwingen zacht te lachen. Velen weten niet wat een tandarts inhoud, dus moet ze het lichtelijk beschaamd uitleggen.
Dan wordt haar verhaal gestoord door Ginny Weasley die net binnenkomt. Niné draait zich naar mij om en fluistert wat. "Kijk naar haar ogen. Zij en vriendje hebben weer ruzie." Ik knik en kijk dat met medelijden naar het oranjeharige meisje dat nu aan tafel gaat zitten.
"Het spijt me. Normaal ben ik nooit zo laat." Zegt ze, vervolgens neemt ze naast Niné plaats.
Vervolgens praat Niné met Ginny en stelt ze me voor. Ze zijn best aardig, maar ondanks dat is Ginny nogwat sceptisch naar me. Alsof bij alles wat ik zeg van die 'kleine lettertjes' horen.
Wanneer iedereen zijn of haar dessert op heeft, loopt iedereen na het gedag zeggen van de professor het kantoor weer uit. Ik loop een stukje met Niné en Ginny, maar daarna moet ik weer naar de kerkers om naar mijn eigen afdeling te gaan.
"Ik zou je meevragen naar onze slaapzalen, maar ik ben bang dat je er niet binnen komt." zucht ze. "Maakt niet uit." zeg ik vriendelijk. Ik glimlach, maar loop vervolgens de trap naar beneden.
~~~
Hey jij! Je hebt het volgehouden tot het einde van het hoofdstuk.
Wat goed van je! Ik ben zo trots.Letterlijk ik snap niet waarom je dit leest, maar ieder wat wils nietwaar?
Oke maar Sorry voor het late updaten. Het komt door school. (Smoesjes)
Maar ik hoop dat je een leuke dag hebt, zelfs al is het SBU van 8:30 tot 16:10. Hahaha oke.Byebye :')
#Dying
JE LEEST
Noémi Bordeaux en de juiste keuze.- HP Fanfiction
Fanfiction~Speelt zich af in boek/ film 6 van de Harry Potter series; De Halfbloed Prins~ Wanneer de Frans-Engelse Noémi Bordeaux in deze donkere tijden naar Engeland verhuist, besluit ze ook van school te veranderen. Ze gaat van de Beauxbatons Academy of Art...